SEMESTERHEJ OCH, HERREGUD, NYA TRÄNINGSFORMER

torsdag 19 juli 2018 - 09:55 | 1 Kommentarer

IMG 0928En favorit från semestern: vi hade ett helt hus för oss själva och en hängmatta i solen.

 

NÅ MORJENS!

Det var ett tag sen. Vi har varit på två veckors Finlandssemester (ni som följer mej på Instagram har säkert sett alla UNDERBARA instastories från östra Finland, Saimen, Österbotten och från hafvet) och nu hänger vi i ett Helsingfors som bdar i hetta. Det är det skönaste jag vet, värmebölja.

ANYWHO. Jag frågade nyligen på Instagram vad jag kunde hitta på för nya motionsformer, för min rygg håller på att pama av att mina magmuskler inte är i skick, och allt gör bara ont. Min yoga har jag inte riktigt kommit igång med efter förlossningen och allt känns jobbigt.

MEN HUHHUH, det kom in så många bra tips på olika grejer att jag tänker att alla former borde testas på. Jag lovade också höra av mej till ett par följare, som liksom jag HATAR att motionera, om jag hittade nåt som på riktigt är roligt. NÅH, vi tar och testar lite olika nu då va!

De här grenarna blev jag tipsad om:

- vattenjumppa (många tips!)
- dans (många tips!)
- promenader längs skogsstigar
- hoppa trampolin
- hikeing 
- simma (många tips!)
- kampsport (t.ex. bjj, måste googla för att förstå vad bjj betyder)
- vattenjogging (många tips!)
- rullskrinna
- yoga med Adriene/youtubeyoga
- boxning
- klättring (många tips!)
- aquabase yoga
- roller derby
- aerial yoga

Kampsport och boxning skrämmer mej mest, dans är också lite utanför min bekvämlighet - är inte en hejare på koordination. Simma och rullskrinna ser jag fram emot! Roller derby testade jag faktiskt några gånger (sen kom mitt öldrickande liv emellan, träningarna var på fredag kväll och söndag morgon......) så det ska bli kul att eventuellt testa på igen. Hoppa trampolin får vi väl spara ett tag, är rädd att min livmoder faller ut om jag börja hoppa alltför mycket. HEHE.

MEN! Så som ett par bra typer också sa, bäckenbotten ska vara i skick före jag börjar träna på riktigt. Fick också tips om apparna MammaMage och Tät, och har laddat ner båda. Så före jag gör nåt riktigt tungt ska jag se till att kniiiiiipa och träna bäckenbottenmusklerna. FAST I DAG SKA JAG SIMMA FÖR DET ÄR SÅ HETT!

Puss och hej!

Kategorier:

lifvet

1

Kommentarer

  • Sandra Neuman

    20.07.2018 12:26 (4 månader sen)

    Jag har SÅ megadåliga ryggmuskler att jag borde testa allt det där... Men hatar man motion är det inte så bara att komma sig iväg.


Skriv kommentar