Visa alla inlägg skrivna april 2014

onsdag 30 april 2014 - 15:06

Kunde inte solen titta fram?

 
Hej på er! Dagen är verkligen inte lika fin idag som på bilderna ovan, skulle verkligen önska att det skulle vara bättre väder idag, men vad kan man göra åt saken. Skoldagen har väl varit som vilken annan skoldag. Efter skolan var det stafettkarnevalsträning som gällde och därifrån kom jag för en bra stund sedan. Nu ska jag hoppa i duchen, städa och fara till butiken eftersom Anna. Jenni och Lumia kommer hit ikväll. Imorgon blir det sedan 1 maj och så ska vi till torget. Skönt med lite extra lov nu såhär mitt i veckan. Ha det så bra! :)
 
♥ Iisa

tisdag 29 april 2014 - 15:32

tisdag den 29

 
 
 
Hejsan! Jaa igår blev det då ingen bloggning här. Helsa gårdagen gick till att lära sig hjärnans, lungornas och hjärtats funktioner. Fick veta först på söndagen att vi skulle ha ett prov på tisadag. Så idag skrev jag då det fruktade provet. Läste en massa hela dagen och hade liten paus när jag var hos Lumia. Provet gick väl helt okej. Idag efter skolan var jag med Lumia till stan och loppis, med pappa och hämta min mopo från service och sedan kom jag hit hem då och  har knappt tid att blogga nu heller nämligen om 2 minuter ska jag hoppa på mopeden och köra iväg till träningar. Så ha det så bra allesammans! 
 
♥ Iisa

söndag 27 april 2014 - 14:39

Inget kan ändra på det

 
 
Hejsan! Helgen har gått supersnabbt som vanligt för imorgon är det dags för skola igen. Igår på dagen så var jag ute en bra stund och solade, vi var till butiken och köpte glass med Elias. Igår var det erkligen jättehärligt väder som idag. Idag är det nästan ännu varmare. Igårkväll var jag med Anna ute och tog bilder i solnedgången och så for jag övernatt till henne. Vi kollade på två filmer och låg uppe och pratade en bra stund. Bilderna kommer upp nångång i början av nästa vecka.Vaknade då idag först vid halv 12 tiden och åt morgonmål halv 1. Kom hem och nu har jag räfsat gården klar. Har varit ute i solen idag också ganska mycket och nu tror jag jag ska ta och läsa till slut boken jag läser och så blir det träningar klockan 5. Ha det så bra!
 
♥ Iisa
 

lördag 26 april 2014 - 12:17

When the sun sets

 
 
Hejsan!  Bilderna ovan är tagna en bra stund sedan men de kommer upp hit först nu. Lördagen är det då idag och verkligen superhärligt väder, det blåser nästan inte alls och solen lyser. Var redan ute en stund och solade. Tänkte åka till butiken och köpa lite glass och läsa lite på terassen. På kvällen ska jag hitta på något med Anna. Känns som att nästan måste vara ute idag för det är så fint väder. Hoppas ni alla har en bra lördag!
 
♥ Iisa
 

fredag 25 april 2014 - 21:17

Arctic monkeys

 
 
Hej! I hörlurarna de senaste veckorna har Arctic monkeys nyaste album spelat om och om och om igen. Just nu är favoritlåtarna Arabella och R U Mine? Gillar verkligen deras låtar, det är inte riktigt samma genre i musik som jag brukar lyssna på men har verkligen fastnat för deras låtar. 
       Idag vaknade jag upp för att dra mig själv till skolan var det var lika tråkit som alltid. Efter skolan kom jag hem och var ute och fotograferade lite. Bilderna kommer upp på bloggen så snart jag redigerat dem. Har också räfsat en del av gården och varit på lenkki. En så skön känsla i kroppen nu efter att ha tränat lite. Känns som att jag luggit lite på den lata sidan den senaste tiden. 
 
♥ Iisa

torsdag 24 april 2014 - 18:44

Sunnies

 
 
 
Hej! Tycker jag sett en massa tumblr bilder med solglasögon radade efter varandra så tänkte jag skulle ta ideén och pröva själv på det så ovanför ser ni vad resultatet blev. 
   Idag var det skola som gällde än en gång och inget speciellt hände. Efter skolan körde jag till stan och kollade lite på skolavslutningsklänningar och jag tror jag hittade den jag ska ha. Efter det kom jag hem och åt mellanmål läste på fysik prov och så har jag då tagit bilderna ovan. Nu måste jag ännu repetera fysiken och sen ska jag läsa lite tror jag. Idag har det inte blåst lika mycket som igår men det har ändå varit lite kyligt. Imorgon är dte då äntligen fredag!
 
♥ Iisa

onsdag 23 april 2014 - 16:16

motljus är bland det vackraste som finns

 
 
Hej på er! Kort sagt om dagen var det skola som bestod av bland annat engelskaprov. Efter skolan var det stafettkarneval träningar, sedan var jag till moffa och städade till bibban och lånade boken divergent. Var till stan och åt och kollade lite i butiker. Kom hem för ungefär en kvart sedan och nu ska jag börja laga mig klar för träning som jag har klockan 6. Vädret är verkligen på topp nu med vackert solsken. Men idag har det dock varit lite kall vind. Ha det så bra! 
 
♥ Iisa
 

tisdag 22 april 2014 - 19:04

Ny klocka

 
 
Hejsan! Ja idag var det då skola som gällde igen. Tre läsämnen och gymnastik bestod min dag av. Fick också veta under skoldagen att jag kom med i stafettkarnevalen vilket var rikitigt roligt. Så imorgon blir det stafettkarnevals träningar efter skolan. Efter skola måste jag gå på ett skriftskole möte som jag hade som extra eftersom jag missat några gånger. Så snurrade jag på stan en stund och var bland annat och förde klockan ni ser på bilderna ovan för att ta bort några bitar från bandet. Sedan ringde Lumia mig och vi var till loppis. Kom sedan hem och här har jag läst på engelska prov. Nu tog jag lite paus och passade på att blogga och lyssna på lite musik. 
 
♥ Iisa

måndag 21 april 2014 - 16:31

Påsklunch

 
 
Hej! Igår var jag då som sagt med Jenni och Lumia, de kom först till mig sen körde vi till stan för att köpa glass från Jessi som började jobba igår och då blev det så att vi for till henne när hon slutade. Vi hoppade en bra stund på hennes trampolin vilket var roligt eftersom jag inte hoppat på en bra stund. Kom hem och på kvällen for jag övernatt till Lumia. Vi kollade på frozen och pratade om en massa. Vaknade där vid 10 tiden idag och var hemma nångong vid 11. Hoppade i duchen och gick ut och solade lite och mitt hår torkade ju också på samma i värmen. Det har varit så härligt väder idag med klarblå himmel och solsken. Ett var jag vid fammo och faffa med familjen var vi fick äta supergod mat. Satt på deras gård en stund i deras gungstol och gick runt barfota på deras gräsmatta. Så härligt, sommaren är entligen påväg. 
 
♥ Iisa

söndag 20 april 2014 - 11:04

Hood up and lace untied

 
Jacka - Cubus / Collage - H&M / Tröja - Zara / Jeans - Springfield 
 
På bilderna ser ni vad jag gick runt omkring i igår. Åt morgonmål en bra stund sedan och ska snart börja damsuga huset. Känner mig lite trött efter att ha suttit fastklistrat i the mortal instruments tredje boken. Klockan ett idag blir det att fara på gudstjänst med Anna och sedan ska jag spendera dagen med Jenni och Lumia, och eftersom det är söndag så är det väl träningar som också gäller. Ha det så bra allesammans!
 
♥ Iisa