Jag föreläste igår..

fredag 13 april 2018 - 06:43 | 7 Kommentarer

..och det var kanske det roligaste jag varit med om. Tänk att någon bara låter en ta över ordet och så får man säga precis vad man vill, och folk ba lyssnar.

 

Det var så roligt att jag nästan tappade rösten, samtidigt som det känns att jag inte hann säga allt. För hur sammanfattar man nästan ett år av byggande på lite mer än en halvtimme? Det går inte!

 

Så är det så att du hittat hit från gårdagens föreläsning, eller kanske själv ska bygga ditt eget hus nu och har frågor: ställ dem nu och här i kommentarsfältet! Jag svarar på precis allt. 

 

resizedimage800533 carroshus 4

resizedimage800533 sovrum 1

 

Såg förresten en fotograf som sprang runt igår på eventet och föreläsningen, så hoppas att jag ser någorlunda normal ut på någon av bilderna, så ska jag dela med mig av dem här på bloggen.

 

7

Kommentarer

  • Frizzan

    13.04.2018 10:00 (5 månader sen)

    Vad har ni för golv? Alltså laminat, parkett...?

    • Caroline Eriksson

      14.04.2018 16:42 (5 månader sen)

      Hejsan och tack för din kommentar. Hoppas det är okej om jag svarar på din fråga i ett eget blogginlägg så kan jag fotografera vårt golv och olika material och skriva vad de heter och sånt? :)


  • Anna

    13.04.2018 19:12 (5 månader sen)

    Hej,
    Jag var på eventet igår och tyckte din föreläsning var toppen! En sak jag blev att fundera på är det med kommunal eller statlig väg? Det är väl om man har en tomt som saknar befintlig väg som det är skillnad? Vår tomt har redan en befintlig väg och gårdsplan så vilken typ av väg det är fråganom har vi inte alls har tänkt på.
    Sen undrar jag i vilket skede ni började planera kök, badrum och annan inredning?

    • Caroline Eriksson

      14.04.2018 16:40 (5 månader sen)

      Hejsan! Kul att du gillade min föreläsning. Svårt att få med allt på så kort tid. ;)
      Jo, det var det jag menade att om man köper en tomt (eller skog i vårt fall) som saknar befintlig infart (eller väg) som man ska ha koll på om det är statlig eller kommunal väg. Vår skog hade redan en infart, men vi grävde fram en ny där vi ville bygga och placera vårt hus, och då måste man fråga om lov före.
      Hoppas det är okej att jag svarar på din fråga om i vilket skede vi började planera inredning m.m. i ett helt eget blogginlägg.

      Allt gott till dig! :)


  • Alexandra

    14.04.2018 16:00 (5 månader sen)

    Hej! Hade tyvärr inte möjlighet att komma på eventet. Hade varit roligt. Har några frågor som du gärna får svara på. I vilket skede i byggandet tog ni kontakt med puustelli? Tänkte att man skulle väl behöva veta kostnaden därifrån (kök, grovkök, badrum) redan när man ansöker om lån? Eller? (Lika som med ex. bergvärme, vvs företag)

    Sen funderar jag också om du har några smarta tips att tänka på när man ser på planlösningar. Vad lönar det sig att tänka på?

    Kollade ni på olika husleverantörer eller hade ni bestämt er för simons redan från början?

    • Caroline Eriksson

      14.04.2018 16:41 (5 månader sen)

      Hejsan och tack för kommentaren! Är det okej att jag svarar på din fråga i ett helt eget blogginlägg, eftersom det finns mycket att berätta. Speciellt när det kommer till husleverantör och hur vi sist och slutligen valde? ;) :D

      • Alexandra