Visa alla inlägg skrivna maj 2014

lördag 31 maj 2014 - 15:13

Våravslutning

 
 
 
Här har ni då en massa bilder från morgonen då det var våravslutning som gällde för min del. Så nu var då grundskolan avklarat, dessa tre åren i högstadiet har nog tillsist varit bra. Är så tacksam över de härliga vänner jag har för stunden. Det är nog lite sorligt att lämna klassen och konstigt att inte se alla människor som man blivit så van vid, men nu  är sommarlovet ialllafall entligen här. Så känndes det inte på morgonen när det ösregnade och var bara där vid 10 grader. Men mot dagen blev det varmare och solen tittade fram då och då. Det blev iallafall ett fint mjukt ljus på bilderna. Kom för en stund sedan från min kusins student fest och få se vad som jag hittar på ikväll. Hoppas alla får en bra start på en varm sommar förhoppningsvis.
 
♥ Iisa
 
 

fredag 30 maj 2014 - 13:21

What You Know

 
Bilderna är tagna med Annas kamera och de är från onsdagskvällen. 
 
Hejsan! Igår var jag då med Jenni och Lumia på Maleficent. Den var inte lika bra som jag trott men helt okej var den nog. Sovde över hos Lumia och på morgonen körde vi iväg till strömsö på friluftsdagen. Vädret var helt uselt. Det rengnade och var jättekallt. Kom helt ihjälfrusen hem och drog på mig en massa varma sköna kläder. Nu sitter jag med Lumia och har gossip girl marathon. Imorgon är det då skolavslutning.
 
♥ Iisa
 
 

torsdag 29 maj 2014 - 18:15

Bumperz

 
Alla bilder är tagna av Lumia, redigeringen av mig.
 
Ovanför ser ni bilder från tisdagen, då vi efter skolan med klassen fick pröva bumperz. Jag tyckte själv det var jätteroligt men lite skrämmande de första gångerna man ramlade. Skulle gärna pröva pånytt någon gång. 
    Har inte speciellt mycket tid att skriva inlägg nu men tänkte titta in här eftersom det inte blev något bloggande igår. Snart ska jag iväg på bion Maleficient med Lumia och Jenni. Imorogn blir det friluftsdag från skolan, och då har dom ju såklart lovat rengn... Men jag ska höra va mig mera imorogn.
 
♥ Iisa
      

tisdag 27 maj 2014 - 18:53

-

 
Halloj! Jaaa en skön, tillbakadragen skoldag var det än en gång. Filmtittas och niornas programdag, programmen var nig riktigt bra och det var roligt att se på dem. Efter skolan körde jag hem, satt på sköna kläder i och åt mellanmål före jag stack iväg för att spela bumperz med klassen. Det var verkligen mycket roligare än vad jg trodde att det skulle vara och skulle vara så roligt att göra det om någon gång. Efter bumperz körde jag med Alexandra till vis kansliet och hjälpte till där i ungefär en timme. Nu har vi varit till butiken och köpt lösgodis och nu ser vi på bröllopsduellen. Ha det så bra! 
 
 /Iisa
 
 

måndag 26 maj 2014 - 16:08

Monday

 
 
Hejsan! Bjuder på några gammla opubliserade bilder från arkivet. Vädret idag har verkligen inte varit på topp. Det har varit kallt och så har det rengnat nästan hela dagen. Skoldagen har varit lung, vi kollade på film tre av fyra timmar, känndes lite onödigt att vara i skolan faktiskt. Efter skolan var jag till stan med Lumia och där köpte jag en vit kjol och en blomkrans till våravslutningen. Nu har jag redigerat lite bilder som kommer upp imorgon på bloggen. Klockan sex är det ärevarvet som gäller för min del och efter det ska jag bara ta det lungt. Ha det så bra! 
 
♥ Iisa
 
 

söndag 25 maj 2014 - 19:35

A drop in the ocean

 
 
 
Hejsan! Helgen spenderades då i helsingfors på stafettkarnevalen. Var riktigt nöjd med hur det gick för mina lag. I 4X100 blev vi tredje och i masstafetten fick vi silver. Vaknade först vid 12 tiden eftersom vi kom ganska sent hem igår så var jag jättetrött efter en lång vecka. På morognen såg jag ett par avsnitt av supernatural och blää tyckte inte om vad som hände i ena av avsnittet. Hann städa rummet också på dagen. Mot kvällen kom Lumia hit och vi var till butiken och lagade god fruktsallad och smoothie, bilder kommer upp i något skede nästa vecka. Bilderna ovan är tagna förra heögen. Ha det så bra!
 
♥ Iisa
 
 

lördag 24 maj 2014 - 09:54

Ankdammen

 
Under veckan var jag, Jenni och Anna och fotograferade ankor och skrattmåsar, var roligt att fotografera något annat än porträtt för en gångs skull. Måsarna var dock jätte agressiva mot ankorna eftersom de ville ha allt bröd, som ni ser på en av de första bilderna håller en måse på att attackera ankan bakifrån. För stunden befinner jag mig på stafettkarnevalen, igår var vi och gick på stan här i Helsingfors och hittade några fina tröjor från zara.

/Iisa

fredag 23 maj 2014 - 12:27

the flowers symolized all the good

 
 
Hej på er alla! Jag bjuder på tidsinställda inlägg över helgen nu eftersom jag befinner mig på stafettkarnevalen. Jag ska springa 4X100 och masstafetten. Ska nog bli riktigt roligt men också nervöst, vi får hoppas på att det går bra. Bilderna ovan är ganska gammla men nyredigerade och hade inte publiserat de innan så här har ni ett par av dem då. Ha det så bra!
 
♥ Iisa

torsdag 22 maj 2014 - 17:22

-

 
 Hej! Vädret har varit så skönt idag, har kunnat köra i shorts utan att ha kallt. Det blåser nog lite men det är en varm blåst. Var till skolan som vanligt och har inget speciellt att säga om skoldagen. Efter skolan for jag direkt hem och började packa inför stafettkarnevalen, så solade jag också lite emellanåt. Är nu hos fammo och Faffa och har ätit mat här. Ska snart köra hem tillbaka och packa tillslut. Ha de så bra allesammans ! 
 
/Iisa

onsdag 21 maj 2014 - 19:57

Watermelooon

 
 Hejsan! En väldigt lungn och skön skoldag har det varit idag också. Vädret har varit på topp idag också och har fått njuta av den härliga solen. Efter skolan var jag till moffa och städade som alltid på onsdagar och så spenderades dagen med Jenni. Kom hem och drog iväg till träningarna, vilka var ganska tunga men hade ändå en skön känsla efteråt. Var och åt mat till fammo och faffa och träffade på Moa på vägen hem och lämnade och pratade med en bra stund. Ska snart i dushen och så tänkte jag läsa lite. Ha det så bra allesammans!
 
♥ Iisa