Visa alla inlägg skrivna juni 2015

tisdag 30 juni 2015 - 11:24

Flash tattoos

 
Hej! Förra veckan var mamma så snäll och beställde flash tattoos till mig som jag velat ha en stund nu. Paketet innehöll en massa olika fina tatueringar i både guld och silver. 
Tycker verkligen det blir jättefint, och ännu finare när man blivit lite brun. :)
 
Hey! Mom was so nice and ordered flash tattoos last week online that I have wanted for a while now. The packadge contained a lot of different nice tattoos in both silver and gold.
I really think that they look really pretty, and that it will look even better when youre a little tanned. :)
 
 
 
Såhär såg paketet ut. För att applicera tatueringarna behövde man klippa ut den man ville ha, ta av plastet och hålla den mot huden samtidigt som man tryckte på med en blöt handduk 30-60 sekunder. Tatueringarna är såklart inte permanenta, de håller 4 till 6 dagar.
 
This is what the package looked like. To apply the tattoos you first had to cut out the one you wanted, remove the plastic above and put it against your skin whilst pressing a wet towel against it for 30-60 seconds.
The tattoos are not permanent of course, they last for 4 to 6 days. 
 
 
 
♥ Iisa
 

måndag 29 juni 2015 - 12:06

Chocolate dream

 
 
 Hej! På fredagen när vi kom till Helsingfors med Jenni var vi inställda på att inte slösa pengar på kläder, eftersom jag snart ska till Stockholm och Jenni var just till Helsingfors. Så vi bestämmde oss med Jenni att fara till en skivbutik, besöka ett loppis och så var vi på cafe, bilder därifrån ser ni ovan. 

Hey! On friday when I arrived to Helsinki with Jenni we had decided to not spend any money on clothes, because I'm saving money for when I go ti Stockholm and Jenni had just been to Helsinki. So we made up our mind to go to a cd store, visit a flea market and then we went to a cafe, the pictures above are from the cafe. 

/Iisa
 
 
 

söndag 28 juni 2015 - 03:59

One Direction Helsinki



Hej! Idag har det verkligen varit en bra dag. Vaknade i Helsingfors och jag och Jenni började laga oss klara för konserten. Vi var till butiken och handlade mellanmål och annat nödvändigt. Vi hamnade inte och köa så värst länge eftersom vi hade early entry biljetter. På bra platser hamnade vi och fick njuta av konserten. Isak Elliot och Mc busters var som förband. One Direction var lika bra som förväntat och bjöd till med en fin show. Allt som allt blev det riktigt bra och vi gick mot lägenheten med trötta ben och sjuka halsar. 

/Iisa

fredag 26 juni 2015 - 10:54

---> Helsinki



hejhej! Bjuder på bilder från skolavsluningen i brist på bilder. för stunden sitter jag påväg till Helsingfors med Jenni. Imorgon blir det sedan den efterlängtade one direction konserten. :)

torsdag 25 juni 2015 - 14:39

Cat thursday

 
 
Hejhej! Här har ni några bilder jag knäppte på Lumias nya katt som heter Miina. Supergullig är hon som ni kan se. Tycker verkligen om katter och skulle gärna ha en egen men tyvärr så är min pappa pälsallergiker. Så no cats for Iisa... Men iallafall kan jag alltid besöka Lumia och hälsa på hennes katt. 
 
♥ Iisa

onsdag 24 juni 2015 - 11:22

Raspberry

 
 
 Hej! Denna gooda smoothie drack jag till morgonmål idag. Den innehåller mjölk, hallon youghurt, vanilj glass, jordgubbar och hallon samt en banan. 
 
Hey! This was the delicious smoothie I drank at breakfast. It contains milk, rasberry youghurt, vanilla icecream, strawberries, raspberries and a banana.
 
/ Iisa
 

tisdag 23 juni 2015 - 11:46

But it's already been and gone

 
When the thorn bush turns white that's when I'll come home
I am going out to see what I can sow
And I don't know where I'll go
And I don't know what I'll see
But I'll try not to bring it back home with me

Like the morning sun your eyes will follow me
As you watch me wander, curse the powers that be
Cause all I want is here and now
But it's already been and gone
Our intentions always last that bit too long

Far far away
No voices sounding
No one around me
And you're still there
Far far away
No choices passing
No time confounds me
And you're still there

In the full moon's light I listen to the stream
And in between the silence hear you calling me
But I don't know where I am
And I don't trust who I've been
And If I come home how will I ever leave
Full moon - The black ghost 
 

måndag 22 juni 2015 - 10:53

Cute as a button

 
Hej, För stunden pryder denna färg mina naglar. Mina essie nagelack är nog de som håller längst på naglarna. Jag brukar måla 2 lager med färgen och sedan laga ett tredje lager med genomskinligt nagelack. 
 
Hey, this color is on my nails for the moment. My essie nailpolishes are the ones that stay on the longest on my nails. I usually paint 2 layers with the color and then I apply one last layer with a see trough color. 
 

/ Iisa
 

söndag 21 juni 2015 - 15:15

Midsommar 2015

 
Hej, Här kommer ett inlägg med bilder från midsommaren som lovat!
 
Hey, here are pictures from midsummer as promised.
 
 
Vi njöt av en massa god mat som ni kan se på bilderna ^^
 
We enjoyed a lot of yummy food as you can see on the pictures ^^
 
 
Två vackra svanar med deras ungar fick jag syn på också.
 
I saw two beautiful swans too. 
 
 
Sen var det dags för midsommarbrasan. 
 
Then it was time for the midsummer fire.
 
 
Två vackra solnedgånger på fredagen och lördagen fick jag också vittna. 
 
I also saw two beautiful sunsets one on friday and the other on saturday. 
 
 
♥ Iisa
 

lördag 20 juni 2015 - 12:30

The summer berry

 
 Hejsan! Midsommardagen är här, vaknade ganska så pigg och njöt av ett gott morgonmål. Midsommarafton var riktitgt trevlig och bilder från igår kommer så fort jag får bilderna på datorn och har redigerat dem. Midsommaren firades på villan som vanligt. 
 
Hey! The midsummerday is here, I woke up and enjoyed a yummy breakfast. The midsummer night/evening was really nice and pictures from yesterday will be coming up as soon as I get them on my computer and have edited them. Midsummer was spent at the summerhouse as usual. 

/Iisa