Visa alla inlägg skrivna september 2015

onsdag 30 september 2015 - 10:00

Army Green

95495702958959960

Hat - Lindex / Shirt and Jeans - Zara / Jacket - JC / Shoes - Line Collection

Hej! Ovan har ni gårdagens outfit. Jag tänkte att jag skulle matcha höstens underbara färger med mina byxor. 

Hei! Kuvissa näette asuni eilisestä. Ajattelin olla vähän saman värinen kun syksyn hienot värit, joten valitsin tummanvihreät housut.

Hey! Above you can see pictures of what I wore yesterday. I thought I would match the colors of fall by wearing a pair of armygreen pants. 

/Iisa

tisdag 29 september 2015 - 10:00

3 options

946

To find everything in the collage click HERE

Hej! Jag älskar personligen liknande collage så jag tänkte jag skulle göra ett själv också. Hoppas ni har nytta av detta! :)

Hei! Itse tykkään paljon tämänlaisista collaaseista joten päätin itsekin tehdä tämmoisen. Toivottavasti tykkäätte! :)

Hey! I personally love these kind of collages so I thought I would make one myself. Hope you like it! :)

/Iisa

måndag 28 september 2015 - 10:00

Music Monday

5601a747b7ae4923924925

 Here you have some of my favourite music at the moment:

           

If you don't use spotify you can find me at soundcloud HERE.

/ Iisa

söndag 27 september 2015 - 13:57

Everything has two sides

a5output anlZiq 2aa3945

Essie cocktail bling  & Sibella nailpolish

CLICK ON THE WHITE PICTURE IN BLOGLOVIN TO MAKE IT WORK :)

Hej! Kännde för att lacka naglarna igår. Ville ha nån höstig färg men kunde inte bestämma mig mellan dessa två så det fick helt enkelt bli båda. Jag tycker det lyckades ganska så bra.

Hei! Teki mieli lakata kynnet eilen. Halusin käyttää jotain syksyistä väriä mutta en pystynyt valitsemaan näiden kahden välillä joten käytin molempia. Mielestäni onistuin aika hyvin. 

Hey! I felt like painting my nails yesterday. I wanted to paint them with a fall color but I couldn't decide between these two so I painted my nails with both of them. I think it turned out pretty good. 

/Iisa

Taggar:

Kategorier:

Beauty

Skriv en kommentar 3

lördag 26 september 2015 - 15:44

Falling like leaves

5606938280c0d941942944

Hej på er! Idag har jag haft på mig min mysiga turtelneck tröja som jag älskar. Helgen är äntligen här och man får ta det lie lungnare. Dock blir det läsning för mig eftersom det är provvecka hela nästa vecka. Proven jag redan skrivit är finska och psykologi och båda gick ganska bra tror jag. Ska nu kolla på lite youtube videos och så ska jag läsa. trevlig helg till alla! :)

Hei! Tänään minulla on päällä ihana turtleneckpuseroni, jota rakastan. Viikonloppu on vidoin tällä ja saa olla vähän rennomin. Minun pitää kuitenkin lukea yös kokeisiin koska ensi viikolla jatkuu vielä koeviikko. Kokeet jotka olen jo kirjoittanut ovat suomi ja psykologia. Molemmat menivät sutkot hyvin mielestäni. Nyt aion katsoa pari youtubevideota ja sitten lukea vähän kokeisiin. Hyvää viikonloppua kaikille! :)

Hey! Today I am wearing my cozy turtleneck that I love. The weekend is finally here and you get to take it easy. I do have to read for some exams too as the testweek continues next week. The exams that I have done so far have gone pretty well I think. Now I am going to watch a couple youtubevideos and then I'm going to start reading. Hope everyone has a nice weekend! :)

/Iisa

fredag 25 september 2015 - 13:13

90's inspired lookbook

bb2cc3

Hej! Som sagt flyttades dagen till fredag när videon kommer ut så här har ni den. Veckans tema är 90- talet. Hoppas ni gillar den :)

Hei! Niinkuin aiemmin mainittu videot tulevat nykyään perjantaina ulos. Tämän viikon teema on 90-luku. Toivottavasti tykkäätte videosta :)

Hey! As earlier mentioned the videos are published from now on, on friday. This weeks the´me is the 90's. Hope you like it :)

 

/Iisa

torsdag 24 september 2015 - 15:00

Day to Night

891

ITEMS FOR DAY LOOK HERE - ITEMS FOR NIGHT LOOK HERE

Hej! Alltid nu som då har man domdär dagarna när man har extremt brottom och fullpackat och det känns som att man inte kommer hinna med något extra. På dessa dagar kan det vara bra att planera i förhand 2 olika outfits runt t.ex. samma klänning. Ovan har ni ett colllage som exepmel på detta, hoppas det är till nytta :)

Hei! Aina silloin tälloin on niitä päiviä kun on kokoajan jotain ohjelmaa, eikä ole oikeen aikaa mihinkään ekstraan. Näinä päivina voi olla hyvä idea suunnitella asu valmiiksi päiväksi ja illaksi, vaikka saman mekon perusteella. Yläuolella näette tästä yhden tavan kuinka asut voi suunnitella. Toivottavasti tästä oli apua :)

Hey! Every now and then you have those days when you are super busy and don't really have time for anything extra. On these days you can plan your outfits for the day and the night, by choosing for ex. a dress to build outits around. Above you have my example of this. Hopefully you find this helpfull :)

/Iisa

onsdag 23 september 2015 - 14:50

BLUE DREAMS

927928929

 

Ovan har ni några bilder på Lumia från gårdagen. Jag flätade 2 utbakade flätor till henne för videon vi filmade. Vi har bytt dagen till FREDAG när videorna kommer ut, eftersom fredag var mer passande för oss båda.

     Idag var det för min del den sista dagen för mig av denna perioden och nu återstår bara provveckan. Hoppas som alltid att proven går bra. Tycker lite synd om de nya ettorna som har sin första provvecka. Kommer ihåg hur otroligt nervös jag var, skönt att man är van vid det vid dethär laget. Hoppas alla har haft en riktigt super start på veckan! Kram på er :)

Yläpuolella näette pari kuvaa Lumiasta eilen. Letitin Lumialle kaksi lettiä meidän uutta video varten. Olemme vaihtaneet julkaisupäivän videoilemme PERTJANTAIksi.

     Tänään on minulla ollut viimeinen koulupäivä tästä jaksosta. Nyt on sitten vain enää jäljellä koeviikko. Toivottavasti kaikki kokeeni menevät hyvin. On vähän sääli uusia ykkösluokkalaisia kun on heidän ensimmäinen koeviikko. Muistan kuinka minua jännitti, hyvä että nyt on ainakin tottunut koeviikoihin. Toivottavasti kaikilla on ollut kiva alkuviikko! Haleja teille kaikille :)

Above you have some pictures of Lumia from yesterday when we filmed a new video. From now on our videos will be uploaded on FRIDAY.

Hope you all have had a great start of the week! Hugs to everyone! :)

/Iisa

 

 

 

tisdag 22 september 2015 - 19:23

B&W STRIPES

915560180e12bce8919plain background4920

Jacket - JC / Shirt - Zara / Denim skirt - H&M / Shoes - Dr.Martens

 

/Iisa

måndag 21 september 2015 - 16:41

Pink blossom

905plain background5

910912914

Bag - Wera Stockholm / Lipstick - Loreal Paris / Nailpolish - Essie / Necklace - H&M

Rosa är verkligen en fin färg och nu när det börjar mörkna till lite tänkte jag bjuda på ett inlägg i lite sommrigare färger för att pigga upp eran dag. Alla sakerna på bilden är stora favoriter och används flitigt av mig. 

Roosa on todella hieno väri mielestäni. Nyt kun ulkona alkaa tummua ajattelin että laitaissin tähän postaukseen jossa on vähän kesäisempiä värejä. Kaikki asiat kuvassa ovat minule isoja susikkeja ja käytän niitä kokoajan.

Pink is a really beautiful color and as it gets darker outide I thought I would bring some summer colors to my post today. All of the stuff in the picture are big favourites and I use them all of the time. 

/ Iisa