bloggheader6

Stickade Marimekko Unikko vantar

Skrivet av Caroline Eriksson 22.11.2021 | 6 Kommentarer

Jag fortsätter att handarbeta, och det här är mitt senaste verk. Ett par Marimekko Unikko vantar. 

 

För att sticka dem så tog jag och googlade "Marimekko Unikko Ohje" och hittade flera olika. Det mönstret jag valde var från diyprojects_finnish. Det mönstret är egentligen anpassat till strumpor, men jag räknade om lite och förde över mönstret till ett vantmönster. Sen så freestylade jag resten.

Garnet är Novita 7 Veljestä.

 

Är riktigt nöjd med resultatet. Varma och fina vantar, som jag kommer att använda flitigt. 

 

marimekko unikko caroline 1marimekko unikko caroline 2

Kommentarer

  • Marianne 22/11/2021 7:45pm (17 dagar sen)

    Fint jobbat. Tummen upp!

    • Caroline Eriksson 22/11/2021 9:11pm (17 dagar sen)

      Tack så jättemycket ☺️

  • Monica Sporre 22/11/2021 8:04pm (17 dagar sen)

    Det garnet stickar jag mycket vantar sockorna korta och knästrumpor. Tröjor koftor det är ett väldigt slitstarkt garn. Väldigt snyggt mönster. Så vantarna är jätte snygga.. Lycka till i fortsättningen. Monica Sporre.

    • Caroline Eriksson 22/11/2021 9:12pm (17 dagar sen)

      Ja, det är ett bra garn, blir mjukare också efter blockning. Tack så hjärtligt mycket för din kommentar och fina ord. ☺️

  • Maria 22/11/2021 9:16pm (17 dagar sen)

    Åh vilka fina 😍

    • Caroline Eriksson 23/11/2021 5:34am (16 dagar sen)

      Tack snälla du 🥰

  • Anne Kaukola 22/11/2021 10:05pm (17 dagar sen)

    Snyggaste vantarna sedan mannaminne 😍

    • Caroline Eriksson 23/11/2021 5:34am (16 dagar sen)

      Äh tack så jättemycket för de fina orden 🥰

  • Margit Hautamäki 23/11/2021 11:08am (16 dagar sen)

    Så underbara 🥰 Kan jag beställa? 😁

    • Caroline Eriksson 23/11/2021 3:02pm (16 dagar sen)

      Tack snälla du! Kanske längre fram går det att köpa av mig. :)

  • Linda 23/11/2021 9:41pm (16 dagar sen)

    Men de där var ju det finaste jag sett på länge! Var det svårt att räkna om? Och har du länk till vantmönstret du använde?

    • Caroline Eriksson 24/11/2021 1:31pm (15 dagar sen)

      Nämen tack snälla! I blogginlägget har jag nog länkat till hon som kommit fram med mönstret. Finns flera olika att hitta på pinterest också. Att räkna om beror väl på vilket vantmönster du tar. Jag har ett eget påhittat vantmönstret som jag inte har ner till pappers, men borde väl gå att googla fram något gratismönster. ☺️