Visa alla inlägg skrivna juli 2014

onsdag 30 juli 2014 - 22:30

Springande barfota i sommarnatten

 
Hej på er! Bjuder på lite bilder från förra veckan. Jag tänkte berätta lite vad jag hållit på med under dagen nuuu. Så ja dagen började med att jag vaknade i min underbara 120 breda nya säng som jag älskar. Gjorde mig klar och hoppade på cykeln och for iväg till moffa för att städa. Efter den turen kom Lumia hit till mig när jag höll på och damsuga så jag gjorde det klart, sen började det ösregna så vi bestämde oss för att se på film så de gjorde vi. Men vi hann inte se den tillslut för halv 4 for jag och mamma iväg till Karleby bar jag skulle springa 100m. Loppet gick bra och fick nytt personligt rekord som blev 13.10. Kom hem halv 10 och nu ska jag såsmoning om fara och sova eftersom jag ska till Umeå imorgon med familjen. Så de var allt jag ville säga, gonatt till er alla! 

/Iisa

tisdag 29 juli 2014 - 16:40

En dag i pörtom

 
Canon eos 600D, 50mm 1.4f. 
 
Bilder från Pörtom förra veckan.
 
♥ Iisa

måndag 28 juli 2014 - 15:51

Summer in the city - Freedom fry

 
Hej på er! Igår som tidigare nämt jobbade jag och efter det var jag på bio och kollade the fault in our stars än en gång. Lika bra var den denna gång. Tycker de som gjorde filmen lyckats med den jättebra i jämförelse med boken, såklart var boken bättre men filmen var nog så bra den kan vara till en bok. Tycker också att de som man valt till huvudrollerna passade jättebra. Efter filmen var jag ut och tog lite bilder med Lumia som kommer upp i något skede, håller på att redigera dem för stunden. Vaknade idag föst 12 tiden idag och efter det har jag inte gjort så mycket. Ikväll är det träning som gäller för mig och sedan får jag se vad jag hittar på här hemma. Ha det så bra! 
 
♥ Iisa

söndag 27 juli 2014 - 12:02

Fireside

 
 
Hej! Dagen igår bestod då av att sola, jobba och mot kvällen var jag med Jenni  och Alexandra. Vi cyklade till Louhos eftersom min och Alexandras vespor är på service/sönder. Det blev en riktigt lyckad kväll, de sov över hos mig och nu är Jenni kvar här ännu medan Alexandra måste fara hem. Roligt att se Alexandra också eftersom det varit så länge sen sist. Bilderna ovan är tagna ett bra tag sedan. Idag blir det att jobba igen och sedan blir det bio än en gång. 

/Iisa

lördag 26 juli 2014 - 13:00

Njuter av sommarvädret




Hej på er! Har blivit några dagars paus i bloggandet men nu är jag tillbaka. Sommaren rullar på och skolan närmar sig... Det är bara lite över 2 veckor kvar till det. Hjälp vad sommarlovet gått fort igen. Bilderna ovan är från igår när jag spenderade morgondagen med Ella och Linn. Det var riktigt trevligt att träffa dem. Efter jag varit med dom for jag hel en stund och sedan cyklade jag till Jenni. Vi bestämde oss för att fara på bio så vi var och kollade bad neighbours. Det var bara vi och typ 3 andra i biosalen vilket var helt skönt men det kändes som att vi var dom ända som skrattade till filmen. Kom hem och sova och idag har jag solat och ska on en stund iväg till jobbet, ikväll vet jag inte ännu vad jag ska göra men få se vad jag hittar på. 

/Iisa

måndag 21 juli 2014 - 22:52

21.7.2014

 
 
Hej! Vaknade ovanligt tidigt idag vilket var rätt bra eftersom jag hann göra en del före jag skulle till jobbet. Gick ut ur dörren och hjälp vilket härligt sommarväder det varit idag. Lite synd bara att jag spenderade hälften av dagen sittandes i en glasskiosk. Lumia kom och hämta mig från glasskisoken 3 tiden (om ni undrar varför så är min vespa på service) och då for vi iväg hem till mig och sedan till Lumia var Jenni satt och väntade på oss. Vi skulle fara ut och göra något roligt men istället sommnade jag och Jenni i Lumias säng när hon var och åt. Halv 7 var det träning och så for jag rakt därifrån med Jenni och Lumia till Louhos än en gång och denna gång hoppade jag också i. Hade med kameran och gissa vad? när jag tog fram den hade jag såklart inget minneskort i kameran så det var det, jag fick nöjja mig med telefonbilder än en gång. Kom hem 11 tiden och nu ska jag fortsätta att läsa på andra delen av divergent. 
 
♥ Iisa

söndag 20 juli 2014 - 20:17

Bonfire heart

 
 Hej på er! Natten spenderades hos Lumia med Jenni vilket var trevlit eftersom vi inte varit på en lång stund. Vaknade med världens sjukaste mage och då for jag genast hem och så låg jag på soffan och såg en Harry Potter film. Åt lite mat och efter det kände jag mig bättre så jag for iväg till stan me Jenni och sedan kom Lumia med oss och vi var till Louhos varifrån jag kom för en stund sedan. Nu sitter jag och kollar på ett avsnitt av solsidan och ikväll har jag inget att göra. Imorgon blir det att fara och jobba igen då. 

/Iisa

lördag 19 juli 2014 - 15:31

Sweater Weather

 
 
Hej! Dagen började övanligt tidigt för min del, steg upp redan sju efter en lång natt som jag var vaken största delen av. Har verkligen sovit jättedåligt inatt. 8 tiden startade jag, mamma och pappa med bil mot Bennäs, var det var sfi tävling som gick riktigt bra för min del. Blev andra i 100mh med tiden 14.79 vilket inte är mitt rekord men nöjd var jag iallafall och det var trevligt att ha lite hårdare motstånd denna gång. Vi kom hem halv 3 tiden och jag gick i duchen och nu tänkte jag gå ut på terassen och läsa lite har inget annat för mig heller. Vädret är skönt skulle jag säga efter två dagar med varm gassande sol tycker jag det är skönt med lite regn som idag. Det var allt jag hade att säga för idag, ha det så bra! 
 
♥ Iisa

fredag 18 juli 2014 - 15:08

She way out

 
 
Början av denna dag har varit väldigt varm och solen har gassat hela dagen. Har städat här hemma, varit till moffa, bibban och till stan där jag hittade ett linne i bikbok. Var i stan för att söka nya jeansshorts men ingen av modellerna jag provade passade riktigt eller så var det något annat som störd emig. Så det blev iga nya shorts för mig. Jag var för en stund sedan ute och knäppte några bilder och nu har jag fortsatt att se på catching fire för jag hann inte se den till slut igårkväll. Nu ska jag gå igenom bilderna jag tog och sedan får jag se vad jag hittar på efter det. Tänkte iallfall fara och köpa glass för vi har inge här hemma.
 
♥ Iisa

torsdag 17 juli 2014 - 21:30

Sommar glädje

 
 
Bilder från igår när Lina, Lycke och Antonia var här. Idag var jag också med dem på stranden men då var också Linn med som jag inte har någon bild att bjuda på denna gång. Största delen av dagen har gått till att sola och lyssna på musik. Tyvärr har jag bränt mig lite på magen så det blir inte att sola den imorgon. Skönt med lite varmare väder igen även om det var mysigt med regn. Imorogn är det då redan fredag och jag hoppas och önskar så mycket att Lumia slipper hem från vilmansstrand. Har saknat henne så mycket. Kvällen har spenderats ute i sommarkvällen i en solstol på bakgården och en bok i handen. Nu tänkte jag se en film om jag bara hittar någon bra. Ha det så bra! 
 
 
♥ Iisa