Visa alla inlägg skrivna januari 2016

söndag 31 januari 2016 - 12:27

New Shoes

Hej på er! En stund sedan började jag en kurs i zumba på arbis som går varje måndag. Har varit på tre timmar hittils och det har varit riktigt roligt. Tyvärr så var mina spring länkare för hårda i bottnen så fick sjukt i fötterna med dem. Därför var det dags att inskaffa nya skor som jag sedan kan använda på gymmet och på zumba lektionerna. Tycker själv jättemycket om dem. :)

Hei kaikki! Hetki sitten aloitin zumba kurssin arbiksella. Nyt minulla on zumbatuti joka maanantai ja tähän asti on ollut kolme tuntia. Olen käyttänyt tuneilla minun juoksulenkkareita ja ne ovat olleet liian kovapohjaiset tanssiin, joten oli aika ostaa toiset kengät. Pystyn nyt käyttämään uusia kenkiä zumbassa ja myös salilla. Pidän todella paljon kengistäni. :) 

168169

 

iisasmeds11

fredag 29 januari 2016 - 09:39

Food instagram

165

Follow me @foodfantasteic

Hej! Som de flesta av er säkert vet vid det här laget, Älskar jag god mat, liksom de flesta människor här i världen. Tyckte dte var lite onödigt många mat bilder på min vanliga instagram så fick jag idén att skapa en helt egen sida till alla mina mat bilder. Ni hittar mig under namnet foodfantasteic. Hade velat heta foodfantastic från början, men blev dock mycket nöjd med det nya namnet eftersom jag fick in taste i foodfanTASTEic. :)

Hei! Niinkuin monet teistä jo varmati tietää rakastan hyvää ruoka, niinkuin monet muutkin tässä maailmassa. Käväsin instagram sivullani ja huomasin että feedissä oli vähän liika ruokakuvia, silloin keksin että voisin luoda ihan oman intagram sivun vain ruoka kuvilleni. Nyt siis löydätte minut siellä nimellä foodfantasteic. Halusin ensin että nimeni olisi foodfantastic, mutta se oli varattu nimi. Oikeastaan olen todella tyytyväinen keksimääni nimeeni koska sain taste sanan mukaan foodfanTASTEic. :)

iisasmeds9

Taggar:

Kategorier:

Food

Skriv en kommentar 2

onsdag 27 januari 2016 - 14:00

Plum Passion

Hej på er! Ett riktigt hemskt slaskväder det varigt idag.. Ush inte mitt favoritväder exakt. Dagen har iallafall varit ganska så bra och eftersom det är onsdag slutade jag redan 20 före 1, vilket är otroligt skönt. Nu blev jag just klar med att filma en video och nu måste jag tyvärr läsa på historia förhör som jag ska ha imorgon. Kvällen kommer gå åt träning :) Hoppas alla ni mår bra och vill önska er en glad onsdag!

Hei kaikki! Hyi mikä kauhea sää ulkona on. Päivä on ainakin ollut aika hyvä, tänäänhän on keskiviikko joten minulla loppui kuolu jo 20 vaille 1, mikä oli todella ihanaa. Tulin kotiin ja aloitin kuvaaman videota, jonka sain juuri valmiiksi kuvattua. Nyt minun täytyy lukea historian kuulusteeluun ja siihen ei olisi mitään motivaatiota tällä hetkellä. Ilalla minulla sitten on vielä treenit. :) Toivottavasti te kaikki voitte hyvin ja haluan toivoittaa teille iloista kesikiviikonjatkoa!

162163164

iisasmeds8

måndag 25 januari 2016 - 18:01

Dream Bathroom

151

FIND EVERYTHING HERE.

Hej! Några veckor sedan hade vi från skolan en uppgift i konst, att skapa en moodboard till ett rum. Jag blev såå glad eftersom man äntligen fick göra något man tycker är roligt. Här på bloggen kommer det inte upp så mycket om inredning. Något jag ändå är intresserad av. Ovan har ni slutresultatet som jag sedan skickade in. Vad tycker ni om dethär med inredningsinlägg här på bloggen?

Hei! Pari viikoa sitten meillä oli koulusta semmoinen tehtävä, että piti luoda moodboard huonelle. Olin todella iloinen ja innokas, koska koulussa oli semmoinen tehtävä, josta oikeasti tykkää. Blogissani ei esiinny niin paljon sisustuspostauksia, mutta pidän kuitenkin siitä.. Mitä pidätte sisustuspostauksista blogissa?

iisasmeds3

 

 

lördag 23 januari 2016 - 12:40

4 Festive Looks - Video

Hej på er! Dagarna rulalr på och det är redan helg. Veckan har verkligen gått så fort. Igår så kom det ut en ny video. Den här gången är det en lookbook med 4 olika outfits för någon finare tillstälnning, en fest eller en lite finare middag. Hoppas ni gillar videon! :) 

Hei kaikki! Viikko on mennyt todella nopeasti ja viikonloppu on jo täällä. Eilen muutes uusi video ilmestyi kanavalle. Tällä kertaa video on lookbook, jossa olen koonnut 4 eri asua hienompaan tapahtumaan. Toivottavasti tykkäätte! :) 

thumb

iisasmeds7

torsdag 21 januari 2016 - 10:00

Lunch at Magokoro

1531157154

Photos from a lunch in Magokoro. 

Hej! Var här om dagen till Magokoro med en vän. Maten där är verkligen såå god. Min favorit sushi där är california sushin och favoriträtten är den som ni ser på de två sista bilderna. Åååh mums vad gott. Blir så sugen på mat när jag ser på bilderna av maten!

Hei! Olin pari päivää sitten kaverin kanssa lounaalla Magokorossa. Ruoka siellä on niin hyvää, lempisushini siellä on california ja lempiannos on se, jonka näette kahdessa vimpassa kuvassa. Åååh nami niin hycää. Tulee ihan nälkä kun katson näitä kuvia. 

iisasmeds6

 

 

Taggar:

Kategorier:

Food

Skriv en kommentar 2

tisdag 19 januari 2016 - 17:30

2 Winter Favourites

115611541155

Find other showergel products from dermosil HERE. I could't find the one I have.

Find the LV face scrub HERE. 

Hej på er! Om någon av er undrade varför det inte var någon bloggning igår, beror detta på att jag helt enkelt har ganska mycket på gång nu. Jag orkar inte publisera inlägg varje dag, och känner att jag inte heller vill publisera bara för att publisera något. Något som jag själv inte är nöjd med. Istället kommer jag fortsätta med att blogga varannan dag, iallafall nu på vintern. När våren kommer och sommarne så blir det säkerligen uppdatering varje dag här. Hoppas ni förstår :) Btw. märkte ni logon jag lagade till mig själv. Jag tänkte avsluta alla inlägg med den och blev faktiskt riktigt nöjd med hur den blev ut att se.

Hei kaikki! Jos joku teistä ajatteli miksi eilen ei ollut mitään postausta, tämä riippuu siitä että minulla on nyt aika paljon juttuja vapaajalla. En jaksa postata joka päivä, ja en haluakaan postata semmosta, josta en sitten ole 100 % tyytyväinen. Joten aijon jatkaa bloggaamista joka toinen päivä. Ainakin nyt talvella, kun kevät ja kesä tulee niin postauksiakin varmasti ilmestyy enemmän. Toivottavasti ymmärrätte, Muutes oletteko huommaneet uuden logoni. Tein sen viikonloppuna ja olen siihen todella tyytyväinen. Ajattelin että lopettaisin joka postauksen sillä. 

iisasmeds5

 

söndag 17 januari 2016 - 14:00

Lumias Thailand Vlog

Hei! Denna veckan så publiserdes en video som Lumia har klippt ihop från sin resa till Thailand på vår kanal. Det ser verkligen så härligt ut där och jag bara längtar till värmen när jag ser denna video. 

Hei! Tänä viikona Lumia julkaisi hänen Thaimaa vloginsa kanavallemme. Videossa Thaimaa näyttää niin ihanalta ja haluan heti lähteä johonkin lämpimään maahan. 

iisasmeds4

lördag 16 januari 2016 - 16:57

Boxer Braids

aa6b2

Hej alla! Äntligen är helgen här. Tyker verkligen det behövdes, känns som att de har vari en ganska så tung vecka. Sov till ungefär klockan 1 som vanligt på helgar oc har börjat kolla om första säsongen av the Carrie Diaries. Älskar att kolla på serien eftersom alla har så snygga kläder i den. Om ni inte har sett serie tycker jag verkligen att ni ska kolla ett avsnitt och ge den en chans! På bilderna ser ni hur jag sett ut idag. Kör alltid på inbakade flätor eller "boxer braids" när jag har en sämre hårdag. 

Hei kaikki! Vihdoin viikonloppu on täällä. Tuntuu että on ollut aika raskas viikko, joten on todella ihanaa kun on viikonloppu. Nukuin taas yhteen asti ja aloitin katsomaan the carrie diaries:in ensimmäistä tuoatantokautta uudestaan. Pidän sarjan katsomisesta koska kaikilla on niin hienot vaatteet siinä. Jos ette ole katsonut sarjaa, katsokaa eka jakso ja antakaa sille mahdollisuus. Kuvissa näette miltä tänään olen näyttänyt. Laitan aina "boxer braid" letit kuin tuntuu että on vähän huonompi hiuspäivä.

 iisasmeds2

fredag 15 januari 2016 - 18:51

Friday Food

148149150

Bilder på dagens mumsiga snacks / Kuvia päivän ihanasta välipalasta 

/Iisa Smeds

Taggar:

Kategorier:

Food