Visa alla inlägg skrivna mars 2014

måndag 31 mars 2014 - 13:57

skogstrollet

 
 
Då var det måndag igen, en tråkig vanig skoldag var det bortsett från att Lumia var tillbaka. Hon har varit i Ruka förra veckan så det va riktigt trevligt att få se henne igen. Tyvärr vad vägarna frusna på morgonen så jag kunde inte köra til skolan idag. Kom därför hem med buss och nu har jag proppat mig mätt med massor med mellanmål som vanligt är man ju vrålhungrig efter skolan. Ska kolla det nya vampire diaries avsnittet som jag inte hunnit kolla och fortsätta att läsa på city of ashes, altså har inga ord för boken så bra är den. 
 
♥ Iisa

söndag 30 mars 2014 - 12:02

Another day

 
Hej! Lördagen var en riktigt skön dag. Vaknade vid elva tiden och åt morgonmål, gick ut och satte mig i solen och läste. Så skönt med att få se solen och känna att det blir varmare och varmare väder hela tiden. Läste nästan halva boken på morgondagen, läser city of ashes. Den är verkligen en av mina favoritböcker hittills. Man kan liksom inte sluta läsa när man en gång börjat. På eftermiddagen damsugade jag och städade här hemma och på kvällen kom Anna hit övernatt. Vi vaknade för en bra stund sedan och så var vi till loppis och sänkte priserna eftersom det är sista dagen vi får ha saker där. Anna for hem vid halv ett tiden och nu ska jag snart på min kusins kalas och sedan blir det träning. Ha det så bra!
 
♥ Iisa
 

fredag 28 mars 2014 - 16:43

pink flowers

 
Ovanför ser ni mina nya solglasögon som jag köpte förra veckan. Tror jag kommer använda dem en hel del i sommras. 
 
Skoldagen gick ganska snabbt och det var skönt när vi var ute i skolskenet på alla rasterna. Efter skolan körde vi med Jenni och Matilda till Chili and Lime och åt. Och mums! sååå god mat, vi åt alla många portioner och var helt profulla med sjuka magar när vi skulle gå runt på stan. Jag och Matilda var ännu också till loppis ochdär hittade jag riktigt bra saker. Hoppas ni har en lyckad fredag!
 
♥ Iisa

torsdag 27 mars 2014 - 14:08

Ta mig tillbaka

 

Hejsan! kollade lite grann i arkivet och hittade dessa billder jag aldrig publicerat från portugal. Resan var verkligen super. Längtar tillbaka till den varma asolen och känslan av att gå med somarkläder.
 
Igår var det som sagt kulturkvällen på skolan. Jag och Matilda var och såg på fast vi inte uppträdde med något. Alla uppträdanden var riktigt bra. Idag måste jag igen fara med mammas skjuts till skolan eftersom vägarna var frusna på morgonen. Första timmen fick vi se några av uppträdanden pånytt från kulturkvällen. Resten av skoldagen fortsatte bara med vanliga läsämnen. Efter skolan kom jag till Anna och vi får se vad vi hittar på nudå.
 
♥ Iisa
 
 

onsdag 26 mars 2014 - 16:59

Mercredi

 
Hejsan! Idag har jag inte något utav det vanliga att säga om dagen. Det har varit en lång skoldag med två timmar franska, engelska och matematik. Kom hem med buss. Körde till moffa och städade, var till bibban och lånade andra delen av the mortal instruments, körde hem. Gick ut i solen och läste den nya boken, kom in och läste, åt och nu är jag på datorn. Om några minuter kommer Matilda hit och vi ska fara till Anna och sedan till kulturkvällen som ordnas på skolan. Ha det så bra allesammans! 
 
♥ Iisa

tisdag 25 mars 2014 - 16:00

-

Hejsan! Ovanstående bilder tog jag igår, var ute och plockade lite blommor här utanför vår gård. Äntligen känns det som att våren är här. Allting börjar se mycket ljusare ut och jag älskar när blommorna börjar blomma, de är så vackra. Vårjackorna får nu grävas ut ur garderoben och så hoppas vi på att inte behöva se snö här hemma på en lång stund. Så att det känns härligt då den kommer pånytt. 
    Dagen har gått till skola som gick som vanligt långsamt framåt. Mot dagens slut började jag bli lite nervös eftersom vi hade  stafettkarneval uttagningar. Men det gick nog jättebra. Så skönt att ha det överstökat nu. Tänkte gå dit ut i solen och läsa en bok nu. Låter som en bra ideé till mig. Ha de så bra allesammans!
 
♥ Iisa

söndag 23 mars 2014 - 15:14

Sommar saknad

 
 
 
 Eftersom jag saknar sommaren så himla mycket så bjuder jag på några bilder från förra sommaren. Bilderna är tagna av begåvade Ella.
 
Hela gårdagen gick till kalas. Vaknade hos Anna av fågelkvitter och det var verkligen jättemysigt. Pappa kom och hämtade mig vid 11 tiden. Elias (min storebror) hade släkt kalas på eftermiddagen. När det slutat körde jag till Amanda på hennes 16 års kalas och där var jag sedan hela kvällen. Fick äta gudomlig sallad och batong. Hade det riktigt trevligt så tack Amanda! 
     Dagen har då gått till morgonträning och så var jag, mamma och min kusin och städade vår hylla på loppis. Nu sitter jag vid datorn och ska väl snart börja läsa på fysik förhör. Skulle inte alls orka men det hjälps väl inte. Ha det så bra! 
 
♥ Iisa
 
 

fredag 21 mars 2014 - 18:43

Magical

 
Ovanför ser ni två bilder jag knäpte på Anna igår som jag faktiskt befinner mig hos nu. Skoldagen gick trögt två första timmara och de två sista snabt eftersom jag hade tillval (textil). Efter skolan åkte jag och Anna till Matilda där vi hade det riktigt roligt, sen gick vi till mig och nu är vi då som sagt hos Anna och här ska jag spendera kvällen/natten. På schemat står väl mys och let's dance. Somtur har mesta av snön smält under denna dag! Igår såg det ut som ni ser på bilderna. Så nu hoppas jag på att våren äntligen anläder. Ha en bra fredagskväll allesammans!
 
♥ Iisa
 
 
 

torsdag 20 mars 2014 - 16:21

ByeBye Perfection

 
Hej! Dagen började med skola som alltid. Det blev modersmål första timmen med vikarie. Andra timmen hade vi redskapsgymnastik och där gick det lite snett på uppvärmningen. Jag och Amanda krockade och hennes huvud och min käke slogs ihop. Så nu har jag en liten bula och en värkande käke. Dock tror jag att det nog blir bättre snart. Efter skolan kom jag till Anna och sedan for vi iväg till Loppis. Hittade några riktigt fina klädesplagg. Nu sitter vi och ser på solsidan och har de skönt.
 
♥ Iisa
 
 
 

tisdag 18 mars 2014 - 18:36

Tuesdey today

 
Hej! Börjar faktiskt bli riktigt trött på dehär med snö på marken.. Kunde det inte bli vår redan? Nog med att gnälla nudå, jaa skoldagen gick väl som de flesta. Efter skolan gick jag hem till Lina och Lycke och fick äta supergott mellanmål. Vi kollade lite på film och tog det lungt. Efer de gick vi till mig eftersom vi bor så nära varnadra och jag flyttade bilderna från portugal till Lyckes minnessticka. Nu sitter jag och ser på gårdagens top model avsnitt och sitter vid datorn. Gillar verkligen denna sesång av top model eftersom det är både tjejer och killar med. Nya h&m vårkatalogen har också kommit så den ska jag läsa igen. Gillar verkligen att kolla i kataloger!
 
♥ Iisa