Visa alla inlägg skrivna juni 2018

torsdag 28 juni 2018 - 14:03

INSTABLOPPIS

En dag då jag och min syster bara fick nog av alla onödiga kläder vi inte använder tog vi tag i saken och fixade en bloppis tillsammans på Instagram. Tänkte bara slänga in ett inlägg här angående den saken, bara så att ni vet. Kontot heter @emmisanttasbloppis , och vi uppdaterar det nu som då med mer kläder och sånt. Ta en titt vetja, man hittar nog allt möjligt där, haha. 

IMG 2493Allt från Gant-tröjor och Hollister-plagg, till H&M-tshirts och Cubus-shorts kan jag lova er att ni hittar. 

Bloggen10

 

onsdag 27 juni 2018 - 23:58

23:58

Just nu ligger jag i sängen, har precis kollat ett avsnitt av Blacklist och ska snart börja sova. Dagen har bestått av jobb, samt en kväll med ofantligt mycket skratt tillsammans med min syster och favoritkusiner. Fattar inte hur vi alltid har så sjukt kul tillsammans? Blir ju glad i hela mig av dessa människor <3 Vi åt i alla fall massa godsaker och bara tog det lugnt vid Jennies villa i Öja. 

IMG 2457

Gårdagen började med jobb som vanligt, och efter det gjorde jag en styrketräning, samt lite rullskidning med Fanny. Inte mycket mer än så som har hänt sedan jag senast kikade in här (i måndags). Jobbar basically så mycket jag bara hinner, och tränar mellan varven. Men justja, jag och Antta gjorde en liten photoshoot en fin kväll också. Kul med sånt, känns som år och dar sedan jag hade använt kameran. Sorgligt ju, för jag tycker det är sjukt kul. 

Nu ska jag kolla klart Blacklist-avsnittet, och sedan blir det sovdags. Jag börjar jobba först elva i morgon, så har i princip sovmorgon. Hur trevligt? Jaja, god natt på er.

Bloggen10

måndag 25 juni 2018 - 21:18

MIDSOMMAR 2018

Nu är sommarens (typ) bästa veckoslut förbi, och det är back to basics som gäller. Idag har jag jobbat hela dagen känns det som. När jag kom hem satte jag mig i alla fall i solen och lyssnade på en podd, och efter det redde jag upp mitt rum och nu sitter jag här vid skrivbordet och bloggar (no shit, haha).

Midsommaren firades i Nykarleby, precis som förra året, och jag hade, om möjligt, ännu roligare än ifjol. Jag och Fanny åkte mot Nykarleby redan i torsdags efter jobbet, för att fixa i ordning allt med Elin från morgonen på fredagen. Vi började dagen med träning klockan nio, och efter det blev det blomplockning i ösregn, samt lite matshopping och en frustrerande timme då vi band kransar. Jag hade tänkt vlogga hela den dagen, tro det eller ej, men det glömde jag tyvärr bort, och kom på det dagen efter. Heja jag!! Jaja, efter att vi bundit ihop blomsterkransarna grillade vi och gjorde oss i ordning, för att sedan invänta resten av människorna. Vi hade livets kväll, och jag njöt verkligen hela kvällen. 

IMG 2379E5366E42 6A45 4899 A579 7B0CF93EF42488039D5A FB60 46B9 8086 3EFBCEEED503Livet är verkligen en fest då man har dessa två vid sin sida, det kan ni ge er på. Alltså <3<3<3<3

Just ja, skulle också flika in att gårdagseftermiddagen, då jag väl kommit mig hem från Nykarleby, spenderades på släktkalas i Larsmo vid en villa. Här nedan får ni en bild av mig och min syster, vi har lätt för att vara seriösa på bild. Jaja, sassy since birth, kort och gott. 

IMG 2412

Nu ska jag och Antta ut på lite kvällsmys, så jag ska byta om från bikini och mjukisklänning, haha. I morgon är det jobb igen, ha en bra vecka!!

Bloggen10

måndag 18 juni 2018 - 12:02

MÅNDAG, DU ÄR VÄLKOMMEN

Just nu sitter jag på jobbet, det är väldigt lite folk i farten i stan idag och läget är mer än lugnt. Jag har precis ordnat upp lite här i butiken, satt igång allt och kan nu sitta ner och chilla till lunchtid, då brukar det strömma till lite med människor. Jaja, mjukstart på veckan med sovmorgon och lugn dag på jobbet, det tackar man inte nej till. 

Innan jag åkte hit idag körde jag via posten för att hämta ut ett paket innehållande några sjukt fina satinplagg från NA-KD. Satin är min nya obsession, om man säger så. Tycker det är så sjukt snyggt!! Ni ska få se kläderna i ett senare inlägg tror jag, har dock inte hunnit prova dem på ännu, så håller tummarna för att de passar!

Gårdagen började jag med en långlänk i kajak tillsammans med Elin. Vi paddlade några timmar, det var spegellugnt då vi började länken och solen sken som aldrig förr. Det var verkligen helt otroligt härligt!! Efter paddlingen åt vi lunch på villan, och sedan la vi oss i solen och pressade några timmar innan jag åkte hem till Kronoby. En riktigt härlig söndag, med andra ord. 

CFD2A39E F3AF 4600 ABD8 3AB60717364F

Idag efter jobbet ska jag bara göra en, för mig, vanlig styrketräning med stakningsintervaller och lite gymnastik, och sedan ska jag nog bara kolla serier och försöka fota lite kläder till min och Anttas bloppis på Instagram. Vi har sååååå mycket kläder vi inte använder, som vi gärna vill bli av med, så vi tänkte slänga ut lite bilder av allt på ett gemensamt konto på Instagram i nåt skede. Hur det lyckas får vi se sedan, men känns ju onödigt att slänga massa fina kläder så...

Morgondagen är ledig för min del, och jag har bara en träning att göra, så det ska bli skönt. Sedan har jag och Antta planerat åka in till stan för att shoppa och fika lite, vilket ska bli så mysigt! Ha en bra vecka, på fredag är det ju årets bästa dag, MIDSOMMAR, så jag är mer än taggad denna vecka!! Vädret bör dock också tagga till, för just nu är väderleksrapporterna inte alltför lovande. Jag vägrar ändå tro att det regnar på årets dag, sådeså! Kram på er

Bloggen10

 

lördag 16 juni 2018 - 17:26

LEVA LIFE

Just nu sitter jag på trappan hos Elin i Nykarleby i solen, medan Fanny och Elin tränar. Vi (jag och Fanny) kom hit redan igår, gjorde en rullskidträning idag på förmiddagen, och sen spenderade vi några timmar på stranden i solskenet. Vi lyssnade också på Kygos nya låt Born to be Yours, som han gjort tillsammans med Imagine Dragons. Den låten hörni, den är såååååå bra. Ny favoritlåt för tillfället, blir så glad av allt med den låten.
Men ja, här sitter jag nu då och lyssnar på favoritpodden, medan jag jobbar på brännan. Hehe. 

När mina två vänner kommer tillbaka ska vi åka ut till Elins pappas villa och äta middag där, innan vi drar på kvällsäventyr, haha. I morgon har vi planerat göra en långlänk och paddla eller nåt sånt, och det ska bli riktigt kul. Hoppas på att vädret tillåter också. 

Under veckan som gått har jag jobbat lite, tränat, umgåtts med Fanny och Ida, spenderat tid med familjen, strosat runt lite på stan, gjort en fyra timmar lång cykellänk, samt ätit glass. Lite så har dagarna sett ut. Sommarvädret bara fortsätter leverera, och jag kunde inte vara nöjdare över den saken heller. 

img2263

Nu ska jag bara sitta här och njuta av solen ett tag till, mina ben är heeeeelt slut efter cykellänken igår och dagens intervaller, så det gör gott att bara ta det lugnt resten av dagen känner jag. Ha ett fint veckoslut hörni!

Bloggen10

tisdag 12 juni 2018 - 19:11

FAVORITER I SPELLISTAN

Denna tisdag till ära tänkte jag visa er några låtar som just nu ligger på repeat i mina öron. Jag är ju en sån som verkligen lyssnar sönder låtar jag gillar, men kan sedan senare återupptäcka dem igen, haha. Nån som känner igen sig? Här kommer några favoriter just nu i alla fall!

 

musik

  • Tiesto's remix på Ed Sheerans låt Happier (en gåva till mänskligheten!!)
  • Mer för varandra av Norlie & KKV (är en hopplös Norlie & KKV-älskare, men jag menar, who isn't? De sätter ju ord på allt och lite till, fattar inte hur det är möjligt att skriva så vackra texter?)
  • 5 In The Morning med Charli XCX

Jag kunde såklart inte välja ut så få låtar, så här kommer tre till!

musiik

  • Breathe av Nause feat. Molly Hammar (älskar!)
  • I Love It med Cheat Codes
  • Bara för dig - Fonky Fresh (en re-discover-låt, alltså så fin?? Tror jag lyssnade på den nångång i högstadiet, om jag inte minns helt fel? Blir ju glad i hela mig av låtar som denna!!)


Idag har jag bara tagit det lugnt, solat, druckit kaffe och tränat. Resten av familjen kom precis hem från Italien, men de åkte iväg på match med Alva i princip direkt. Allt är som det brukar, med andra ord. Ikväll ska jag till Idas för att få massage, och sedan ska jag städa ur min träningsgarderob, där är det fullt kaos. Då det är gjort ska jag lägga mig i sängen och kolla Blacklist och ha det bra. Pusshej

Bloggen10

måndag 11 juni 2018 - 08:59

NY VECKA

Nu är det måndag, och ny vecka igen. Veckoslutet bara flög förbi känns det som. Just nu sitter jag nere vid köksbordet och dricker kaffe och lyssnar på gårdagens poddavsnitt av Livet på läktaren (bästabästa!). Jag börjar jobba klockan elva idag, så får en riktigt lugn och skön morgon. Ska jobba på Bros outlet, och det ska bli riktigt kul! Bra start på veckan, med andra ord!

Under veckoslutet har jag umgåtts med vänner, badat badtunna hos Fanny, ätit brunch, spelat två fotbollsmatcher och bara chillat. Mina ben, ja i princip hela kroppen, är fortfarande heeeeeelt förstörda efter matcherna i lördags. Alltså. Jag har aldrig haft så ont i musklerna som jag har nu. Kan knappt gå ordentligt, det gör ont ÖVERALLT. Sen hade jag ju inte spelat en match på ungefär två år och inte varit på en fotbollsträning på kanske ett och ett halvt år, så det är inte alltför märkligt att det gör ont överallt nu. Sjukt kul var det i alla fall, jag hade saknat fotbollen mer än jag anat!!

1106Nu ska jag snart börja göra mig i ordning, men först ska jag sitta här ett tag till och bara vakna till lite. Ha en bra måndag! 

Bloggen10

 

fredag 8 juni 2018 - 17:00

fredagsupdate

Jag är här igen hörni! Redan, hihi. Senast jag kikade in var i måndags, så nu kände jag att det började vara dags för en liten update igen, fredagen till ära. 

Just nu sitter jag bara i mitt rum och lyssnar på musik, har precis tränat och ätit lunch och ska snart tagga till och hitta på nåt vettigt att göra. Skämt åsido. Drar väl till Fannys eller nåt. Tillräckligt vettigt det, tycker jag. För tillfället är mamma, pappa och Alva bortresta, så jag och Antta har huset för oss själva (ja, mamma, vi hittar på massa dumheter). 

Igår började jag dagen med träning, sen hämtade jag Antta från hennes jobb och skjutsade henne till Karleby. Därifrån åkte jag vidare till Jakobstad för att kika in på mitt jobb och lära mig lite nödvändiga grejer. Jag får börja redan på måndag, så det blev tidigare än det först var tänkt, men det passar mig fint. Dessa veckor innan midsommar jobbar jag bara två dar i veckan, så man kan nästan säga att jag har semester ändå. 

0806

Tisdag och onsdag bestod av träning, en sväng till Jakobstad, en lugn kväll med Fanny och Elin, mys med Antta och så en del små ärenden.

Nu tror jag Ida snart kommer hit och håller mig sällskap, och sen får vi se vad denna fredagkväll har att erbjuda. I morgon ska jag spela två matcher (alla bara vah?), haha. Jag har alltså knappt ens rört en fotboll på ett år (eller mer), men kände ändå att match e kul, så varför inte? Det är korta matcher och mest på skoj, så jag ser supermycket framemot det, för att vara helt ärlig. Har saknat fotbollen sjukt mycket, då jag inte spelade alls förra sommaren. Får väl räkna med att varje passning blir fel och alla skott misslyckas, men så är det. Kul ska det bli ändå. Jaja, vi hörs! <3

Bloggen10

måndag 4 juni 2018 - 20:38

DET EKAR TOMT

Hej hörni. Ja, vad säger man ens? Nu har bloggen stått tom sjukt länge, och jag har knappt ens hunnit tänka på att blogga. Jag behövde liksom en paus, klarade helt enkelt inte av att lägga energi på bloggen. 

IMG 1451

Jaja, tänkte i alla fall lite kort berätta om vad som försiggår (och försiggått) i mitt liv just nu, och ska, om allt går som jag vill, börja blogga som vanligt igen. Det är ju ändå en grej jag gillar att göra. 

16.4 var senast jag kikade in här. Rätt mycket har hänt sedan dess, det måste jag medge. Jag åkte ju iväg på resa till Malta med mina fina vänner, och kom hem i slutet av april. På Malta levde vi verkligen, det var helt underbart. Vi träffade nya människor, åt god mat, solade, badade och levde livet till det yttersta (ni som följer mig på andra kanaler kan nog inte ha missat hur bra vi hade det). Verkligen vad jag behövde just då. Komma bort från allt, helt enkelt. Stänga av lite efter allt traumatiskt som inträffat. 

malta

I maj jobbade jag på dagis måndag till fredag, all day everyday typ. Jag spenderade också mycket tid i Nykarleby med bästa Fanny och Elin, träffade Vöråvänner, fick sommarjobb, tränade och åt goda middagar ute med saknade kompisar. En weekend med Kronobytjejer till Riga hann jag också med. Vi hälsade på bästa Nicoline, och hade verkligen tre härliga dagar i den vackra staden. Brunch, bad och lite shopping har jag också gjort mellan jobb och träning. 
Detta veckoslut har mest bestått av studentfirande, men också tennis, träning och utemiddagar. 

IMG 1776UnknownMest har jag nog bara flängt omkring och inte riktigt andats alls. Det har varit väldigt stressigt, och det är många tankar som snurrar i huvudet hela tiden. Vi vet inte alltför mycket ännu angående pappa, och det är förstås det som är jobbigast psykiskt just nu. Jag har väldigt nära till tårar hela tiden, och är på nåt sätt emotionellt instabil, om man kan säga det så. Det känns lite som om jag inte kan andas, något trycker på precis hela tiden. På samma gång som jag vet att jag borde ta det lugnt så känns det ändå skönt att ha mycket att göra. Jag hinner inte tänka lika mycket då. Hinner inte vara hemma i huset och påminnas hela tiden. Det finns en baksida med allt, så är det bara. 

Nu har jag i alla fall lite semester, innan jag börjar nya jobbet efter midsommar. Jag ska få lite ordning på mig själv under dessa tre veckor tänkte jag. Det ska nog bli bra. Men nu vet ni lite om hur läget är. Kanske jag kikar in här redan imorgon, eller så om några veckor eller månader. Ingen vet. Jag tänker hur som helst inte ta någon som helst stress över bloggen, bara skriva då jag känner för det. Som nu. Nu ville jag verkligen skriva, för jag har ju saknat det något otroligt såklart. Ha det bra, och ta hand om er själva och varandra! Pusshej