Visa alla inlägg skrivna november 2015

måndag 30 november 2015 - 11:52

The Fluffy Keychain

aa2aaa2

Fluffy keychain - Gina Tricot

Hej! Ovan har ni min nya fluffiga, mjuka och gulliga nya nyckelring från Gina. Jag borde inte längre ha problem med att tappa bort nycklarna och hitta dem i väskan med denna nyckelring. Detta tycker jag är en superbra julklapp till en kompis  också.

Hei!Kuvissa näette uuden avainperäni Ginasta. Se on mielestäni niin söpö ja ihana. Minulla ei pitäisi olla ongelmia avainten katoamisen kanssa enää. Ja ne löytyvät myös helposti laukusta. :) Avaimenperä on mielestäni todella hyvä idea joululahjaksi kaverillekin.

/Iisa

söndag 29 november 2015 - 15:28

Beauty in Black

 

         b1406169ce053515dc8a4e934a842c01

bib

 

Find all the stuff HERE.

Hej! Jag finner att jag ofta går runt i svart eftersom det helt enkelt går med absolut allting, så bestämmde mig att göra ett collage på en outfit i bara svart. 

Hei! Itse houmaan usein että minulla on mustia vaatteita päällä. Pidän niitä koska ne sopivat ihan kaiken kanssa, siksi olen tehnyt collasin asusta jossa on vain mustia juttuja.

"Balck is not sad, Black is poetic" - Ann Demeulemeester

/Iisa

lördag 28 november 2015 - 13:03

An evening at Raawka

9151011

At Raawka with Lumia. 

Hej! Igår hade jag verkligen en riktigt mysig kväll på Raawka med Lumia. Tyvärr är hon nu påväg till Thailand och där ska hon vara i 2 veckor. Igår var det ju också Black Friday!! Jag var till stan efter skolan med Ida och köpte 2 vinter jackor och en såndär gullig och fluffig nyckelringsboll från Gina. :)

Hei! Eilen oli todella kiva ilta Raawkassa Lumian kanssa. Nyt hän on menossa Thaimaahan ja siellä hän on kaksi viikkoa. Eilen oli myös Black Friday!! Olin kaupungilla Idan kanssa ja ostin sieltä kaksi talvitakkia ja semmoisen ihanan pörrössen avaimenperä pallon Ginasta :)

/Iisa

 

 

fredag 27 november 2015 - 14:40

3 hairstyles for second day curls

 

thumb11

 

Hej! :) Som ni säkert vet vid det här laget så kommer det alltid en video på fredag. Denna veckans är en video på 3 olika lätta hårstilar för andra- dags lockarna. 

Hei! Niinkun monet teistä jo varmasti tietää perjantaina tänne aina ilmestyy video. Tämän viikon video on tutorial video, jossa näytän 3 eri hiustyyliä. :)

 

/Iisa 

torsdag 26 november 2015 - 15:02

e.l.f cosmetics

5680027

Allt från e.l.f cosmetics / Kaikki e.l.f cosmeticsiltä.

Hej alla! Jag fick dessa underbara produkter från goodibagen jag vann på galan. Hade verklige så tur att jag vann när autre lottade ut godiebagsen, brukar aldrig vinna i lotteri. Så var verkligen super glad att jag vann och blev ännu gladare av att se vad som var inne i påsen. :)

Hei kaikille! Sain nämä tuotteet godiebagista, jonka voitin Galalla. Minulla oli todella tuuri että voitin yhden godiebagin kun autre arpoi niitä. Minä en yleensä koskaan voia tämmoisissä jutuissa, joten olin todella iloinen.Vielä iloisempi olin kun näin mitä pussissa oli sisällä. :)

/Iisa

 

onsdag 25 november 2015 - 14:08

Snow

aaaaaaaaab2

Hat- H&M // Scarf - Gina Tricot // Coat - JC

Hej! Bilderna är från igår när det var så vackert väder, nu regnar det och nästan all snö är borta... Vilket är riktigt tråkigt. Slaskväder är verkligen inte något jag tycker om. Hissaprov skrev jag idag och imorgon är det dags för långmatte prov, hoppashoppas att det går bra så ska börja läsa på det nu. Hoppas alla har haft en härlig börja på veckan!

Hei! Kuvat yläpuolella otin eilen kuoulun jälkeen, kun sää oli vielä niin kaunis. Nyt sataa ja melkein kaikki lumi on sulanut pois.. Oikein tylsä sää, en yhtään tykkää tästä rapa säästä. Tänään kitjoitin historiankokeen ja huomenna minulla on sitten pitkän matikan koe. Toivon että koe menisi hyvin joten aloitan nyt lukemisen. Toivottavasti kaikilla on ollut kiva alkuviikko!

/Iisa

 

 

 

tisdag 24 november 2015 - 10:00

Denim on Denim

     046a74ee04e78cffeeb2c1defa921466

Hitta sakerna HÄR / Löydä kaikki TÄÄLTÄ

INSPIRATION: 

denimondenim

 

Tycker verkligen det är så snyggt med denim på denim. Så jag bestämmde för att göra ett kläd collage och dela med mig lite inspiration bilder. :)

Pidän todella denim on denim trendistä, joten päätin tehdä vaatekollaasin ja jakaa inspiroivia kuvia kanssannne. :)

/Iisa

 

 

måndag 23 november 2015 - 14:32

Wavy hair

0012

04

Dagens hårstil som jag tycker själv är jätte gullig och den är också super lätt. Du behöver bara,

1. Locka håret

2. Gör en hästsvans

3. Ta en bit av håret att täcka hårbandet med. 

Och voilà då var det klart :)

__________________________________________________________________________________________________________

Tämän päivän hiustyyli, joka on omasta mielestä tosi nätti ja se on todella helppo tehdä, Voit saada tämän hiustyylin vain kolmella askeleella,

1. Kiharra hiukset

2. tee ponihäntä

3. Ota osa hiuksista ja peitä niillä pompula. 

 

 

/Iisa

 

 

Taggar:

Kategorier:

Beauty

Skriv en kommentar 0

söndag 22 november 2015 - 14:20

2 pics from Galan 2015

1149

Foto: Mikael Nybacka

1148

Foto: Jenna Vierinen

På andra bilden från vänster / Toisessa kuvassa vasemmalta:

Ronja, Jag/Minä, Ella, Anna
.

Klicka på namnen för att hitta deras bloggar / klikatkaa nimiä niin löydätte heidän blogit.

Hej på er! Jaa var ska man börja. Galan var verkligen superrolig. Programledarna var otroligt bra och roliga och artisterna var såå begåvade. Vinnarna i kategorierna var verkligen värdiga och stämmningen överlag var så härlig. Det var också jätteroligt att träffa bloggare från autre som jag inte träffat förr. Stort tack till Ida-Marie Jungell och Maria Frände som ordnade det hela! 

Psst.. ni kan rösta på mig till veckans blogg på besökstoppen HÄR.

Hei! Jaa mistä aloittaisin. Gala oli todella onnistunut ja kiva. Juontajat olivat todella hauskoja ja kaikki esiintyjät olivat todella lahjakkaita. Voittajat kategorioissa olivat todellakin sen arvoisia ja ilmapiiri oli oikein ihana.Oli myös todella kiva tavata autren bloggaajia. Isot kiitokset vielä Ida-Marie Jungellille ja Maria Frändille Gaalan järjestämisestä! 

Psst... Voitte äänestää minua viikon blogiksi besökstoppenillä TÄÄLLÄÄ.

/Iisa

lördag 21 november 2015 - 15:12

Happy Birthday!

WP768525312 3 55a8d6eae087c33dbcdd58ad2WP1120344064 2 55b3df462a6b2260a6d8e2f8a7resizedimage720439 965WP2120585472 2 5527cbe62a6b22a6e4b23722

Idag är det ingen vanlig dag.. Det är Lumias födelseds! Grattis på din födelsedag! <3

Tänään ei ole mikään tavallinen päivä.. Tänään on Lumian syntymäpäivä! Hyvää syntymäpäivää! <3

/Iisa