Visa alla inlägg skrivna januari 2015

lördag 31 januari 2015 - 17:36

Sweets

 
 
Hej! Dagen började 12 tiden för mig, sov länge och åt gott morgonmål. Har läst lite på biologi och så var jag också till loppis var jag hittade psykologiböcker ganska billigt. Stannade också vid minimani på vägen hem och köpte lösgodis som ni ser på bilderna, gott var det men allt är inte uppätet ännu. Ikväll vet jag inte riktigt vad jag ska göra, kanske se någon film. Hoppas alla har en trevlig lördags kväll!
 
♥ Iisa

Taggar:

Kategorier:

Food

Skriv en kommentar 4

fredag 30 januari 2015 - 14:21

Favoriter

 
Hej! Tänkte det skulle passa bra med att slänga in ett filminlägg nu när det är fredag. Ovan ser ni filmer som jag tycker är otroligt bra, om ni inte sett någon av dem så rekommenderar jag att ni gör det. Detta är filmer som jag kan se flera gånger och inte rikitigt tröttnar på någon gång. Undantaget är 12 years a slave som jag bara sett en gång och det är filmen jag absolut gråtit mest i i mitt hela liv. 
 
     Hälften av provveckan är över och idag var det då matteprovet som var i tur. Det gick nog bättre än vad jag tänkt mig och det var skönt att man märkte att det 8 timmar långa matteräknandet med Lumia hjälpte. Min hjärna är verkligen trött på matematik just nu. Blir skönt med helg här emellan nu och sedan blir det att ta nya tag och kämpa med de två kvarstående proven som är biologi och franska. Ikväll ska troligtvis spenderas med Jenni och Lumia. 
 
♥ Iisa

onsdag 28 januari 2015 - 21:26

Provvecka igång



hej på er! blev lite sen bloggning idag eftersom jag har haft fullt upp med att läsa på psykologi provet jag har imorgon och med träningen jag var på. Känner för stunden ändå att jag kan psykologin ganska bra, så vi får hoppas det kommer frågor jag kan. Det blev telefonbilder för omväxlingens skull och hann inte heller ta några nya idag, som sagt haft fullt upp.Snart ska jag börja dra mig mot sängen och imorgon blir det då prov och matematikprep timme. 

/Iisa

tisdag 27 januari 2015 - 13:24

Tonade håret

 
 
Hej på er! Tonade mitt hår på lördagen i helg och blev själv ganska nöjd med resultatet, det är inte en så jättestorskillnad men lite iallafall. Ljuset jag fotograferade i gör så att färgen ser lite röd ut. 
Provveckan igång och en utmattad hjärna efter första provet. Idag hade jag ju också modersmål muntliga presentationen. När jag skulle öppna min powerpoint som jag hade gjort fungerade det inte så jag fick improviserar och visade bilder istället från bloggen, lite synd eftersom jag hade planerat med powerpointen men helt okej gick det väl ändå. Imorgon blir det inget prov utan bara psykologiprep så de blir skönt med att fara lite senare till skolan. 
 
♥ Iisa

måndag 26 januari 2015 - 17:40

Måndags mellanmål

 
 
Hej på er! Skolveckan igång och sista skoldagen av period 4 över. Imorgon börjar provveckan med ett engelskaprov och en muntlig presentation i modersmål. Ämnet att prata om i modersmål var fritt och jag valde att tala om resor jag varit på. Det blev ingen pilates träning för mig idag eftersom jag varit sjuk under helgen så det blir bara att öva på prov och presentationen. Somtur är inte engelska ett så jättesvårt ämne för mig så det borde gå bra. Ska bli skönt med kortare dagar medan det är provvecka men jobbigt att läsa så mycket ändå. 
 
♥ Iisa

Taggar:

Kategorier:

Food

Skriv en kommentar 4

söndag 25 januari 2015 - 16:08

Promenad på isen

 
 
Hej! Idag så har jag redan känt mig bättre och inte så sjuk längre, så vi var med mamma ute och gå på isen en sväng. Det var jättevackert väder och solen sken fint Vi träffade också på vägen hem på en katt som var jättegullig som ni ser på bilderna. Efter vi kom hem så har jag läst lite på engelska prov och ska väl fortsätta med det om en stund. Imorgon blir det vanlig skoldag och sedan på tisdag börjar provveckan. Helgen har varit skön även om jag varit sjuk. 
 
♥ Iisa

lördag 24 januari 2015 - 11:47

sick



Hej på er! Igår blev det ingen bloggning men då var jag som vanligt till skolan och slutade faktiskt redan 2! Efter det blev det ett cafe besök med Alexandra. trevligt att träffa henne eftersom det var ett bra tag sedan. När jag kom hem igår kännde jag mig lite sjuk och kvällen och natten var inte det bästa. Så nu sitter jag här på soffan och ser på tv med spysjuka.. hoppas på att det blir bättre idag och att jag känner mig frisk imorgon. 

/Iisa

onsdag 21 januari 2015 - 15:07

Do I Wanna Know?

 
  Have you got colour in your cheeks?
Do you ever get that fear that you can't shift
The type that sticks around like something in your teeth?
Are there some aces up your sleeve?
Have you no idea that you're in deep?
I dreamt about you nearly every night this week
How many secrets can you keep?
 
Do I Wanna Know - Arctic Monkeys

tisdag 20 januari 2015 - 17:13

20 Januari

 
Hejsan! Idag har dte varit en bra dag, hade en okej skoldag och tycker tiden gick ganska snabbt. Jag kom hem med pappa idag. Var lite på datorn och nu sitter jag på soffan och ser på tv med andra ögat medan jag bloggar. Ber om ursäkt för att jag publiserar så mycket arkivbilder, har inte riktigt haft så mycket tid att fotografera, men efter provveckan ska jag se till at ta tag i saken. Ikväll ska jag till gymmet och sedan tänkte jag bara läsa lite före jag går och sover. Läxorna har jag ännu kvar att göra så ska göra det före gymmet ännu. Ha det så bra! 
 
♥ Iisa

måndag 19 januari 2015 - 18:00

Ett års skillnad

 
Hej! Började kolla på lite bilder från år 2013 och hittade porträttbilder jag tagit. Så På vänstra sidan ser ni en bild från 2013 och den till höger är en nyare bild från slutet av 2014. Så tiden mellan bilderna är kanske lite över ett år men ändrats har man ju nog. Tycker om att se på gammla bilder och kolla på hur man har änrats osv. 
   Måndag idag och en tung skoldag,sommnade ganska sent igår och har haft sjukt i magen idag. Kom hem efter klockan 4 och har gjort lite läxor och sett på tv. Bara denna veckan kvar och sedan är det dags för provveckan, känns som att perioden gått jättefort.
 
♥ Iisa