Visa alla inlägg skrivna juni 2014

måndag 30 juni 2014 - 19:43

30 juni

 
 
Hejsan! Gårdagen var det ju ganska mycket som hände. För min del började det med att jag steg upp vid 10 tiden och började locka mitt hår och göra mig klar inför kyrkan. Så var jag då uppklädd för konfirmation och i kyrkan 12 och då to vi gruppfoto med alskat 1 och sedan var det då själva konfirmationsgudstjänsten som tog nästan 2 timmar. Hemma var det då fest och jag fick en massa fint. Tack till alla som var på festen! Imorgon ska jag försöka få upp bilder om jg hinner redigera dom. Ha det så bra! 
 
/Iisa 
 
 
 
 
 
 

lördag 28 juni 2014 - 14:21

Simple As This

 
 Hej på er! Ovanför ser ni bilder mamma tog på mig efter jag gjort blommkransken. Klänningen är från bikbok (den som jag köpte på rea några dagar sedan). Äntligen är det lite varmare så morgonen/dagen spenderades i solstolen där hemma och nu kom jag till klockan tre till jobbet, så nu sitter jag här och väntar på kunder. Jag är här till klockan sju ikväll och sedan ska jag hem och hjälpa mamma med förberedelser inför konfirmationsfesten imorgon. Ha det då bra! 

/Iisa
 

fredag 27 juni 2014 - 16:41

The fault in our stars

 
 
Hej på er! Har inte egentligen så mycket att berätta idag men har läst, varit och plockat prästkragar, fått till en blomkrans, fotograferat, suttit i solen, köpt lösgodis och lyssnat på musik. I hörlurarna har det spelat låtar av the 1975 och the neighbourhood. Har också lyssnat på låtarna från the fault in our stars filmen. Lite varmare väder men fortfarande iskall vind ute. Ha ett bra veckoslut allesammans!
 
♥ Iisa

torsdag 26 juni 2014 - 19:45

mmmm yeee

 
Hejsan! Jaa ovanför ser ni det mumsiga mellanmålet jag åt igår. Så gott med jordgubbar. I sommar ska jag äta en massa jordgubbar för på vintern äts det inte så nu ska jag passa på! Jaa idag har jag då vaknat som vanligt vid 11 tiden och så åt jag bara och så for jag iväg till Jenni. Åt sushi för första gången vid magokoro och så åt jag friterad kyckling där också som var himmelskt. På stan köpte jag en klänning och t-shorta på rea från bikbok som jag blev riktigt nöjd med. Sedan var jag till moffa och städade och så spenderades en timme till hos Jenni. Riktigt bra dag blev det. Nu på kvällen har jag varit på tävlingar. Jag sprang 100m häck ´men det blev tyvärr ett vindresultat. Så det var lite synd. Nu ska jag hoppa i duchen och fortsätta läsa på the fault in our stars. Had de så bra! 
 
♥ Iisa

onsdag 25 juni 2014 - 19:07

Let us..

 
... dance in the sun, wearing wild flowers in our hair
 
Hej på er! Jaa denna dag började med att vakna redan vid 10 tiden och så gjorde jga mig klar för att åka iväg till sommarjobbet. Satt i glasskisoken i 4 timmar och hade bara ca.5 kunder under hela denna tid. Men det kan man nog förstå, jag skulle inte heller vara så sugen på glass när det blåser jättekallt och hårt och det är bara 10 grader på plus. Jaa det här ska vara vårt sommarlov.. Iallafall har det lovats varmare till helgen när jag ska konfirmeras. Efter jobbet kom jag hem och sedan var jag en stund til Jenni och därifrån kom jag för en stund sedan. Igår hade jag som sagt tävlingar och de gick nog helt bra för min del. Ikväll blir det att bara ta det lungt och lyssna på favorit musiken. Ha det så bra! 
 
♥ Iisa

måndag 23 juni 2014 - 23:36

Till I Lost

 
 
Hallo! Bjuder på lite gammla bilder från gången vi tog bilder vid detta vackra äppelträd. Jaa dagen började vid 12 tiden när jag steg upp, åt i lungn och ro morognmål och så for jag iväg till stan till ett. Där träffade jag då Ella och Linn som planerat. Alla butiker hade en massa reor men hittade inget som jag skulle behövt spec. mycket. Ella hittade en jättesnygg väska från hm som hon köpte och linn hittade inte heller något. Vi kom efter några timmar hem till mig och satt här och pratade om allt möjligt. klockan 6 gav jag mig iväg med linn till träning inför morgondagens tävlingar. Nu ska jag snart börja gå och lägga mig så sov så gott allesammans! 
 
♥ Iisa
 

söndag 22 juni 2014 - 12:33

Midsommar

 
 
Hej på er! Ovan ser ni bilder jag tog på villan under midsommaren. Tycker om att vara på villan när det är så tyst och skönt när man bara kan ta det lungt och inte behöver göra något speciellt. Lumia sovde en till natt hos mig och hon for hem för ungefär en timme sedan. Jag har redigerat bilder och lyssnat på the fault in our stars spellistan. Fastnade också verkligen för Tom Odells long way down album.  Så det spelas i mina hörlurar för stunden. Lika tråkigt och kallt väder bjuds på idag som igår. Söndag idag och planerna för kvällen är att jag ska spendera tiden med Jenni och Lumia. Ha det så bra! 
 
♥ Iisa

lördag 21 juni 2014 - 23:14

Mikä kesä?

 
Hej på er! Det blev lite sen bloggning idag men tänkte jag skulle titta in här ändå. Jaa vakande på våran villa vid 1 tiden och så låg vid med Lumia och såg på film och tog det lungt. Tog det första doppet igår också även om det var iskallt. Mot kvällen kom Jenni med oss och vi for ut och spelade lite fotboll och så kom också Niklas med efter en stund, vi var sedan till nya abc och där satt vi en stund. Känns verkligen inte som sommarlov när detd rengnar där ute och teperaturen ligger där vid 10 grader. Förkylningen håler fast och jag hoppas den går över till tisdagen. Något annat hade jag egentligen inte att säga, men ha det så bra allesammans! 
 
♥ Iisa

fredag 20 juni 2014 - 11:52

Månskensreng

 
Bilder på finaste Antonia tagna för en bra stund sedan.
 
Hej på er! Igår blev det då så att Lumia sovde över här hos mig, vi vaknade vid halv 12 tiden idag och så åt vi morgonmål och såg på gossipgirl. Lumia for hem en stund sedan för att packa sina saker eftersom vi ska till vår villa vid 3 tiden. Vädret idag är kallt och fuktigt och man skulle ju verkligen önska att det skulle vara lite varmare nu när det är midsommar. Är ännu förkyld och det känns som att förkylningen inte vill släppa taget men jag får hoppas det blir bättre så jag kan träna lite också, så vill jag ännu önska er alla en glad midsommar! 
 
♥ Iisa
 
 
 

torsdag 19 juni 2014 - 13:01

One Grain Of Sand

 
Hej! Jaa då har en till dag av sommarlovet börjat, vaknade vid 12 tiden igen idag och hoppade i duchen åt morgonmål och så har jag bara redigerat bilder och lyssnat på musik. Känner mig fortfarande väldigt förkyld och näsan är helt stockad och man känner sig så hängig när man är förkyld. Igår var jag med Lumia till stan var jag hittade en t-shorta och klännig. Känns nog skönt att sova i egen säng efter att ha varit på läger i en vecka. Klockan tre blir det att jobba igen. Egentligen var det ganska skönt att ha lite paus av att jobba under lägret. Ikväll får jag se vad som händer. Troligtvis kommer Lumia övernatt hit men vi får se. Ha de så bra allesammans! 
 
♥ Iisa