Visa alla inlägg skrivna november 2012

fredag 30 november 2012 - 17:46

Julfestkläder?

Idag har jag inte gjort något speciellt, skolan var rolig idag vi hade två timmar handarbete, bildkonst och modersmål(vi fick teckna på modda). Det bästa var att vi hade mannagrynsgröt som lunch, onamnamnam!
Idag tror jag att jag ska köra lite gossip girl marathon, eller jag vet int kanske ser jag på en film istället, ska slänga in ett tips på en film jag tror kommer vara jätte bra:
 
Här kommer några bilder på vad jag tänkt ha på mig till julfesten, vi har inte egentligen julfest utan vi ska bara sitta i kyrkan så jag tror jag ska ha på en gammal klänning.:)
Så har jag lite svårt att välja om jag ska ha på mig en kavaj eller en kofta? Kofta har jag i massor färger så jag skulle isåfall ha en vit eller en brun kofta.
Sen tänkte jag locka mitt hår och vilka skor jag har? Ja det vet ja int ännu :)
Ha en trevlig fredagskväll! Kram Iisa
 
 
 
 

torsdag 29 november 2012 - 15:29

DIY: hair donut

De flesta av er vet redan säkert hur man gör en egen hairdonut, men jag tänkte nu ändå slänga in ett inlägg på hur man gör en, jag ska förklara med text och bilder hur du ska göra en hairdonut och hur jag brukar använda den. För er som inte vet ser en hairdonut ut såhär:
På bilden ser du en som är menad för tjockt hår.
Av strumpor (Enklare):
Du behöver ett par sockor och en sax.
 1. Klipp av ändan av din socka/ dina sockor
 2. snurra den så att det blir liknande som på den första bilden.
 3. En socka kommer inte att hålla om du har tjockt hår, så ifall du har det gör du bara en likadan av paret till sockan.
 4. snurra ihop de två sockorna så får du en tjockare donut.
Här kommer slutresultatet på bara en socka:
Jag använde själv en som jag tidigare gjort av två sockor, här kommer en bild på den:
Hur jag använder hairdonuten:
1.Sätt upp håret i en hästsvans
2."trä på" hairdonuten och dra den neråt så att den är i slutet av hästsvansen.
3.När donuten är vid slutet av håret ska du snurra den med håret mot hästsvansens början.
lite suddig bild men det får duga :)
4. när du har snurrat håret kan det vara att det hänger löst stora bitar hår, men då snurrar du bara det håret runt hårknuten.
Här kommer slutresultatet:
Hoppas det hjälpte mina råd hjälpte er!
// Iisa

onsdag 28 november 2012 - 17:37

Dagens

 
Inspiration till andra sista bilden av  Annas bild på hennes blogg, lyckade dock inte få det lika snyggt som hon, kolla gärna in hennes blogg :) Idag var jag med Matilda och Lumia tíll köpcentret efter det kom Matilda ännu en stund till mig.
// Iisa
 
 
 

tisdag 27 november 2012 - 16:43

Var är snön?

 
 
Hejsan alla! Idag har det varit rolig dag i skolan, efter skolan stack jag iväg till Matilda och nu sitter jag i mitt rum på datorn, ska snart gå ner och värma en kopp med varm choklad och se på lite filmer eller tv-serier, har inte riktikt valt ännu. Det ända som fattas är snön.. Snart får man redan börja öppna luckor i julkalendern men här vill det då inte snöa! :(  Längtar till julen!! ♥
Hahah sökte lite gammla bilder på datorn:
Två bilder på mig när jag var mindre från åren 2009-2010
Väntar på snön!
// Iisa
 
 
 

måndag 26 november 2012 - 14:41

Ashley Madekwe

Tänkte tipsa er om Ashley, hon spelar med i tv-serien revenge. Jag tyckte att hon har super snygga kläder i serien så jag surfade lite på nätet och hittade att hon bla. har en blogg som heter ashley-ring my bell :)
Här kommer bilder på hennes "outfits" :
Ring My Bell
Ashley Madekwe, Fashion, Ashley Madekwe Fashion, Ashley Madekwe Style
Ashley Madekwe, Fashion, Ashley Madekwe Fashion, Ashley Madekwe Style
Ashley Madekwe, Fashion, Ashley Madekwe Fashion, Ashley Madekwe Style
Det var allt för idag! :)
// Iisa
 
 

söndag 25 november 2012 - 17:00

25.11 2012

Som ni märker hade jag lite brist på rubrik så det fick bli dagens datum, Idag har jag varit med mamma och köpt en ny matta till mig! :) Efter det var vi till min moffa, när vi kom hem så städade jag mitt rum jag blev ganska just klar med att ordna mina skolpapper, prov och andra papper. Nu väntar jag på att hanna ska komma hit och så ska vi hitta på nå kul att göra, Här kommer en bild på min nya matta.
Sen fick jag en jul kalender av röda korstet i posten :D
Ha de så bra!
// Iisa
 

lördag 24 november 2012 - 18:26

Bågskytte!?!

Idag har det varit fullt med program, igen.. ;) Jag vaknade redan kl.8.00! tänk er på en lördag morgon.. Det var dags för första hemliga träningen från min friidrott!, Vi hade samling vid simmhallen 9.20 och sen körde vi iväg med tränarnas bil, vi hade ingen aning vart vi skulle men när vi entligen kom fram vid ett lågstadie berättade tränarna att vi skulle ha bågskytte och jag var helt chockerad trodde att det skulle vara jätte svårt.. men det var faktiskt enklare än vad jag föreställt mig, Hjälp det blev långt! Tack till alla som läste hela texten jag belönar er med många bilder! :D
Hahha jag :)
Linn :)
Jennie :)
jag och ella ;)
Sen efter träningarna var jag till stan med amanda och köpte endast ett paket ringar från H&M, sedan hittade jag några saker som jag ska önska till julklapp :D
Essie är världens grymmaste nagellack! ;)
bilden är från somras hos amanda :)
Här kommer bilder på vad jag hittade till julklappslistan:
Lädervest från H&M och så en sminkförpackning :) jag hittade också ett par pyjamasbyxor från H&M men jag hade ingen bild på dem. Ha en trevlig fortsättning på lördags kvällen! :)
// Iisa
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

fredag 23 november 2012 - 15:37

uttröttad!

Jes, va skönt att veckan är slut och fredagen entligen är här, veckan har varit tung med alla läxor och massor med nytt att lära sig i skolan. Idag var jag iallafall efter skolan på stan med Jenni, Anna och Jessica på stan, jag köpte ingenting för jag ska imorgon också dit. Idag ska jag inte göra något speciellt, jag ska väl se lite på nya gossip girl, Vampire diaries och 90210 avsnitt!
Det blev tyvärr telefonkvalitee...
Nu delar jag med mig lite teenagerpost:
Haha, ha en mysig fredag! // Iisa
 
 
 

torsdag 22 november 2012 - 16:34

Flexbert och High school musical!

Igår kom alexandra till oss, vi hade fått den fantastiska iden att ha high school musical maraton, ja menar vem älskade inte high school musical som liten! Vi hann tyvärr bara se de två första filmerna så det blir att se den tredje en annan dag.  Vi kunde ju alla låtar utantill och fck riktigt leva in i filmerna. Sen for vi iväg och beställde friidrott kläder :) Det var en riktigt rolig dag!
Idag efter skolan tog jag och jessica bussen hem till mig, Vi målade mitt busskort med nagellack, hahahi.
Sen så läste vi lite tidningar, spelade kort och prövade snygga flexberts!
Litet diy tips: måla ditt busskort med nagellack så blir det riktigt snyggt! :D
// Iisa
 
 
 
 
 

onsdag 21 november 2012 - 17:08

Lumia ♥

Idag är det KÄRA Lumias födelsedag, Stort grattis! :D Lumia har varit en av mina bästa vänner ända sen fyran, hon är en uderbar, snäll, rolig person, samt massor mer. Här kommer några söta bilder på henne! <3
Nördar på ipaden.. :D
MÅNGA KRAMAR!
// Iisa