En välbehövlig fredag
Hej,
Fredagen kom inte en dag för tidigt denna vecka (heller). Jag fick nämligen bevisat för mig själv att jag är i stort behov av helg, då jag var på stan idag.
Före jag går närmare in på det lilla scenariot jag var med om, så kan jag ju börja med att berätta att det finns några saker som jag tycker är riktigt tråkigt, som jag är ointresserad av - och dålig på. En sak är skatterelaterade saker: skattekort, deklarering, beskattningsgrunder och så vidare. En annan sak är internet- och telefonabonnemang. Jag vet liksom inte vilken hastighet på nätet som är bra och hur mycket gigabyte jag använder på en månad. Det enda jag vet är att jag betalar 10 euro mer per månad än vad min sambo gör för samma tjänst - och det är ju inte bra att betala mer än man behöver för något.
Så jag har nu i flera veckors tid tänkt att jag borde gå in till den telefonoperatör jag är kund hos och se om dom har något bättre abonnemang att erbjuda, eller om jag skall byta telefonoperatör. Men har inte kommit mig för. Tills idag då.
Så, nu är vi tillbaka där var jag började detta inlägg.
Jag gick in till telefonoperatörens, Telias, butik i Kampens köpcenter. Tog en nummerlapp. Väntade. Och så var det min tur. Jag hade bestämt att jag inte skall låta mig luras och att jag skulle göra det klart redan från början att jag inte kommer att gå med på några dåliga förslag, bara för att jag är en ung kvinna, som inte vet så mycket om telefonabonnemang. Så jag sa något i stil med:
- Hej hej, jag är kund hos er, men betalar nog allt för mycket för det abonnemang som jag för tillfället har. Min pojkvän betalar över 10 euro mindre än mig per månad för samma sak - och han har en annan telefonoperatör, så jag har funderat på att byta till samma som han har, ifall ni inte kan erbjuda mig något bättre. Det lät bra, tyckte jag.
Och killen i kassan svarade vänligt att han skall kolla upp vad jag har och att jag säkert kan få någon bättre deal. Så han sökte upp mig i deras kundregister. Han hittade mig inte på namnet eller personnumret. Så han frågade telefonnumret - och testade söka på det. Och förundrade sig varför han inte hittar mig. Tills han utbrister:
Ah, men du är ju inte kund hos oss. Din operatör är ju Elisa, inte Telia.
Eeh. Jaha. Just det ja. Är det här alltså Telias butik? Jaha, Pinsamt. Jag vet liksom inte ens vad jag har för telefonoperatör. Bra där. Nå ja, hur som helst så fick jag en bra deal och ett nytt abonnemang.
Jag var också och hämtade ut två paket idag. Hade bland annat köpt nya gardinlängder till vardagsrummet och var så entusiastisk att få sätta upp dom - tills jag insåg att jag bara har köpt ett gardin. Inte ett par.
Välkommen helg!
Kommentarer
Telia Sverige 30/10/2018 7:39pm (4 år sen)
Det är allt en djungel det där - jag förstår om det inte är det enklaste att hålla koll på. Men skönt att du fick en bra deal av min kollega i alla fall! :) Ha en fin kväll! /Lisa, Telia Kundservice
Caroline Högnäs 30/10/2018 8:00pm (4 år sen)
Ja, verkligen! Och ja, det fick jag! Tack det samma :)
Ingen har kommenterat ännu
Skriv en kommentar