bloggheader caroline

Jag är gravid

Skrivet av Caroline Eriksson 29.04.2019 | 16 Kommentarer

Förra veckan fick jag ett mejl, där författaren undrade vad som hänt med min blogg. Idag skickade min syster och informerade mig om att jag inte bloggat på 12 dagar. Och ja, vad har hänt?

Livet.

 

Ur min graviditetsdagbok.

"Jag har kissat på många graviditetstest i mitt liv. Aldrig har jag fått ett streck. Även om jag lyst med ficklampa och inbillat mig saker som inte existerat. Men nu existerar strecket. Du existerar.

Ett streck är alltid ett streck, och det betyder jag är gravid.

 
Jag är gravid."

 

Gravid 02.03.2019

Inte det första, och inte heller det sista graviditetstestet.

 

Historien bakom bilden på det moderna graviditetstestet, där man inte behöver tyda streck, minns jag som igår. Vaknade upp mitt i natten och behövde gå på toa. Räknade ut i huvudet hur mycket heligt morgonkiss (för tänkte inte slösa vanligt kiss på ett dyrt test) jag hade tillgodo om jag steg upp då med detsamma, eller ett par timmar senare innan jag skulle till jobbet.

Steg upp med detsamma, kissade och satt sedan tillsammans med Fantomen (katterna vill vara nära mig hela tiden) och väntade tills testet visade tydligt ordet "Gravid". Tog förvisso inte så länge, men i den stunden var det en evighet. Sen kunde jag inte sova, och tyckte det var en prima idé att fotografera det dyr(bar)a testet innan det var dags att åka iväg till jobbet.

 

 

Så. Nu var det sagt. Jag och Fredrik väntar barn tillsammans, och vi är mycket lyckliga. 

 

Kommentarer

  • Nina 29/04/2019 9:07am (3 månader sen)

    Va roligt! Grattis ????

    • Caroline Eriksson 29/04/2019 9:24am (3 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket :D <3

  • Christina 29/04/2019 9:11am (3 månader sen)

    Vad roligt, grattis!

    • Caroline Eriksson 29/04/2019 9:24am (3 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket :D <3

  • Tidstjuven 29/04/2019 9:13am (3 månader sen)

    Jaaaa, ååh Caroline så fantastiska nyheter!! Jag är så glad för er skull och allt det stora ni har framför er. Livets resa. Grattis!!! <3

    • Caroline Eriksson 29/04/2019 9:24am (3 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket :D <3 Det är spännande tider nu.

  • Sara Storbäck 29/04/2019 9:16am (3 månader sen)

    Vad roligt! Stort GRATTIS till er :) <3

    • Caroline Eriksson 29/04/2019 9:24am (3 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket :D <3

  • Soffi 29/04/2019 10:33am (3 månader sen)

    Stort Grattis och lycka till!

    • Caroline Eriksson 29/04/2019 10:43am (3 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket :D <3

  • PJ:s byffé - från by till fe 29/04/2019 10:49am (3 månader sen)

    Som läsare av din blogg får även jag gratulera till denna bedrift!
    Vad sa Fantomen???

    • Caroline Eriksson 29/04/2019 11:15am (3 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket <3 :D
      Vad han sa när vi tog graviditetstestet, eller idag? Då så satt han bara och glodde på mig, och gick sen och sova igen. Nu sitter han och skriker vid dörren. :D

  • Emma 29/04/2019 12:18pm (3 månader sen)

    Otroligt underbart, grattis till er! <3

    • Caroline Eriksson 29/04/2019 12:30pm (3 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket! <3 :D

  • Lena 29/04/2019 12:22pm (3 månader sen)

    Grattis till er båda. Roligt när livet levs och släkten utökas.

    • Caroline Eriksson 29/04/2019 12:30pm (3 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket! <3 :D

  • MalinS 29/04/2019 12:26pm (3 månader sen)

    Härligt! Önskar er all lycka!

    • Caroline Eriksson 29/04/2019 12:30pm (3 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket! <3 :D

  • Mia 29/04/2019 1:48pm (3 månader sen)

    JAAAAA! Kände direkt på mej (hoppades?) :P )när jag såg bloggrubriken och den vackra bilden att det skulle va du som kom med den glada nyheten! :D Stort grattis till er! Är så känslig sen jag själv blev mamma, så fällde en glädjetår när jag läste ditt inlägg! Kramar till dej!

    • Caroline Eriksson 29/04/2019 1:51pm (3 månader sen)

      Åh! Tack så hjärtligt mycket. Vad glad jag blir att så många gläds med oss. <3 Kram!

  • Tina 29/04/2019 3:50pm (3 månader sen)

    ❤️ grattis!

    • Caroline Eriksson 29/04/2019 3:53pm (3 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket <3 :D

  • Emilia 29/04/2019 7:34pm (3 månader sen)

    Men ååh vad roligt!! Stort grattis! :D

    • Caroline Eriksson 29/04/2019 7:53pm (3 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket :D <3

  • Nina 29/04/2019 10:43pm (3 månader sen)

    Ååh, vad roligt!! ???? Stort grattis!

    • Caroline Eriksson 30/04/2019 2:21am (3 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket <3 :D

  • Elin 30/04/2019 2:41pm (3 månader sen)

    Vad roligt! Grattis!!

    • Caroline Eriksson 02/05/2019 10:38am (3 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket! <3 :D

  • Sandra 01/05/2019 10:20pm (3 månader sen)

    Vad roligt! Grattis!!

    Tänkte fråga om du skulle vilja dela med dig några tankar om att bilda familj - behöver ”livets alla bitar” falla på plats innan man försöker få barn? Ha ett bra jobb, god ekonomi, stort boende osv? Det är ju verkligen privata funderingar så jag förstås ifall du väljer att skippa detta. :) grattis igen!

    • Caroline Eriksson 02/05/2019 10:38am (3 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket,
      och din fråga kan jag nog ta och svara på i ett eget blogginlägg. Tänker klura ut ett svar under helgen, så nästa vecka dyker det upp på bloggen. :)

  • Pernilla 02/05/2019 2:08pm (3 månader sen)

    Jeii, vi sitter i samma båt. Spännande tider!

    • Caroline Eriksson 02/05/2019 2:12pm (3 månader sen)

      Åh så kul! Grattis! <3 :D