Visa alla inlägg skrivna februari 2016

måndag 29 februari 2016 - 03:16

Nostalgi

[embed width=480 height=270 class=left thumbnail=https://i.ytimg.com/vi/yjmp8CoZBIo/hqdefault.jpg?r=44833]http://www.youtube.com/watch?v=yjmp8CoZBIo[/embed]Det var ett tag sedan - år sedan - den här bloggen innehöll inlägg som handlade om One Direction. Ni läsare som hängt med från början vet kanske lite vad jag pratar om. Var verkligen så otroligt dedikerad till det här bandet i sjunde-åttonde klass. Kan verkligen sakna den tiden lite ibland. Man var så insatt i deras fandom, skrattade åt alla inside jokes, Var helt superglad när någon ny musikvideo kom ut osv. 

För någon dag sedan såg jag den här musikvideon och fick sådan nostalgi av den. Såg nu att den kommit ut för en månad sedan så är alltså lite efter men iallafall. Många av de gamla klippen och tillbakablickarna i videon minns jag så bra och jag älskar den här videon så himla mycket! Har sett igenom den många gånger sedan jag hittade den. Låten känns också så riktig, som att det verkligen handlar om dem, vilket den gör. 

lördag 27 februari 2016 - 12:40

Äldstes dans - outfit

DSC 0316 kopia3

DSC 0310 kopia3

DSC 0317 kopia3

DSC 0350 kopia3

DSC 0353 kopia3

DSC 0358 kopia3

DSC 0357 kopia3

DSC 0364 kopia3

DSC 0326 kopia3DSC 0311 kopia3

DSC 0343 kopia3DSC 0315 kopia3

DSC 0365 kopia3

DSC 0336 kopia3

DSC 0338 kopia3

DSC 0341 kopia3

 

Tänke visa lite foton på hur jag såg ut förra helgen när vi hade äldstes dans. Klänningen är köpt på Dopp och kappan från H&M. Kan på något vis ej rikigt förstå att det redan gått en vecka sedan den här dagen. Snart är det väl ett år sedan! Tiden går så fort och detta var verkligen en rolig dag jag kommer minnas.

Jag tyckte annars mycket om att ha ganska neutral klänning. Hade ganska färgglad och fluffig klänning på balen i nian så det var skönt att nu ha lite neutralare. Finnarna har och hade ju däremot klänningar stora som bakelser, till skillnad från oss finlandssvenskar. Vissa hade nästan till och med "större" klänningar än vad man brukar ha då man gifter sig eller liknande! Det tycker jag är lite roligt, hur det blivit så! Men såklart var de ju oerhört vackra i sina färgglada fluffiga klänningar! Likaså alla svenskspråkiga, också i sina fina klänningar!

lördag 27 februari 2016 - 11:00

MITT RUM

Ändrade om lite i mitt rum för ett tag sedan som jag redan visat lite på någon enstaka bild men tänkte nu visa lite mer och utförligt. Största förändringen var nog ändå på min vägg ovanför sängen där jag hängde upp affisherna och skivorna. Har hittils varit väldigt nöjd, förutom att Oskar Linnros ramlade ner förra veckan och stötte sig lite i kanterna. Skivan alltså. Men det är okej. DSC 9475 kopia3DSC 9429 kopia3DSC 9433 kopia3DSC 9434 kopia3DSC 9436 kopia3DSC 9451 kopia3DSC 9401 kopia3DSC 9420 kopia3

DSC 9373 Aterstalld2DSC 9459 kopia3DSC 9460 kopia3DSC 9461 kopia3DSC 9462 kopia3DSC 9464 kopia3DSC 9465 kopia3DSC 9468 kopia3DSC 9478 kopia3

DSC 9479 kopia5

DSC 9458 kopia3

DSC 9481 kopia5

DSC 9425 kopia3

Anna Betlehem 

torsdag 25 februari 2016 - 20:33

Hälsningar från Hyrynsalmi

IMG 2470IMG 2471IMG 2469IMG 2472IMG 2473IMG 2475IMG 2474IMG 2477IMG 2478IMG 2479IMG 2468Här kommer vintriga hälsningar från Hyrynsalmi!

Vi körde länge igår och kom fram efter midnatt. Idag har vi åkt första dagen i backen. Kändes riktigt roligt att stå på brädan igen, även om det var lite jobbigt ibland när vi skulle förflytta oss mellan olika backar på nästintill platt backe. Under den sista timmen vi åkte hann det börja snöa riktigt mycket. Har sällan varit med om så tätt snöväder, och fint! Riktig snöyra var det. Väldigt fin natur är det också här och otroligt mycket snö! Så mysigt.

onsdag 24 februari 2016 - 16:48

On the road again...

DSC 7148 kopia2DSC 7144 kopia2DSC 7142 kopia2Har packat och fixat färdigt nu och har en hel del timmar i bil framför mig, men tycker om att sitta i bil länge så kommer nog gå bra. Ska försöka läsa lite geografi, lyssna på musik och vila. 

Hoppas ni får en fortsatt bra vecka! 

tisdag 23 februari 2016 - 23:42

Vi drar till fjällen

DSC 0755 kopiaDSC 0754 kopiaDSC 0756 kopiaDSC 0761 kopiaPackar kläder, laddar gopro-kameror, tömmer minneskort, laddar ner spotifylistor, putsar objektiven, dricker smoothie lite nu som då...

Imorgon efter skolan bär det av till fjällen med kusinerna. Ska bli så otroligt kul att stå på snowboarden igen! Kommer att ha med gopro konstant och försöka fånga några tjusiga snowboard-foton och filmer! 

måndag 22 februari 2016 - 23:04

Äldstes dans - morgonen

Hej! tänkte börja med att visa lite bilder från morgonen innan äldstes dans nu innan jag fortsätter med alla foton från själva dansen.

Matilda och jag var vid frissan 9-tiden och fick håret fixat. Jag hade uppsatt på balen i nian men gillade det inte alls så denna gång fick det bli lockigt, och nöjd var jag med det. Matilda blev också väldigt fin i håret. 

DSC 0214 kopiaDSC 0217 kopiaDSC 0224 kopiaDSC 0228 kopiaDSC 0259 kopiaDSC 0266 kopia

DSC 0287 kopiaDSC 0300 kopia

DSC 0301 kopiaDSC 0303 kopia

DSC 0293 kopiaDSC 0288 kopiaFortsättning följer... 

söndag 21 februari 2016 - 21:34

Slut på bra vecka

DSC 9894 kopiaDSC 9886 kopiaDSC 9881 kopiaDSC 9878 kopia

Söndagkväll och den här veckan är snart slut. Känns som att jag för tre och en halv minut sedan satt här på samma ställe och skrev om hur den här veckan just skulle börja. Även om det känns som att veckan varit lång så gick den så himla fort, men rolig har den varit minsann! och oförglömlig. 

Idag har jag inte gjort så riktigt mycket. Förmiddagen gick ut på att se andra delen av Titanic, två gånger, plus att jag spolade tillbaka till de bästa scenerna flera gånger. Eftermiddagen spenderades med fammo.

..och så har jag gjort en liten smoothie innehållande två bananer, en massa hallon, lite vanilj-yogurth och lite mjölk. Brukar förövrigt aldrig använda något annat än egenplockade bär för inbillar mig iallafall att det är godare! 

Hoppas ni haft en bra helg!

Anna Betlehem 

söndag 21 februari 2016 - 13:30

18-års firande

Igår firade vi då Matilda och Amanda. Det blev en jättetrevlig och bra kväll. Vi började hos Amanda där vi åt god tårta och en del annat. Matilda och Amanda hade fixat en jättegod bål. DSC 0693 kopiaDSC 0647 kopiaDSC 0651 kopiaDSC 0654 kopiaDSC 0657 kopiaDSC 0658 kopiaDSC 0660 kopiaDSC 0666 kopiaDSC 0670 kopia

DSC 0676 kopia

DSC 0680 kopia

DSC 0679 kopiaDSC 0718 kopiaDSC 0724 kopia

Tio tiden beställde vi en taxi och for in till stan för att äta lite smått på Wazaca innan Matilda och Amanda skulle bege sig vidare ut. Där hade vi också riktigt roligt! DSC 0746 kopiaDSC 0748 kopiaDSC 0749 kopiaDå jag kom hem efter andra lyckade kvällen i rad satte jag igång Titanic på datorn och såg den en stund. Ända tills båten börjar sjunka det vill säga. Brukar aldrig vilja se den andra delen av filmen för den är så jobbig, men den första timmen är bra då allt är så fint!

 

Anna Betlehem 

lördag 20 februari 2016 - 17:06

Äldstes dans

DSC 0600 kopiaDSC 0625 kopiaDSC 0609 kopiaIgår var en riktigt bra dag. Det var nämligen dags för äldstes dans som vi övat till nu i några månader. Alla var så stiligt klädda och såg så fina ut. Efter dansen åt vi tre rätters middag och fortsatte efter det fira in på småtimmarna.

Ikväll ska vi fira igen. Matilda och Amanda har nyss fyllt 18 och tillsammans med samma gäng som på bilderna ovan plus några flickor till kommer vi ha en riktigt bra kväll. Jag ska visa mer foton från dansen när jag redigerat och fixat allting!