Jag vill ha fina händer! (+ frågestund till dig och mig)

söndag 21 januari 2018 - 17:39 | 13 Kommentarer

Gissa vem som skriver denna text från samma gamla dator MEN från sitt nya arbetsbord, sittandes på sin nya skrivborsstol i sitt nyinflyttade hus? JAG.

VI HAR FLYTTAT.

 

Men det var inte det den här texten skulle handla om. Jag känner så mycket känslor nu över det faktum att vi faktiskt har flyttat och innan chocken hunnit lägga sig så ska jag printa ner lite text om alla mina känslor.

Men det jag känner för stunden är att jag vill ha finare händer.

 

Varenda evigaste vinter blir det samma visa, och åter igen sitter jag nu med kruttorra och sönderspruckna händer. Det tar förjäkligt ont, och hur jag än har smörjt mig (även i förebyggande syfte) så hittar jag ingen salva som ger mig händer som inte ska vara en plåga att använda. Det var helt okej ändå, ända tills igår då vi tog vårt pick och pack och flyttade. Tydligen var det droppen för händerna som inte gillade att bära på livsnödvändiga ting som säng, yogamattor och dator.

 

Så nu behöver jag alla era tips på hur jag kan få ha fina händer, även på vintern. Skriv i kommentarsfältet!

Dessutom ger jag dig möjligheten att fråga mig om VAD SOM HELST just nu. Typ av frågor kan ju vara:

Hur känns det att ha flyttat? 

Sov du alls något första natten? 

Hur reagerade katterna?

Glömde du något viktigt kvar i lägenheten den första natten?

Kommer du att vilja bygga hus igen?

 

Typ så. Nu slutar jag ställa frågor till mig själv och låter er ställa. Vill ni ha svar på något av det jag just skrev, säg ba "hepp".

13

Kommentarer

  • Christina

    21.01.2018 17:52 (4 månader sen)

    Vad gjorde du första morgonen i ert nya hem? Tips på handvård: Köp bomullshandskar (finns bl.a. på Dermoshop) och smörj in händerna till natten rikligt med kräm, sätt handskarna på och sov. Fungerar bra för mig, har tidvis jätteömma och torra händer.

    • Caroline Eriksson

      21.01.2018 20:25 (4 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket för din fråga, kommentar och tips på handvården! Ska verkligen kolla upp bomullshandskar, för behöver nog första hjälpen för mina händer nu. :) Angående din fråga så kommer jag att ta upp den i morgon i inlägget där jag skriver om mina tankar om flytten. <3


  • Ia

    21.01.2018 18:57 (4 månader sen)

    Grattis till nya adressen! Angående räddande salvor, Locobase Repair räddar min torra vinterhud inklusive händer!

    • Caroline Eriksson

      21.01.2018 20:25 (4 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket för din kommentar och tips om räddande salvan. Ska googla Locobase Repair och se var jag finner den. :) <3


  • Johanna

    21.01.2018 20:42 (4 månader sen)

    Hepp hepp:) jättekul att ni har flyttat in!:D

    • Caroline Eriksson

      21.01.2018 20:43 (4 månader sen)

      Hepp hepp! Hjärtligt tack för din kommentar! :) Ja, det blev lite impulsivt men ändå inte, för in skulle vi ju förr eller senare. ;) <3


  • Bella

    21.01.2018 21:13 (4 månader sen)

    Jag har i flera års tid haft jättemycket besvär med mina händer och speciellt vintertid när det är kallt och torrt. Jag har tre superbra salvor jag vill tipsa om: Locobase Repair (som jag också ser att ngn annan tipsat om), Avènes xeracalm a.d lipid replenishing cream https://www.eau-thermale-avene.fi/vartalo/erikoishoitotuotteet/atooppinen-iho-xeracalm-ad/xeracalm-ad-lipid-replenishing-cream samt Dermosils Riklig vårdcrème 60%. Dessutom rekommenderar även jag att använda bomullshandskar på natten efter att du smort in händerna i fet salva!


  • Gunmari

    22.01.2018 10:23 (4 månader sen)

    Hepp :) säger jag också! Dessutom vill jag önska dig och Fredrik plus katterna all lycka framöver i ert nya fina hus samt säga att ni varit otroligt duktiga som gjort så mycket själva och fått ett så utomordentligt bra resultat! Njut av tillvaron i ert fina hus - må ni alltid känna lycka, kärlek, lugn och ro och glädje där! Kram!


  • L

    22.01.2018 12:58 (4 månader sen)

    Jag har så torra och spruckna händer att de blöder vintertid (har haft så nästan hela livet). Det enda som fungerar på mig är krämen Lipolan som fås från apoteket. Hoppas du hittar en kräm som hjälper. Allt gott!:)


  • Hanna Stigzelius

    22.01.2018 20:28 (4 månader sen)

    Jag har lika jobbiga händer. Dermosil extra och lokobas repair som redan tipsats om är GULD! Bephanten voide på de spruckna ställena tycker jag också funkar. Eller att dra till varmare breddgrader under vintermånaderna. När vi var i Thailand förra våren i tre veckor hade jag så fin hud och superbra hår. Här hemma spricker och flagar allt!


  • Catariina Salo

    23.01.2018 11:25 (4 månader sen)

    Jag undrar vad som var det allra viktigaste du lärde dej under husbyggandet? Och när får vi en FULL TOUR av huset och omgivningen? :D

    • Caroline Eriksson

      23.01.2018 11:28 (4 månader sen)

      Åh tack för din fråga! En ordentlig visning av huset får ni när vi städat upp lite ;) Din fråga däremot får ett alldeles eget blogginlägg.


  • Jessica

    23.01.2018 19:45 (4 månader sen)

    Mitt tips är att du gör din egen hudsalva av bivax och valfri vegetabilisk olja. Jag brukar göra en sats där jag smälter 50 g bivax i vattenbad och tillsätter 2 dl kokosolja. Superbra! :) Vanliga krämer från butiken innehåller oftast ganska mycket vatten, som torkar ut huden.