Visa alla inlägg skrivna februari 2018

onsdag 28 februari 2018 - 15:49

TÄVLINGAR & MASSA SKEDEN

Idag är det onsdag, och jag har precis kommit hem från simhallen med Antta och Alva. Nu ska jag ta det lugnt, fixa middag och sen ska jag och Antta träffa Mia och Jennie, så det ska bli riktigt mysigt!

I måndags och igår var jag i Vasa. Jag och Elin gjorde övnings- och fördjupande skedet där, så vi hade gruppkörning, individuell körning, samt bedömningskörning i måndags, och så var vi på halkbanan och sånt i fem timmar igår. Och ja, jag vet, jag var ute i sista minuten, hehe. Som vanligt. Jag fick körkort fjärde mars för två år sedan, och dessa skeden skall ju vara gjorda inom två år, så det var lite tight där, men nu är det gjort! Vi fick sova i Madde och Annas lägenhet inne i stan, så sjukt snällt av dem!! Skönt att inte behöva köra hem i måndags också, och tillbaks på tisdag, så det var super. Underbart att ha avklarat detta! Några utbrott och irritationer på grund av fräcka bilskolelärare senare haha, men det är väl sånt man får ta, antar jag.

eme

Under veckoslutet hade jag tävlingar både lördag och söndag. Båda dagarna var det tio kilometer klassiskt för min del, men på olika banor. Lördagens tävling gick av stapeln här hemma i Kronoby vid Tössbacken, och söndagens tävling vid Köukar i Karleby. Jag vann båda tävlingarna, men det var helt allvarligt bara en annan med båda gångerna, haha. Jaja, jag tävlade ju hursomhelst mest för att köra hårt och göra bra träningar. Kul med klassisk stil och allt. Känslan var riktigt bra dessutom, så jag är nöjd och glad. Fick väldigt jobbiga magkramper under söndagens lopp, men kom i mål och kramperna släppte efter ett tag så det var överkomligt.

Nu ska jag skissa och fixa lite i rummet medan jag lyssnar på en podd, och sedan måste jag börja göra mig i ordning. Ha en bra onsdag!

Bloggen10

lördag 24 februari 2018 - 21:37

VÄNNER & VÄNSKAP

Veckans lista på Sevendays handlar om vänner och vänskap, något som ligger mig ytterst varmt om hjärtat. Här kommer mina svar på listan, fyll gärna i den du med! 

Vänskap för mig är: det viktigaste nånsin, kort och gott. Vänner är allt, det är ju de som gör livet värt att leva, liksom! Jag vore nog ingenting utan mina fina vänner.

Det bästa med mina vänner är: att de inte dömmer. Att jag kan prata om ALLT med dem, de finns alltid där och tycker om och accepterar mig som den jag är. Så sjukt underbara människor. 

IMG 7429

Min äldsta vän: det tror jag är Fanny. Eller ja, Ida också, men vet inte exakt när vi blev vänner påriktigt? Fanny och jag blev i alla fall vänner då jag gick i trean i lågstadiet tror jag, och sedan dess har det varit vi mot världen, typ. Ida och jag har gått i förskolan tillsammans, och basically hållit ihop sedan fyran (?) i lågstadiet. 

En vän jag ringer allt för sällan: här måste jag nog säga Ida. Vi borde prata oftare gurl. Miss u <3

En vän som finns där i vått och torrt: Fanny, Elin och Ida (Antta är ju automatiskt med, såklart!<3). Jag kunde bara inte välja endast en, sorry.

bbbbbloggis

Min vänskapskrets består av: en hel hög härliga och helt enkelt underbara människor från en massa olika platser. Under tiden i Vörå fick jag verkligen vänner för livet, det vet jag, och vännerna hemma i Kronoby är guldvärda. 

IMG 6662bloggisen

En god vän har de här egenskaperna: en god vän för mig betyder en ärlig och öppen människa. En omtänksam och härlig person. En människa med humor och en person som finns där för en no matter what. En människa med egna åsikter, som inte dömmer, men som ändå har koll på rätt och fel och kan påminna mig om det i mina svaga ögonblick.

IMG 7430

Så här är jag som vän: Alltså, sjukt svår fråga, måste jag säga! Jag är nog väldigt ärlig som vän. Jag berättar gärna vad jag tycker, oavsett vad. Jag är också omtänksam, och tar alltid mina vänner i försvar. Sen är jag envis, och vill gärna ha min åsikt igenom, samt ganska dålig på att hålla kontakten tyvärr. 

Det finaste en vän gjort för mig: att alla fina fanns där för mig på tvåan och trean i gymnasiet då jag hade lite tuffa tider. Då var jag ändå omgiven av underbara vänner (både i Vörå och hemma i Kronoby) som hittade på roliga saker att göra och som fanns där då jag behövde prata. DET är det absolut finaste nånsin. Att ha människor som aldrig lämnar. 

Tack för att ni är så himla bra, hörni. Ni betyder världen för mig <3

Bloggen10

 

fredag 23 februari 2018 - 16:08

WEEKEND VIBES

Åh hörni, nu är det äntligen fredag och SPORTLOV. Jag jobbade sista dagen på högstadiet idag också, nio till tre, så jag tog lov med ytterst gott samvete efter en lång dag. Nu har jag precis haft en Skype-intervju, och väntar för tillfället på intervju nummer två, sen bär det av ut i kylan. Dagens träning är en lätt löplänk plus lite styrketräning, så inga stora grejer. Nu har jag sportlov. Ni fattar nog inte hur skönt det känns. Eller ja, det gör ni väl. Lov är det bästa jag vet. Näst efter glögg då, typ. 

Nu kommer snart Antta hem, så det väntar jag ju såklart på! Medan jag väntar på nästa Skype-samtal och på att syster ska komma hem tror jag att jag ska skissa lite. Har en hel del sådant att sysselsätta mig med just nu, kan jag meddela. Ha ett riktigt bra veckoslut, eller sportlov, ni som har lyckan att få ha det!

IMG 0182<3

Bloggen10

torsdag 22 februari 2018 - 22:41

TORSDAGSTANKAR

Just nu sitter jag vid skrivbordet, musiken spelar nånstans mitt i min favoritspellista på Spotify och jag har suttit och bara klottrat i min kalender i ett tiotal minuter. Sånt gillar jag att göra. Så skönt att bara koppla bort och på nåt sätt gå in i en egen värld. 

IMG 0226

Idag har varit en rätt bra dag, egentligen. Egentligen skriver jag, eftersom jag hade rätt mycket i jobbet, men efteråt hade jag en bra känsla i hela mig. Släpade mig till skidspåret och gjorde en lugn träning med Fanny. Sista delen av träningen åkte jag ensam, lyssnade på favoritlåtar och njöt av solnedgången och nydragna spår. Trögt före, kallt som bara den, men ändå var jag på nåt sätt glad. Hela jag. Inifrån och ut. Den känslan gillar jag. Mycket. Sen behövs det inte så mycket för att den ska infinna sig. Idag var det nog mest det att solen sken. Det brukar räcka ganska långt. Vädermänniska här, hej. Jaja, hursomhelst tyckte jag det var härligt. 

Ikväll har jag mest bara tagit det lugnt. Umgåtts med Fanny. Skissat. Pluggat lite. Ja, just det. I morgon är sista dagen på jobbet i högstadiet. Efter sportlovet, som börjar efter morgondagen, är mitt vikariat slut. Jag kommer dock ändå hoppa in där ibland då det behövs, och åtminstone en dag i veckan. Att mitt fasta vikariat är över känns ändå bra, trots att det ju har varit skönt att ha fasta tider och så. 

Morgondagen är heeeelt fullspäckad, jag börjar klockan nio med en lektion. Efter det ska jag träffa läraren jag har vikarierat för att sätta in alla vitsord och grejer. Sedan fortsätter dagen med två lektioner musik, eller sång, vet inte exakt vad det är jag ska vikariera i, haha. Efter jobbet ska jag träna, skissa lite till, hämta ut nåt paket och förhoppningsvis umgås med vänner. Ser fram emot morgondagen, och framförallt VECKOSLUT. God natt på er!

Bloggen10

 

onsdag 21 februari 2018 - 09:35

JOBB, ROADTRIP & MAT

Idag är det onsdag, och jag har haft sovmorgon. Jag börjar först 10.40, men vaknade ändå 08.15??? Jaja, skönt med mycket tid på morgonen, tycker jag. Jag har bara chillat och lyssnat på poddar, plockat lite i rummet och planerat veckan. Just nu sitter jag vid skrivbordet och lyssnar på nyaste avsnittet av podden Spöktimmen, så sjukt spännande!!! Tipstips!! 

Igår började jag dagen med två lektioner i jobbet, och sen åkte jag mot Vasa, via Nykarleby, för att plocka upp Elin. Väl framme i Vasa satte vi oss vid ett café och fixade lite inför Maltaresan. Efter det var det dags för övningsskedets teorilektion (jag är ute i sista sekund, jag är mycket väl medveten hehe), och sedan strosade vi runt lite i butikerna, innan vi åt middag. Efter middagen plockade vi upp Aurora vid flygplatsen, och körde sedan hemåt. En riktigt härlig dag, med andra ord!

onsdag

Nu ska jag börja göra mig i ordning inför en lektion i jobbet. Efter den timmen ska jag ta mig ut i skidspåret, för att göra en lätt GU-träning på klassiska skidor. Det ska bli skönt, skulle vara trevligt om temperaturen skulle stiga lite innan det dock. Efter träningen ska jag rätta alla prov, för på fredag ska vitsorden skrivas in. Haha, känner mig så sjukt vuxen då jag får göra såna grejer. Jaja, nu ska jag tagga till och byta om från mysrocken jag för tillfället har på mig. Ha en bra onsdag, hörni!

Bloggen10

måndag 19 februari 2018 - 11:52

HELGUPDATE

Nu är måndagen här igen, och jag har hittills idag hållit en lektion. Nu har jag hålpass, så jag sitter i lärarrummet och dricker kaffe och tar det lugnt. Jag har precis rättat klart åttornas kemiprov och planerat sjuornas biologiprov. 

Veckoslutet bara susade förbi, känns det som. Torsdagen var rätt stressig med stökiga lektioner och experiment, och sedan hoppade jag in som redskapsgymnastiktränare efter jobbet också. Efter det gjorde jag en träning och sen var jag totalslut. Fredagen bestod av två lektioner för min del, en egen och sedan vikarierade jag i gymnastik på eftermiddagen. Det absolut värsta jag har varit med om. Helt allvarligt. Var ju beredd att sätta mig ner på golvet mitt på innebandyplanen och bara gråta. Det rådde fullständig KAOS den lektionen. USCH. Aldrig mer. 

Efter den jobbdagen åkte jag iväg till Köukar med Fanny, där vi gjorde en bra träning på klassiska skidor. Jag hade backdrag och det kändes super. Efter det duschade vi snabbt, och sedan fixade vi middag hos Fanny tillsammans med Elin. Så härlig kväll och natt, jag älskar verkligen de två tjejerna!! <3

helgupdate

Lördagen bestod av två träningar, en hel del snack och mys med syster, samt OS. Jag somnade sjukt tidigt och sov tio timmar, då jag sovit så lite natten innan, haha. Jaja, bra så. Gårdagen började jag med att kolla OS, sedan böt jag om och tog mig till spåret där jag gjorde en tretimmars träning tillsammans med Fanny. Efter det umgicks jag med Antta, tills hon åkte tillbaka till Vörå. Sedan hann jag också planera veckan lite, rätta prov och reda upp kaoset i mitt rum. Kvällen avslutades med sista avsnittet av Bron. Alltså man blir ju så tom inombords på något sätt, då en serie tar slut. So sad. Tur att Wahlgrens Värld är igång igen i alla fall, så jag har nåt att kolla på, hehe. Skrattade seriöst igenom hela första avsnittet. SÅ BRA. 

Nu ska jag vara rastvakt, äta lunch och sedan hålla två kemilektioner. Efter jobbet ska jag trotsa kylan och ta mig ut i skidspåret, om jag inte minns helt fel från mitt träningsprogram. Sedan ska jag kanske träffa Fanny och Elin också, för att planera Malta-resan och få ännu mer resfeber. Ha en bra vecka nu hörni!

Bloggen10

söndag 18 februari 2018 - 19:42

IN MY HEADPHONES RN

Det börjar vara länge sedan jag gjorde nåt annat typ av inlägg än updates, så här kommer lite skriverier om låtarna som ligger på repeat i mina hörlurar just nu. Hade som vanligt sjukt svårt att välja vilka som skulle få vara med i inlägget, men här kommer i alla fall nio låtar jag lyssnar flitigt på för tillfället! Genom att klicka på låtnamnen jag skrivit under bilderna kommer ni åt att lyssna på dem på Spotify. 

spottan1

Heartbreak - Hov1
Walls - Ruben (tror verkligen detta är min nuvarande favoritlåt, kan lyssna på den hur många gånger som helst, love it!!!)
You Owe Me - The Chainsmokers

spottanSecond Hand Love - Julie Bergan
Get You - Vilde J
Hazardous - Joakim Lundell
Bad Vibe - M.O
FRIENDS - Marshmello
Getting Over You - Lauv

Sedan är också God's Plan, Sick Boy och Something's Gotta Give låtar som ofta spelas om jag får bestämma. 

Bloggen11

söndag 18 februari 2018 - 09:18

EFTERLYSES: BOENDE I STOCKHOLM

Hörni, nu är det såhär att jag är påväg till Stockholm i mitten av april för att skriva högskoleprovet där. Jag och Fanny har ingenstans att övernatta ännu, och det känns så sjukt onödigt att spendera stora summor pengar på hotell från fredag till söndag. Nån som har nåt tips? Airbnb? Nån av er som bor där som har en extra sovplats eller två? Billigt men bra hostel eller vandrarhem? Säg gärna till, i kommentarsfältet eller på nån av mina andra sociala medier, skulle bli superglad och tacksam för tips och hjälp av er!

Vi ska nämligen vidare till Malta efter provet, och skulle därför helst inte behöva boka hotell till den korta Stockholmsvistelsen också. Jaja, nu vet ni, tack på förhand!

Stockholm rect tcm9 33851

Bild: bcg.com

Bloggen10

torsdag 15 februari 2018 - 09:34

TISDAG, VÄNDAG, TORSDAG

Idag är det torsdag, och jag sitter framför tvn och följer med dagens lopp i OS, medan jag äter frukost, dricker kaffe och förbereder lite inför jobbdagen. Jag börjar 10.40, så jag har ännu rätt mycket dötid här, vilket ju känns superskönt! Efter jobbet ska jag dra en redskapsjumppaträning, och sen ska jag iväg på egen träning. Ungefär så ser min dag ut. 

Igår var det ju alla hjärtans dag (ifall nu någon mot förmodan hade missat alla bilder på alla sociala medier??), och den dagen fick jag börja med att få frukost på sängen av Alva. Hur gulligt??? Sedan hade jag en lektion i jobbet, åt lunch och tog mig därefter ut i skidspåret för att göra en lätt klassisk träning där. Efter träningen hoppade jag snabbt i duschen och styrde sedan kosan mot Jakobstad tillsammans med Fanny. Där mötte vi upp Elin på Friends n Burgers, där vi åt en supergod middag, innan vi traskade iväg mot bion för att kolla Fifty Shades Freed. Efter det åkte jag och Fanny hem till mig, och spenderade resten av kvällen med att lyssna på musik och babbla på som vanligt. 

bloggis

Tisdagen bestod av jobb hela dagen lång, en hel del OS-tittande, kaffemys efter skolan med Fanny och mamma, samt en lång träning i skidspåret. 

Nu ska jag snart börja göra mig i ordning, då jag börjar om en timme. Idag har jag tre lektioner, så en hel del, om man säger som så. Ha en bra torsdag hörni!!!

Bloggen10

 

måndag 12 februari 2018 - 16:35

MÅNDAGSPEPP

Idag är en sådan dag då jag verkligen hade behövt Måndagspepp. Ni vet, podden med Ellinor Löfgren och Hanna Friberg, som nu är nedlagd, men som var så sjukt bra. Lyssna på den, ni som inte har gjort det, älskade att det kom nya avsnitt varje måndag, då man behövde det som mest!! Ni som inte har lyssnat på den har så mycket bra framför er! Tipstips. 

mandagspepp2Bilden är från I Like Radio. 

I morse var det nästintill omöjligt att ta sig upp ur sängen för min del. Alltså helt oskojat, jag ville verkligen bara sova. Snoozade hur många gånger som helst, och fick superbråttom för att hinna i tid till jobbet. Bra där. En tävlingshelg med tre tävlingar tär på en mer än man tror kan jag meddela. Min kropp behöver vila. 

Här sitter jag nu då, har precis kommit hem från jobbet, där jag hade en biologilektion med niorna och sen kemiprov med åttorna hela eftermiddagen. Jag har också fixat klart niornas biologiprov, vilket känns bra. Ett prov mindre att stressa över. Nu har jag bara åttornas biologiförhör och sjuornas biologiprov kvar att göra, sen är jag done. Härligt. Jag har bara två veckor kvar här i Ådalens, sen är mitt vikariat slut för denna gång. Rätt skönt måste jag erkänna. Jag menar, jag trivs ju och så, men att undervisa högstadieelever dag ut och dag in är nog inget jag hade fixat alltför länge till, för att vara helt ärlig. Det är mer kämpigt än man tror!

Idag har jag vilodag, så jag ska försöka förbereda klart inför veckans lektioner, så har jag tid för annat resten av dagarna. Nåt mer än det har jag inte planerat in för dagen. Jag ska kolla serier och ta det riktigt lugnt ikväll. Åh, så skönt det ska bli!!! 

Egentligen, för att vara helt ärlig, så är jag lite taggad inför denna vecka ändå. Jag menar, OS är i full gång, det är fastlagstisdag i morgon och jag har inplanerat en dejt på Valentine's. Hur bra? Sedan mot veckoslutet ska jag umgås med Elin och Fanny, träffa Ida och hitta på massa skoj. Nu gör vi det bästa av den här veckan, hörni. Snart är det sportlov!! Kämpa på. 

Bloggen10