Visa alla inlägg skrivna december 2013

tisdag 31 december 2013 - 17:31

Helsingfors 2013

 
Hej! Hela gårdagen spenderades i helsingfors som sagt, vaknade 5 och kvart före 6 for tåget till helsinngfors iväg. Kom fram till helsingfors 10 tiden, en halvtimme sent eftersom vi var tvungna att vänta bakom ett tåg i 55min. påvägen. Först var vi ute och fotograferade lite i den vackra soluppgången. Efter det var det bara massor med shopping vi var i massor med butiker. Vi var också till östcentrum med metro och gick i butikerna där. Köpte inte så jättemycket men var nöjd med allt jag köpte och tror jag kommer använda det mycket. Bilder kommer senare på vad jag köpte. vi var hemma med råget lite över klockan 9 på kvällen. Det var en riktigt lyckad resa! 
       Idag är det då nyårsafton som kommer spenderas med Jenni och Lumia. 
 
♥ Iisa

söndag 29 december 2013 - 11:34

It's all black & white

 
 
Ovanför ser ni bilder med lite olika svartvit redigeringar.
 
Hej! Vaknade vid elva tiden idag och nu har jag suttit och kollat på serier i några timmar, har inget spec. för mig idag men iallafall blir det att göra shopping lista till hesa och kolla lite vad jag ska ha med. Tror inte jag berättat detta på bloggen men imorgon blir det mellandagsrea shopping med Lumia i Helsingfors! Vi startar med tåg imorgon tidigt på morgonen och kommer hem samma dag på kvällen. Kommer bli kul! 
 
♥ Iisa
 
 

lördag 28 december 2013 - 11:58

Låt aldrig ljuset släckas

 
Hej! Ovanför ser ni tre bilder som jag tog när jag och Lumia var på torsdag. Solen lyste jättevackert men det blev inte riktigt något av fotograferingen eftersom det blåste såå hårt. Det var ganska synd, men så är de. Längtar till sommaren när man kan bestämma att fara t.ex. 8 på kvällen och fotografera utan att det är kolmörkt. Varje år när vintern kommer tänker jag ååå varför tog jag inte mer bilder på sommaren? Den här sommaren har jag bestämt mig för att fotografera så mycket jag orkar. 
 
♥ Iisa

fredag 27 december 2013 - 11:14

En fredag i december

 
Hej! Vaknade en stund sedan, åt morgonmål och drack varmchoklad av vår nya kaffe/kakao maskin. Klockan ett är det träning som slutar först fyra, så dit far största delen av dagen. På kvälen blir det filmtittas med Lina och Lycke. Idag är det då fredag och alla butiker har öppnat, det är lite svårt att hålla reda på dagarna när man har lov. Jag har lov ännu hela nästa vecka men sedan blir det skola som vanligt på måndag. 
 
♥ Iisa

torsdag 26 december 2013 - 11:15

Julklappar

 
 Hej! Här har ni årets julklappar, Tack så mycket för alla presenter, är jätte tacksam! Den bästa presenten var nog blixten som jag tog dessa bilder med. Idag ska jag iallafall vara med lumia och så jaa har jag inget annat planerat. Vi ska väl ut och fota med lumia och så ska vi ta lite bilder på niia <3 ( deras kattunge). 
 
♥ Iisa

onsdag 25 december 2013 - 19:20

JULAFTON 2013

 
Hej! Julafton firades som vanligt med mina kusiner, vi var hos våra kusiner vid halv 4 tiden och då åt vi jättegod jullunch hos dem. Åt så mycket så magen var proppmätt, men gott var det. 
 
 
Glada väntade vi på att julbocken skulle komma med presenterna.
 
 
Och så kom de äntligen, alltid lika roligt med julklappar!
 
 
Med glatt humör öppnade alla sina presenter, Jag var jättenöjd med mina egna presenter ( kommer ett inlägg på vad jag fick denna vecka). Vi åt sedan ännu efterrätt och umgicks. 
 
 
När vi kom hem kom fammo och faffa till oss och vi åt massor med gott, jag visade mina presenter till dom och sedan kollade vi på film. Det var en riktigt lyckad julafton! 
 
♥ Iisa

måndag 23 december 2013 - 17:01

Imorgon!

 
 
Hjälp nu är julen nästan här! Jag själv tycker December gått jättefort. Julkänslan är tyvärr inte riktigt på topp eftersom det inte är alls snö på marken så det känns så himla mörkt. Julgranen har vi skaffat oss och pyntat. Idag blir det att baka julstjärnor och pepparkakor. Mums så gott! Hoppas alla har en riktigt härlig jul!
 
♥ Iisa

söndag 22 december 2013 - 12:45

Årets mörkaste dag

 
Hej! För att hålla er medvetna om vad som händer tänkte jag berätta vad ni missat. På fredagen var det ingen skola så jag var på dagen på Lumias kalas. Vi var först och bowlade och sedan var vi på Amarillo och äta. Det var riktigt lyckat tack vare Lumia, Anna, Jenni och Matilda. Fredagkväll var det julfest. Lördamorgon var det skolgudstjänst och ringdanser. Resten av dagen spenderades med Lumia, På kvällen kom också Matilda med oss. Kom hem vid nio tiden och då kollade jag med familjen på hungergames ettan. Den var lika bra som alltid. Idag vaknade jag vid elva tiden och nu har jag bara tagit det lungt och kollat på lite filmer och serier. Idag är det den mörkaste dagen på hela året, så imorgon blir dagarna längre och ljusare. Jaaa! (Mer tid att fotogarfera med bra ljus). Nu skulle verkligen snön få komma eftersom det bara är två dagar till jul kvar. 
 
♥ Iisa

torsdag 19 december 2013 - 18:17

Vinterfrost

 
Hej! Idag var den sista skoldagen, så nu har jullovet egentligen börjat. Imorgon blir det att fira Lumia och på kvällen är det julfest från skolan. Jag ska inte själv uppträda men det ska bli roligt att kolla på de andra programmen. Idag har jag då varit till skolan och efter det var jag med Matilda på stan och så var vi till henne och nu är vi hemma hos mig. Har varit en ganska lungn daag men har hela dagen haft jättesjuk rygg, så det har varit lite tråkigt.  Men hoppas att den är bättre imorgon.                                                                                                     
♥ Iisa
 
 

onsdag 18 december 2013 - 13:56

-

 
 
Här har ni årets önskelista!
 
♥ Iisa