Visa alla inlägg skrivna augusti 2018

torsdag 30 augusti 2018 - 20:38

TORSDAG 20:38

Jag har precis kommit hem efter dagens träningspass (behöver jag ens berätta hurdan träning jag gjorde? Justjaa, kan ju inte annat än styrketräna och parstaka sittande på Skiergmaskinen), och nu ligger jag i sängen och lyssnar på en ljudbok. Har inte kommit mig för att duscha ännu, heja jag. Är så sjukt trött efter dagens jobb? Caféjobb är tydligen mer energikrävande än jag trott? 

emelies

Nu ska jag snart aktivera mig och duscha, och sedan efter det ska jag kolla veckans avsnitt av Wahlgrens värld, därefter är det sovdags. I morgon ska jag först jobba tre timmar i cafét vid Optima, och sedan fortsätter jag dagen på Bros från 11. What a day. Jaja, ska försöka få till åtta timmar sömn inatt hade jag tänkt. Det hade jag i och för sig planerat igår också, men det gick ju som det gick då... Otippat

Ha det bra!

Bloggen11

onsdag 29 augusti 2018 - 20:40

20 ONSDAGSFRÅGOR

Idag tänkte jag dela med mig av en lista, då min vardag just nu består av jobb och träning, och typ inget utöver det. Har med andra ord inte alltför mycket att skriva om dessa dagar, och då tycker jag en blogglista passar perfekt. 

Listan hittade jag på nouw.com


1. Om du hade fått en dotter nu, vad hade du döpt henne till? Jag hade nog döpt henne till Juni, Chloé eller Naomi. Klara grejer detta, haha. 

 

2. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex? Oh my. Öhmm... Kärlek utan sex kanske? Då ska det dock gälla världens drömkille. Alltså verkligen. Men ja, kärlek. 


3. Har du bra självförtroende? Hmm... Helt okej, skulle jag väl vilja påstå. Klart att jag också behöver jobba på det, men ja, jag tycker jag har rätt bra självförtroende när allt kommer omkring. 
IMG 8151

4. Nämn tre saker på din att-göra-lista? 
- jobba (om ca 10 timmar, yay)
- städa rummet (denna punkt finns alltidmed och blir aldriggjord)
Min att-göra-lista i telefonen är faktiskt sjukt kort för tillfället. När det plötsligt händer. 

IMG 9642

5. Vad skulle du vilja heta om du föddes som det motsatta könet? Jag hade hetat Oliver påstår mina föräldrar, men jag hade viljat heta Even eller Milo eller nåt annat coolt. 

 

6. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Jag har faktiskt kvar åtminstone två t-shirts som jag verkligen älskade då jag var liten. En är gul och har muminmotiv, och den andra är beige med ett björntassavtryck på magen. You can call me fashionista. 


7. Varför har du just den profilbilden på Instagram? Har ingen aning om vilken bild jag har som profilbild, kollar ens folk på det på Instagram? Eller är det bara jag som missat nåt och borde bli mer uppmärksam?? Men ja, jag har den bilden för att den är fin? Eller snarare, jag tycker jag är fin på bilden, hehe. 

 

 

8. Vad väljer du, Max eller McDonalds? MAX ALLA DAR I VECKAN????


9. Hur uppvaktar man dig? Ja, säg det. Det är nog svårare än man anar, skulle jag vilja påstå. Har egentligen ingen aning om hur man uppvaktar mig, men lycka till med att få mig på fall!

9A2A167C 1DA7 439E BBCB 322173CF49E2


10. Har du rykten efter dig? Högst antagligen, det har väl de flesta, antar jag? 


11. Din absolut sämsta egenskap? Har fruktansvärt lätt för att börja gråta. I typ vilken situation som helst. DET är jobbigt när jag ska argumentera med pappa till exempel. Tårarna kommer och jag förlorar automatiskt. Heja jag. 


12. Kan man vara vän med sitt ex? Jag har inte kunnat det, för att vara helt ärlig, men ja, kanske man kan det? Har ingen sån erfarenhet dock, varken med vänner och deras ex eller gällande mig själv. Nja, okej, nära vän med sitt ex tror jag nog är vääääldigt problematiskt vid närmare eftertanke. I nåt skede blir det det i alla fall. Men ja, vad vet jag. 

 

13. Har du kysst en kompis? Japp, det kan du ge dig på att jag har. 

 

 

14. Hade du kunnat ha distansförhållande? Tror faktiskt jag hade varit ganska bra på distansförhållande, om jag ska vara helt ärlig. Jag fattar ju att det är jobbigt då och då, men jag hade nog fixat det rätt bra. Sen är man ju dock två i ett förhållande, något man inte får glömma bort. Men ja, jag hade lätt kunnat ha distansförhållande. Det tror jag i alla fall, jag menar, allt går om man vill. Sådeså. 


15. Hur lång är du? 172 centimeter för att vara exakt.


16. En vacker person? Alice Stenlöf, alltså SÅ VACKER.


17. Ett boktips? Denise Rudbergs böcker STHLMQueens, och Simona Ahrnstedts En enda natt, En enda risk och En enda hemlighet. SJUKT BRA BÖCKER.


18. Bäst just nu? ATT HÖSTEN ÄR PÅVÄG OCH ALLT HÄRLIGT SOM MEDFÖLJER!!! <3<3<3<3

 

19. Vad får dig att slappna av? Att lyssna på bra musik, sitta ensam i rummet och bara skissa och teckna fritt utan att tänka. Det är så härligt. Sen slappnar jag också av på ett speciellt sätt då jag sitter vid pianot. Och då jag gör en promenad med musik i öronen en härlig höstkväll. 

Unknown6

20. Någon du saknar just nu? Svårtippat vad jag kommer svara på denna fråga... FANNY <3<3<3

IMG 0001

Fyll gärna i listan du också, älskar att läsa andras svar! 

Bloggen11

tisdag 28 augusti 2018 - 19:03

jobb & träning

I skrivande stund sitter jag vid skrivbordet i mitt rum och bloggar, medan jag lyssnar på Katarina Wennstams bok En riktig våldtäktsman. Är tvungen att lyssna i etapper, då boken verkligen är tung och mörk att lyssna på. Det blir liksom lite för mycket om man lyssnar på den i ett långt kör. 

Jaja, hursomhelst, idag har jag jobbat åtta timmar, och inte hunnit göra mycket mer än så ännu. Snart ska jag masa mig iväg till gymmet, men innan det ska jag bara ta det lugnt och kanske skissa eller nåt. Det är så lugnande för hjärnan. Skönt. 

Morgondagen kommer bestå av jobb som vanligt, och sen en sväng till gymmet antar jag. Vet inte, men det känns som att jobba och träna verkligen är det enda jag gör just nu. 

Unknown4

Men okej, nu ska jag dra mig iväg på träning, och senare ikväll ska jag Facetimea med Fanny <3 Efter det blir det sömn, för i morgon är det tidig väckning igen. Ha en bra kväll!

Bloggen11 

 

söndag 26 augusti 2018 - 20:58

sunday has my heart

Klockan slår snart nio, det skymmer lite ute, och jag sitter i mitt rum med mysbelysning och lyssnar på musik. Blev plötsligt supertaggad på hösten och allt, så var tvungen att fixa en ny spellista med massa nya låtar hösten till ära. Ny, bra musik, hörni. Det får mig att känna lycka på ett alldeles speciellt sätt. 

Gårdagen började jag med att jobba i butiken några timmar, innan jag åkte hem en sväng för att byta om, och sen åka vidare mot Nykarleby och Elins. Det var ju, vilket absolut ingen österbottning kan ha missat, villaavslutning igår. Jag och Elin fixade ihop en trerätters hemma hos henne, och sen satt vi och kollade på fyrverkerierna genom fönstret medan vi njöt av middagen. Senare kom också Hanna och höll oss sällskap, vilket var superkul. Vi satt och diskuterade och löste världsproblem långt in på småtimmarna. Hur mysigt som helst. 

I morgon är det ny vecka igen, och jag ska jobba i cafét på mammas jobb. Min jobbdag blir dock av kortare slaget, då jag ska iväg på magnetröntgen vid två på eftermiddagen. Då jag ändå befinner mig i stan ska jag passa på att köpa lite nödvändigheter, och sen på kvällen drar jag till gymmet och gör det jag kan. Inte alltför varierat i min träningsrutin för tillfället, kan jag meddela. Mest överkroppsstyrka, typ. Kul. 

Unknown3

Nu har jag precis pratat klart med Fanny för idag, och ska släpa mig i duschen, innan jag kryper ner under täcket för att kolla några avsnitt Suits. Hur bra söndagkväll? Nu ska vi rocka den nya veckan också, hörni. Ha det bra!

Bloggen11

torsdag 23 augusti 2018 - 10:41

happy thursday

Just nu sitter jag på ett café i stan och inväntar jobbdagen. Hittills idag har jag hunnit med ett läkarbesök, kaffe med mamma och ett snabbt besök till stället jag ska jobba på några dagar nästa vecka. Klockan är bara 10.20??? Heja jag. 

IMG 3617

Jaja, hos läkaren konstaterades det i alla fall att det är magnetröntgen som gäller angående knät. Bra att ta tag i problemet så snabbt som möjligt känner jag. Det suger dock att vara skadad, jag blir galen på sånt här. 

Idag ska jag jobba några timmar i Bros outlet, och sedan vet jag inte vad jag ska hitta på. Blir väl styrketräning eller nåt annat som inte belastar knät. Kul. 

Gårdagen bestod av jobb, en snabb tur på stan med mamma, besök hos fysioterapeut, samt ett långt och välbehövligt telefonsamtal med saknade Fanny. Vi funderade på att börja podda igen, det kunde bli rätt intressant då hon befinner sig i Oslo och jag här? Jaja, hursomhelst, en helt basic och bra dag hade jag i alla fall. Inte mer än så. 

I morgon är det äntligen fredag, wihoo. Jag börjar fredagen med jobb från elva till fem, och efter det ska jag och Antta fixa fransarna, innan det är dags för tjejkväll med saknade vänner. Hur bra fredag? Fullt upp från morgon till kväll, precis som jag vill ha det. 

Ha en bra torsdag!!

Bloggen11

måndag 20 augusti 2018 - 12:08

VECKOSLUT

Måndagen är kommen och jag är ledig. Efter en fullspäckad helg känns det riktigt skönt att få börja veckan med att ta det lugnt hemma faktiskt. 

Jag har spenderat största delen av veckoslutet i Nykarleby, surprise haha. I fredags hade jag tid hos fysioterapeut igen, och efter det åkte jag raka vägen till Elins. Vi tränade, chillade och pratade med Fanny via FaceTime. Mot kvällen gick vi ut och umgicks med folk, det var ju ändå Juthbackamarknad, ni vet. Årets happening, haha. Jaja, vi hade i alla fall en superkväll. 

j

Lördagen började med jobb för min del, sedan hann jag hem en sväng, innan jag styrde kosan mot Madde och Linns födelsedagsfest. Efter några timmar där åkte jag och Ida vidare mot Nykarleby, där resten av kvällen och natten spenderades. 

Gårdagen gick mest åt till att ta det lugnt. Jag och Elin gjorde en paddlingslånglänk, och det blåste enormt mycket. Vi kämpade i alla fall mot gigantvågorna i tre timmar, och sedan kröp vi ner under täcket och kollade Maria Wern några timmar. Oj, så höstigt det kändes också. Liksom, tillbaks till att ha blåa läppar och klä på sig stickat efter träning för att man fryser så orimligt mycket. Lite mysigt ändå. 

IMG 3600

k

Idag har jag hittills bara kollat Suits, men ska snart ta tag i saker och ting. Först lunch, och sedan ska jag reda upp kaosrummet, tvätta, träna, gå till fysioterapeut och sedan fixa lite med bloggen, om jag orkar och hinner. Resten av veckan kommer gå i jobbets tecken, då jag jobbar från tisdag till lördag. Sedan lite träning mellan varven såklart. Ha en fin vecka!

Bloggen11

torsdag 16 augusti 2018 - 21:32

I MINA LURAR

Denna torsdag till ära vill jag dela med mig av några låtar som för tillfället ligger på repeat i mina hörlurar. Jag har snart lyssnat för mycket på dessa, så borde ta tag i att hitta lite ny musik, men det kräver engagemang, och det har jag inte riktigt tagit mig tid för nu. Jaja, hur som helst, här kommer låtarna:

1

1. Still - Hov1
2. Imprint - Felix Sandman
3. Beautiful (feat. Camila Cabello)

2

1. Eastside (with Halsey & Khalid) - Benny Blanco
2. 24sju - Chris Kips
3. No BFs (feat. Ty Dolla Sign) - K'ron

3

1. Sicko Mode - Travis Scott
2. Whenever (feat. Conor Maynard) - Kris Kross Amsterdam
3. Too Much (feat. Timbaland) - Zayn

 

Varje gång jag listar låtar jag gillar slås jag av hur varierad musiksmak jag verkligen har. Jag menar, Felix Sandman och Travis Scott gör rätt så olika typer av musik? Jaja, jag är en all-lyssnare kan vi helt enkelt konstatera. Bra så. Hov1 är dock en alltime favorite. 

Idag har jag jobbat, men hade så kul på jobbet att jag knappt ens märkte att jag arbetade? Hur bra? Trivs verkligen så otroligt bra på mitt jobb, vill alltid ha det såhär!! <3 Efter jobbet gjorde jag en träning på cykel, något det lär bli mer av under de kommande dagarna. Då jag besökte fysioterapeuten igår konstaterades nämligen en ledbandsskada i knät, så vi får se vad detta blir till. Pissjobbigt att vara skadad, det måste jag ändå erkänna. Jag har dock släppt tillräckligt med tårar över den saken redan, och det hjälper ju faktiskt inte heller att gråta, så det gäller bara att bita ihop och jobba på. Det känns dock fruktansvärt orättvist ändå, men det är heller inget jag kan göra något åt. Vissa är tydligen mer skadedrabbade än andra. 

Hur som helst, i morgon är jag ledig från jobbet. Jag börjar dagen med ett besök hos fysioterapeuten igen, och ska sedan på lite småshopping, innan jag styr kosan mot Nykarleby. Där ska jag och Elin göra en rullskidträning tillsammans, innan det är dags för fredagsäventyr. Åh, som jag längtar! <3 Ha ett riktigt fint veckoslut nu, bästa ni!

Bloggen11

 

 

 

 

onsdag 15 augusti 2018 - 12:38

VECKOPLANER

Nu är det ny vecka igen en gång, eller vi är ju faktiskt redan mitt inne i den. Det är onsdag, och jag har lunchpaus på jobbet. Jag hade tänkt blogga redan i måndags, göra ett litet "planer för veckan"-inlägg, men hade för mycket att stå i den dagen, så det fick bli nu istället. 

Hittills denna vecka har jag jobbat både måndag och tisdag, tränat lite lätt nu efter lägret förra helgen, träffat vänner, umgåtts med familjen och saknat Fanny. 

IMG 1085Bild från resan till underbara Malta i april <3

Planerna för de resterande veckodagarna tänkte jag gå igenom lite nu. Både för att själv få ordning på kaoset, men också för att ni ska få ta lite del av hur mina dagar ser ut just nu.

Idag:

  • jobb 11-17
  • besök hos fysioterapeut för att reda ut situationen med mitt knä
  • träna

    Torsdag:

  • jobb 10-17.30
  • träna
  • boka resa tillsammans med Antta

    Fredag:

  • jobb 
  • träna
  • hänga med Elin i Nykarleby <3

    Lördag:

  • jobb 10-15
  • träna
  • åka en sväng till Maddes och Linns födelsedagsfest tillsammans med Ida och ha skoj med dem
  • spendera senare delen av kvällen i Nykarleby med ett härligt gäng

    Söndag:

  • spela matcher (om knät är i skick), annars kombilånglänk med Elin
  • planera inkommande vecka

    Som ni säkerligen märker hinner jag inte med mycket mer än jobb och träning just nu, men egentligen gör det inte så mycket. Jag trivs ju som sagt med att ha mycket på gång, det känns bara lite synd att bloggen blir åsidosatt. Jag försöker dock mitt bästa med att uppdatera, för jag gillar ju att skriva och dela med mig av mitt liv här. Det är ju lite terapi i det hela dessutom. Skönt att koppla om till bloggmode och bara sjunka in i bubblan då man skriver. Hur som helst, det var vad jag hade att komma med idag. Ha det bra!

söndag 12 augusti 2018 - 16:05

LÄGERLIVET

Nu har jag levt lägerliv i tre dar, och snabbt gick det. Vi har tränat väldigt intensivt och mycket, så nu känns det helt underbart att bara ligga i sängen och kolla serier. 

I fredags hade vi tre tuffa träningar, igår två och idag en träningstävling, innan vi packade ihop och åkte hem. Mellan träningarna under lägret åt vi, sov och bara umgicks. Trötthetsnivån, speciellt igår, var brutal, så det blev en hel del fniss och skratt mot kvällen. Haha. Så kan det vara då kroppen och knoppen är slutkörda. Kul var det ändå, jag menar, det är lite skönt att bara låta sig åka med i lägerrytmen med sova-träna-äta på repeat. Man behöver inte tänka så mycket då, helt enkelt. 

IMG 3465Unknown2Härliga träningsvänner har jag också, har alltid kul med er, oavsett vad!! 

Nu ska jag fortsätta kolla svenska kriminalserier och bara lata mig, och senare mot kvällen ska jag äta middag med några kompisar. Ha en fortsatt skön söndag, hörni!

Bloggen10

 

 

torsdag 9 augusti 2018 - 17:19

LEDIG DAG

Idag är jag ledig från jobb, och har chillat runt mest hela dagen. Imorse åkte jag in till stan med mamma och mina två systrar, och när de åkte hem mötte jag upp Fanny för lite småshopping. Fanny skulle shoppa det sista inför Osloflytten, och jag var bara ute efter en parfym. Vi strosade i alla fall omkring där i några timmar, och nu är jag hemma igen. 

f

Gårdagen bestod av jobb, och sedan mötte jag och Fanny upp Elin och Julia för en sista middag tillsammans. Hur sorgligt? Kan fortfarande inte fatta att Fanny åker PÅ LÖRDAG?????? Jaja, vi hade det supertrevligt i alla fall, åt gott och skrattade en massa. 

e

Nu ska jag reda upp lite i mitt rum, skicka tillbaka ett paket, planera lite och sedan slänga ner lite grejer i en väska (aka packa). Jag ska iväg på träningsläger över veckoslutet med FSS-gruppen till Vörå. Ska bli lite kul att träna i grupp igen, känns som om det var längesedan sist!

Bloggen10