Tävling i samarbete med Halpahalli.fi

torsdag 15 november 2018 - 22:03 | 94 Kommentarer

Inlägget är ett samarbete med Halpahalli.fi

Om bara en dryg månad är det jul. För en heltidsarbetande småbarnsmor kan julen tyvärr innebära en hel del stress. För att minska min egen julstress så har jag ett par knep att ta till. För det första så börjar jag i god tid! Inte en chans att jag skall lämna julklappsinköpen till veckan inför jul. Nej, de första klapparna har redan shoppats för ett par veckor sedan. För det andra så vägrar jag att trängas i butiker. De senaste åren har ja klickat hem minst 85% av alla julklappar på nätet. Förra året tror jag att jag beställde största delen just på Blach Friday redan i november. Såå win win! Billigare priser och ingen trängsel. Mina julmammanerver tackar!

Som nylänning är det också en grej som jag varit lite nyfiken och avundsjuk på er österbottningar för. Ni har ju Halpahalli! Det har inte vi här i Södra Finland. Men man har ju läst i diverse bloggar om vilka fynd man kan göra på Halpahalli. Där finns allt från inredning till ekologisk hudvård. Men till min stora glädje har de också en rätt så ny nätbutik. Proppfull med härliga produkter, bara ett par klick bort. Jag har granskat deras leksaksutbud lite närmare. Och jag kan konstatera att alla mina barns favorit-önskeklappar finns med. Här har jag plockat ut våra favoriter!

collagelillasyster24ar

Här är "Lillasysters" önskeklappar, men jag tänker mej att de här nog går hem hos de flesta 2-4-åringar:
1. Hos oss leker barnen med Duplo varje dag! Men duplotågbana har de inte ännu. Jag är säker på att det här paketet skulle vara succé!
2. Lillasyster gillar, som de flesta barn, att klä ut sej. Elsaklänning och prinsesskronor är i flitig användning. Den här söta älvadräkten skulle nog också gillas.
3. Vilka barn gillar inte Frozen!? Vi har i alla fall sett filmen säkert 50 gånger. Och en sån här fin Elsa-docka skulle nog platsa under granen.
4. Jag gillar att spela sällskaps med barnen! Det är mumin-fiskespelet hör till favoriterna. Och det passar bra också för yngre barn!
5. Högst på Lillasysters önskelista i år står fler My Little Ponys!
6. Och om Mamma får välja  så skulle jag ta det här underbara trädockskåpet. Tillhörande möbler finns också på halpahalli.fi! Wow sån barndomsdröm!

collagehubbe4 6ar

Till lite äldre barn, har jag utgått från min son "Hubbe", som är drygt 5 och ett  halvt år gammal. Men de här favoriterna passa nog de flesta barn i åldern 4-6 år skulle jag gissa:
1. En Robot man först bygger ihop själv och sedan kan programmera att utföra olika kommandon låter som en både pedagogisk och cool julklapp. Perfekt för alla moderna barn!
2. Geomags är fantastiska för kreativt byggande. Vi har inte sådana hemma ännu. Men mina föräldrar har sådana som barnen bygger då de hälsar på hos dem och jag undrar varför sådana inte fanns då jag själv var liten! Så roligt att bygga med juh.
3. Vilka barn älskar inte att leka butik?! Med "riktiga" lekpengar blir det extra roligt dessutom
4. Mina barn är båda pysselglada och jag uppmuntrar gärna det intresset med rolig pysselutrustning. I det här kreativa paketet finns allt man kan behöva i pysselväg. PJ-masks är samtidigt en youtube-favorit!
5. Lego lego lego! Det byggs det med VARJE dag hos oss. Och fastän vi har massvis, önskar sej sonen bara med. Det här häftiga Lego-city paketet skulle få hans ögon att lysa på julafton! Det vet jag med säkerhet
6. När man frågar honom själv vad han önskar sej, är lego nummer ett, men en radiostyrd bil nummer två. Hos Halpahalli.fi hittade jag flera fina!
7. Vi har ett gammalt Lundby-dockhus som jag har restaurerat. Men den här nya varianten är bara så fin! Och en riktig klassiker när det kommer till önskejulklappar

Det var mina och barnens favoriter. Hoppas det kanske kan inspirera till lite julshopping. Halpahalli.fi har dessutom Black Friday priser hela nästa vecka från 19-25.11. Då tänker i alla fall jag passa på att klicka hem mina klappar! Men inte nog med det.

Jag har dessutom fått äran att lotta ut ett PRESENTKORT till Halpahallis nätbutik på 50€. Att delta i tävlingen är superenkelt. Det enda du behöver göra är att kommentera det här inlägget med vilken klapp du skulle önska till dina barn (eller nåt barn i din närhet)! Du hittar hela Halpahallis leksaksutbud HÄR. Du har tid på dej att delta tills nästa veckas fredag. Den 25.11 drar jag en lycklig vinnare! Lycka till!

julblogg3 kopiaMina små busungar önskar sej mest hårda paket... 

julblogg2 kopia

Hur länge är det kvar till julafton, Mamma?! Det känns kanske långt bort, men jag lovar dej att tiden kommer rusa. Bäst att sätta igång med julklapps(NÄT)shoppingen NU. Här till exempel :)

Kategorier:

Jul Tips

94

Kommentarer

  • P

    15.11.2018 22:48 (27 dagar sen)

    Jag skulle köpa LEGO FRIENDS

    41351 Luova tuunausautokorjaamo. Den ser kul ut!


  • Mikaela

    15.11.2018 22:52 (27 dagar sen)

    Trädockhuset! Dottern drömmer om ett dockhus och mamman gillar leksaker i trä :)


  • Åsa

    15.11.2018 23:12 (27 dagar sen)

    Muminspelet till vår snart 3-åring.


  • Hanna

    16.11.2018 00:25 (27 dagar sen)

    En taaperokärry till min bebis som snart skall lära sig att gå.


  • Caroline

    16.11.2018 00:25 (27 dagar sen)

    Sonen är riktigt blixten mcqueen fantast och jag såg att det fanns en hel del "cars" prylar han skulle bli överlycklig över att få


  • Cavok

    16.11.2018 02:05 (27 dagar sen)

    Rainbocorns yllätyspehmo <3 den skulle jag gärna ge till min dotter i jul


  • Maria A

    16.11.2018 07:50 (27 dagar sen)

    Monopol-spelet skulle säkert uppskattas av barnen


  • Petra

    16.11.2018 08:41 (27 dagar sen)

    Ninjago lego till dom två yngsta :)


  • Sandra Östergård

    16.11.2018 09:50 (27 dagar sen)

    Jag skulle köpa Schleich häst-set där man kan tvätta hästen. Min dotter leker mycket hästlekar och önskar sig det :)


  • Annika

    16.11.2018 10:27 (27 dagar sen)

    Ett Ravensburger pussel skulle vara trevligt eller portföljen med Lego :-)


  • Linnea

    16.11.2018 11:24 (27 dagar sen)

    Ett sällskapsspel till mina syskon 😊


  • Michaela

    16.11.2018 11:33 (27 dagar sen)

    Duplo tågbanan till min son skulle uppskattas😍


  • Soffi

    16.11.2018 12:44 (27 dagar sen)

    Jag skulle köpa lego och ge till barn i bekantskapskretsen


  • s

    16.11.2018 13:16 (27 dagar sen)

    Duplos tågbana =)


  • Kajsa

    16.11.2018 13:18 (27 dagar sen)

    Dockhuset till min guddotter!


  • Mmm

    16.11.2018 13:26 (27 dagar sen)

    Muminfiskespelet till lillkillen


  • Stina

    16.11.2018 13:30 (27 dagar sen)

    Mio the robot skulle vara en toppenpresent åt vår förstaklassare!


  • Anne

    16.11.2018 13:48 (27 dagar sen)

    Babyborn docka med tillbehör åt min son :)


  • Anna

    16.11.2018 15:04 (27 dagar sen)

    Furreal Tiikeri,
    den är så söt!<3


  • Andrea

    16.11.2018 15:12 (27 dagar sen)

    Allt i pysselväg åt 4-åringen, ju mer glitterlim desto bättre!


  • Erica

    16.11.2018 15:43 (27 dagar sen)

    Våra pojkar skulle vilja ha robotar så t.ex robothunden skulle passa fint.


  • Elin

    16.11.2018 16:04 (27 dagar sen)

    Harry Potter lego åt min flicka!


  • Ida

    16.11.2018 16:11 (27 dagar sen)

    Är till halpa halli minst 1 gång i veckan. Senaste vecka tror jag det blev 4 😂 billiga blöjor idag.
    Till julklapp vill nog dottern ha en baby born 😊


  • Matilda

    16.11.2018 16:29 (27 dagar sen)

    Mr. Dusty monitoimiauto skulle vara välkommen hos oss!


  • Malin S

    16.11.2018 17:02 (27 dagar sen)

    Maskeradkläder!


  • Emma

    16.11.2018 17:03 (27 dagar sen)

    Hos oss är Pjamashjältarna för tillfället stor favorit. Så en bilbana eller nån av deras figurer finns troligtvis på dotterns önskelista ☺️


  • Irene

    16.11.2018 17:43 (27 dagar sen)

    Jag skulle välj Bianca kissanpentu.

    • Hanna Stigzelius

      23.11.2018 19:16 (19 dagar sen)

      GRATTIS! Lotten föll denna gång på dej Irene. Du kommer få mejl :)


  • Petra

    16.11.2018 17:46 (27 dagar sen)

    Dockhuset till döttrarna!


  • Amanda

    16.11.2018 17:48 (27 dagar sen)

    Muminspelet åt Molly, hon älskar att spela förtillfälle.


  • Amanda

    16.11.2018 17:48 (27 dagar sen)

    Muminspelet åt molly.


  • Livingroom

    16.11.2018 17:50 (27 dagar sen)

    Mina barn är redan större och sitter allt gör gärna vid datorn, därför skulle jag köpa något nytt brädspel till hela familjen


  • Mikaela

    16.11.2018 18:09 (27 dagar sen)

    Lego eller nåt sällskapsspel!


  • Julia

    16.11.2018 18:13 (27 dagar sen)

    Lego skulle min systerson uppskatta! Han är en väldigt livlig krabat, men när han får sitta och bygga med lego så sitter han stilla som ett ljus <3


  • Janni

    16.11.2018 18:29 (26 dagar sen)

    Legolådan skulle min son bli lycklig över på julafton.


  • Katja

    16.11.2018 18:39 (26 dagar sen)

    Tomten skulle gärna få överraska Liam med ett Harry Potter lego paket 🎁🎅🏻😍👍


  • Annika

    16.11.2018 18:47 (26 dagar sen)

    Någon legoförpackning åt 5- och 6-åriga storabröderna. Även om de har mycket lego blir de glada då de får nya förpackningar!


  • Anna

    16.11.2018 19:39 (26 dagar sen)

    Duplotågbanan, helt klart :)


  • Josefine

    16.11.2018 20:18 (26 dagar sen)

    Skulle vilja ge duplotåget åt mina syskonbarn 😍


  • Sara

    16.11.2018 20:40 (26 dagar sen)

    Jag vet en (inte jätte-)liten en som skulle blinglad för Lego friends luova tuunausautokorjaamo.


  • Sara

    16.11.2018 21:07 (26 dagar sen)

    Julstressen minskar ganska radikalt om man inser att Julen kommer fastän man inte skulle köpa sig ett berg med nya prylar.

    Nya prylar som bidrar än en gång till att vår planet är på gränsen till klimatkatastrof.

    Prylar som beställs på nätet "med bara ett par klick" hör till de allra värsta med det största klimatavtrycket! De nämligen måste packeteras skilt och skickas skilt jmfrt med en vara man köper från butiken jmfrt med en vara man köpt second hand jmfrt med en vara man lagat som går att äta jmfrt med att man ger en tjänst som present jmfrt med att man skriver bara en vacker dikt som present.

    Så nej tack jag klarar mig utan presentkortet i år.

    Själv har jag ingen julstress utan en skön förväntan mot att få spendera ledigheten med nära o kära med ett par välutvalda second hand presenter.

    Ingen stress, inga stora utgifter inget stor klimatavtryck bara en härlig stämningsfull Juletid.

    Väl värt för andra att pröva på!


  • Camilla

    16.11.2018 21:37 (26 dagar sen)

    Lego till sonen


  • Lotten

    16.11.2018 22:17 (26 dagar sen)

    Brio dockvagn, fingerapor roliga spel för hela familjen och en massa annat skoj 😍


  • Lina

    16.11.2018 22:36 (26 dagar sen)

    Muminspelet! Till mina härliga kusiner 😍👧🏼👶🏻


  • Lina

    16.11.2018 22:36 (26 dagar sen)

    Muminspelet! Till mina härliga kusiner 😍👧🏼👶🏻


  • Monica

    16.11.2018 23:11 (26 dagar sen)

    Något trevligt sällskapsspel som Blokus eller The Build Up.


  • Idus

    16.11.2018 23:35 (26 dagar sen)

    Dusty sopbil är sonen favorit


  • Tiina

    17.11.2018 07:52 (26 dagar sen)

    Brädspel är alltid en uppskattad gåva


  • Nina

    17.11.2018 07:55 (26 dagar sen)

    Ett ishockeyspel skulle nog båda barnen gilla 😊 https://www.halpahalli.fi/jaakiekkopeli.html


  • Juksu

    17.11.2018 09:13 (26 dagar sen)

    Vauvan puuhamatto ja lelukaari till babyn i magen <3


  • Anna

    17.11.2018 09:17 (26 dagar sen)

    Lego Duplo: Ensimmäiset tunteeni till en trotsig 2-åring :)


  • Linn

    17.11.2018 09:57 (26 dagar sen)

    Jag skulle ge min brorson spelet Rush hour (https://www.halpahalli.fi/rush-hour-ruuhkapeli.html)!
    Älskade själv det spelet då jag var yngre och tror att han skulle vara i perfekt ålder nu för att också tycka om det.


  • Emme

    17.11.2018 10:54 (26 dagar sen)

    Något av sällskapsspelen till mina kusin barn 😊


  • Hilda

    17.11.2018 12:05 (26 dagar sen)

    Monopol spelet står högt på önskelistan av våra 4 äldsta barn.


  • Patricia

    17.11.2018 13:41 (26 dagar sen)

    Duplo tågbana


  • Lizette Krooks

    17.11.2018 17:11 (26 dagar sen)

    Vilken rolig tävling! Jag skulle välja gåvagnen åt mitt fadderbarn :)

    https://www.halpahalli.fi/taaperokarry.html


  • AX

    17.11.2018 17:15 (26 dagar sen)

    Lego duplo - Ensimmäiset tunteeni.


  • Camilla

    17.11.2018 17:18 (26 dagar sen)

    Teddy-Nalle åt mitt barnbarn.

    https://www.halpahalli.fi/teddy-nalle.html


  • Kenneth

    17.11.2018 17:19 (26 dagar sen)

    Vauvan leikkiavaimet/leksaksnycklar åt mitt barnbarn.


  • Nina Peltonen

    17.11.2018 17:27 (26 dagar sen)

    Lego friends


  • Linus Krooks

    17.11.2018 17:32 (26 dagar sen)

    Sagoböcker till min son


  • Cecilia

    17.11.2018 17:58 (26 dagar sen)

    Lego åt min son


  • Sofia

    17.11.2018 20:23 (25 dagar sen)

    Geomag eller kanske dockhuset eller lego eller jaaa hjälp! De fanns så mycket fint så det gick inte att bestämma sig så där bara 😅


  • Petronella

    17.11.2018 20:26 (25 dagar sen)

    Mumins fiskespel!


  • Lina

    17.11.2018 20:37 (25 dagar sen)

    Helt klart ett sällskapsspel till julaftonskvällen.


  • EmmaH

    17.11.2018 21:33 (25 dagar sen)

    En radiostyrd bil till min son som önskar sig en sån.


  • Caroline

    17.11.2018 21:36 (25 dagar sen)

    Duplo tågbanan till vår 3 åring 😊


  • Annika

    17.11.2018 21:46 (25 dagar sen)

    Lego önskar sig båda mina barn 😍


  • NillanWik

    17.11.2018 21:46 (25 dagar sen)

    Duplo tivoli tror jag skulle uppskattas stort av vår nästan treåring som leker med duplo nästan varje dag. :)


  • Nina

    17.11.2018 22:24 (25 dagar sen)

    Duplo tågbanan till mina pojkar! 😍


  • Daniela

    17.11.2018 23:39 (25 dagar sen)

    Sagoböcker till vår dotter :)


  • AnnaJ

    17.11.2018 23:57 (25 dagar sen)

    Hej,

    vår lillasyster skulle älska Sylvanian dagisbussen, så tror den skulle inhandlas om jag råkar vinna presentkortet:)


  • Sara

    18.11.2018 00:33 (25 dagar sen)

    Härligt inlägg! Definitivt duplo tågbanan, skulle bli en fin julklapp till min kusins lilla son! 💝


  • Pia

    18.11.2018 07:42 (25 dagar sen)

    Skulle köpa sällskapsspel för de är så populära hos oss nu.


  • Elin

    18.11.2018 11:59 (25 dagar sen)

    Ett pussel för att utveckla motoriken till mitt snart 2åriga syskonbarn. Det skulle han gilla och jag älskar våra mysiga stunder tillsammans när vi lägger pussel, tiden tillsammans är så värdefull!


  • Sofia s

    18.11.2018 12:35 (25 dagar sen)

    En scruffaluvs lemikki sku min flicka nog vilja ha :)


  • Johanna

    18.11.2018 12:51 (25 dagar sen)

    En Airhogs Thunder Trax står högst upp på sonens önskelista.


  • isabel

    18.11.2018 13:55 (25 dagar sen)

    Brios tåg i trä skulle sonen få i julklapp!


  • Eleonor

    18.11.2018 21:33 (24 dagar sen)

    Baby born dockvagnen och skötväskan skulle vår 2 åring älska😍


  • Sofia

    19.11.2018 20:33 (23 dagar sen)

    Duplo tivoli skulle nog båda barnen gilla!


  • Susanne

    19.11.2018 22:31 (23 dagar sen)

    En Teddy nalle skulle jag gärna ge till mitt barnbarn 😊


  • Ida

    20.11.2018 09:33 (23 dagar sen)

    Jag skulle köpa Lego city till mina brorsöner:)


  • Ilona

    20.11.2018 14:31 (23 dagar sen)

    BRUDER John Deere traktori + peräkärry skulle vara kul, till min son.


  • Cindy

    20.11.2018 15:50 (23 dagar sen)

    Duplo lego, tivoli sku passa bra åt vår lillkille. :D


  • Annika

    20.11.2018 15:53 (23 dagar sen)

    Friends Lego 😊 och pyssel grejor


  • Ellinore

    20.11.2018 16:02 (23 dagar sen)

    Geomag :)


  • Nina Buss

    20.11.2018 19:30 (22 dagar sen)

    Skulle önska en baby born-docka åt sonen, han har blivit helt babyfrälst på sistone.


  • susanna

    20.11.2018 20:15 (22 dagar sen)

    Jag skulle köpa lego eller någon uteleksak tills snön kommer:)


  • Linette

    20.11.2018 21:20 (22 dagar sen)

    Jag skulle ge lego till mitt fadderbarn 🤗


  • Nina

    20.11.2018 22:24 (22 dagar sen)

    Många av sönernas önskemål hittas på sidan. Men skulle välja ett sällskapsspel eller två för hela familjen. Ser framför mig mysiga spelstunder med t.ex. blokus.


  • Emma

    20.11.2018 22:55 (22 dagar sen)

    Det stora Duplo tivolit skulle bli succé här! Båda barnen sku kunna leka med det tillsammans, och då de blir osams så finns det tillräckligt med delar att dela på ;)


  • Sofie

    21.11.2018 06:58 (22 dagar sen)

    Bruder John Deere traktor


  • Rebecka

    21.11.2018 19:44 (21 dagar sen)

    En traktor till min son 😍


  • CamillaS

    22.11.2018 13:41 (21 dagar sen)

    Det sku bli grand city tågbana till 4 åringen!