Kommunen granskade huset, hur gick det?!

fredag 12 januari 2018 - 15:33 | 38 Kommentarer

Jag förvånade mig själv genom att inte alls vara nervös för den här dagen, trots att det som hände idag är kanske det viktigaste och mest avgörande när det kommer till att bygga hus; granskningen av huset, som görs av kommunens byggnadsinspektör.

 

Hade det varit jag, så hade jag godkänt huset för länge sen. Men nu har jag ju inte skolat mig i flera år för att bedöma andras hus. Jag har bara byggt ett hus, och det räknas inte. Så när klockan slog 13:00 idag så körde byggmästaren (typen som har ansvaret om jag och Fredrik gjort fel) in på gården, och en stund senare kommunens byggnadsinspektör.

 

Så vad hände? Har vi gjort alla rätt? Får vi flytta in?

Nå, det som hände var att jag tog med karlarna på en husesyn. Även de, som alla andra, tappade halvt hakan när de såg mitt snygga wc. Det som alltså har varit mitt "hemliga rum", som ingen fått se. Funderar ännu på om jag ska låta rummet vara en hemlighet tills efter husvisningen, eller om jag ska börja fotografera det med detsamma vi flyttat in. Jag gav dem alla protokoll som ska ges (pappersarbetet tar aldrig slut), och vi tog ett ärevarv runt huset för att se hur det ser ut där. 

Vi har nog gjort alla rätt och allting fungerar som det ska i huset,

och vi får flytta in.

 

Jipppiii! Bättre start på helgen kunde man inte få!

 

IMG 0398

 

Så ja, det blev lite hastiga ryck här på bloggen från att inte ens ha visat er en enda golvlist, till att nu ha ett fullt beboeligt hus som bara behöver städas lite i.

 

Om någon undrar vad jag ska göra i helgen, så tänkte jag flyttstäda hela huset. Börjar med att skura taket. 

Dessutom, orkar någon skriva "Grattis!" i kommentarsfältet så skulle det göra mig glad. Det här med att bygga hus var sist och slutligen inte så jobbigt, men jag och Fredrik är värd alla gratulationer man kan få, FÖR NU FLYTTAR VI.

 

Kommentarer

  • maria

    12.01.2018 15:47 (8 månader sen)

    Grattis ;-)

    • Caroline Eriksson

      12.01.2018 15:48 (8 månader sen)

      Tack! :D


  • Pia

    12.01.2018 15:56 (8 månader sen)

    Hemskt mycket grattis,äntligen???

    • Caroline Eriksson

      12.01.2018 16:01 (8 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket! :D


  • Johanna

    12.01.2018 16:02 (8 månader sen)

    Så fantastisk skönt näe man får lön för mödan så att säga :) Grattis


  • Sandra Neuman

    12.01.2018 16:03 (8 månader sen)

    HURRRAAAA!!! Grattisgrattulis!! *skål* :D

    • Caroline Eriksson

      12.01.2018 16:05 (8 månader sen)

      JIPPII! Tack! *skålar tibak å ger de en bamsekram*


  • PJ:s byffé – från by till fe

    12.01.2018 16:15 (8 månader sen)

    Grattis! Hoppas nu att Fantomen också trivs!

    • Caroline Eriksson

      12.01.2018 16:20 (8 månader sen)

      Tack! Fantomen kommer nog att trivas :D


  • Paulahelenas ?

    12.01.2018 16:28 (8 månader sen)

    Grattis ?


  • Nina

    12.01.2018 16:43 (8 månader sen)

    Int bara grattis.. Ni e nog värda ett Stort Grattis!

    • Caroline Eriksson

      12.01.2018 17:18 (8 månader sen)

      Oj tack så hjärtligt mycket! :)


  • P

    12.01.2018 17:07 (8 månader sen)

    Grattis, så kul! :D vill jättegärna se ”hemliga rummet”, helst igår! ;)

    • Caroline Eriksson

      12.01.2018 17:19 (8 månader sen)

      Tack, det är så kul, trots att jag nu går runt och skurar taket i huset :)
      Det hemliga rummet är inte så hemligt snart. Funderar även på att göra en ny husesyn på youtube när vi flyttat in, så folk får se också då hur man kommer att bo. :)


  • 12.01.2018 18:02 (8 månader sen)

    Grattis !

    • Caroline Eriksson

      12.01.2018 18:06 (8 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket! :D


  • Nina

    12.01.2018 18:15 (8 månader sen)

    Åh, så glad för er skull! Det är inte mycket som slår den första tiden i sitt alldeles egna hus. GRATTIS!
    ...och så är jag himla nyfiken på ert hemliga rum!

    • Caroline Eriksson

      12.01.2018 18:19 (8 månader sen)

      TACK! :D
      Ja, det känns lite konstigt nu, men mest härligt, när jag nu går runt och skurar upp huset från golv till tak. Tror vi kommer att få det riktigt bra här. :)
      Det hemliga rummet får ni se innan 27.1 ;) Måste bara flytta in och dekorera lite först.


  • Fia

    12.01.2018 18:40 (8 månader sen)

    Grattis!! har ivrigt följt med ert projekt. Väntar på få gå på en virtuell husesyn :)

    • Caroline Eriksson

      13.01.2018 10:51 (8 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket! :) Hoppas du ska gilla den virtuella husesynen sen. :)


  • Petra

    12.01.2018 20:20 (8 månader sen)

    Grattis!!! :)

    • Caroline Eriksson

      13.01.2018 10:51 (8 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket! :D


  • Fredrica

    12.01.2018 20:40 (8 månader sen)

    Vad roligt! Grattis! :)

    • Caroline Eriksson

      13.01.2018 10:51 (8 månader sen)

      Jaa! Det känns otroligt skönt, tack! :)


  • Karin

    12.01.2018 21:24 (8 månader sen)

    Härligt! Grattis till husbyggarna!

    • Caroline Eriksson

      13.01.2018 10:52 (8 månader sen)

      Jaa! Tack så hjärtligt mycket! :D


  • Johanna

    12.01.2018 21:44 (8 månader sen)

    Grattis!!

    • Caroline Eriksson

      13.01.2018 10:52 (8 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket! :)


  • pammen

    12.01.2018 23:59 (8 månader sen)

    GRATTIS VÄNNEN OCH BRA JOBBAT!!!!!!!! :)

    • Caroline Eriksson

      13.01.2018 10:52 (8 månader sen)

      TACK VÄNNEN! Ni får ta en roadtrip ti Petalax efter att vi är inflyttade. <3


  • Erika

    13.01.2018 13:49 (8 månader sen)

    Grattis!! Och vill samtidigt säga att din blogg är så mysig!

    • Caroline Eriksson

      13.01.2018 13:52 (8 månader sen)

      Åh tack så hjärtligt mycket för den fina kommentaren. Så glad jag blir! :)


  • Tina

    15.01.2018 10:18 (8 månader sen)

    Stort grattis! Det har varit ett nöje att följa med erat projekt och väntar med spänning på helhetsbilderna :) sjukt snyggt har ni gjort det. mvh, en byggnadsingenjör

    • Caroline Eriksson

      15.01.2018 10:42 (8 månader sen)

      Åh tack så mycket, vad glad jag blev av din kommentar!
      Så snabbt jag fått monterat alla möbler och fått ordning på hemmet så börjar jag dela med mig av bilder. :)


  • Åsa

    15.01.2018 13:50 (8 månader sen)

    Vad duktiga ni varit,som byggt allt ni kunnat själva! Stort Grattis,å lycka till i nya hemmet! Hoppas katterna börjar trivas åxå.

    • Caroline Eriksson

      15.01.2018 19:26 (8 månader sen)

      Tack så hjärtligt mycket! Jag hoppas också att katterna kommer att trivas. Uppdaterar när katterna flyttat till huset hur det går. :)