Visa alla inlägg skrivna februari 2016

söndag 28 februari 2016 - 11:00

5 Wonders of Coconut Oil

Hej på er mina fina läsare! En ny video är uppe och denna vecka delar vi med oss 5 olika otroliga tips du kan använda kokosolja till. Som en liten extra grej har vi också satt till ett recept på bananpankakor i vår video. Hoppas ni gillar denna veckans video och för att vara säker på att ni inte missat någon video kan ni gå in HÄR och kolla.:)

Hei kaikki! Uusi video on julkaistu tänä viikkona ja se sisältää 5 vinkkiä kookosöljyn käyttöön. Mukana on kauneus, terveys ja ruoka vinkkejä. Toivottavasti tykkäätte viikon videosta. Varmista että et ole missanut mitään meidän aikaisemmista videoista käymällä TÄÄLLÄ katsomaassa. :)

bb4 

 

iisasmeds5

fredag 26 februari 2016 - 10:48

Creativity is not a competition

creativity is not a competition

diamond sequin

Click on the pictures to find the items. 
resizedimage72063 iisasmeds12

onsdag 24 februari 2016 - 12:00

Noodle Wok - Recipe

178

Hej! Nu när det är provvecka har jag varit hemma ganska så mycket tidigare än vanligt. Då har jag varit sugen på mat men inte något som är alltför mättande. Detta är det perfekta mellanmålen/ lätta lunchen. 

Recept för 2 portioner

Du behöver:

- 1 Broccoli 
- 2 morötter
- Nudlar 
(- seasam frön )

Gör såhär:

1.Skär morötterna till strimlor och broccolin till passliga bitar. Sätt vattnet och koka. 

2. Koka broccolina en stund och tilläg morötterna när broccolina har nästan kokat klart. 

3. Sätt grönsakerna i stekpannan och tillsätt kryddor till eget tycke. Jag använde mig av: salt, seasam olja,
ingefära, sambal olek, currypasta och honug. 

4. Koka nudlarna.

5. Tillsätt ännu de kokade nudlarna i stekpannan och blanda med grönsakerna. 


179

Hei! Nyt kun on koeviikko olen päässyt kotiin aika paljon aikaisemmin kuin tavallisena kouluviikkona. Minulla on sitten myös ollut enemmän nälkä ja olen halunnut syödä jotain enemmän täyttävää kuin tavallinen välipala. Olen siis syönyt nuudeliwokkia. 

Resepti kahdelle annokselle. 

Tarvitset:

- 1 broccolin
- 2 porkkanaa
- nuudeleita
(- seasam siemeniä)

Tee näin: 

1. Pilko porkkanat ja broccoli sopiviksi paloiksi. Laita vesi kiehumaan.

2. Keitä broccoleita, niin että ne ovat melkein valmiit ja lisää sitten porkkanat mukaan loppuajaksi. 

3. Paista vihanneksia ja mausta oman makun mukaan. Minä laitoin: suolaa, seasam öljyä, inkivääriä,
sambal olekia, currytahnaa ja hunjaa. 

4. Keitä nuudelit.

5. Lisää vielä nuudelit paistinpannuun vihannneksien kanssa. 



iisasmeds12

 

 

Taggar:

Kategorier:

Food

Skriv en kommentar 1

måndag 22 februari 2016 - 15:00

Winter Lookbook

Hej på er! För er som har missat att det har kommit en video på fredag tänkte jag att jag skulle publisera ett inlägg om det. Kallt är det, slaskigt, blåsigt och eländigt på vinter. Då är det lätt att man tappar sin inspiration att sätta ihop outfits. Nedan har ni altså en video på 6 olika outfits som man kan ha i kalla Finland. 

Hei kaikki! Jos ette ole huomanneet niin perjantaina tuli taas uusi video kanavalle. Ulkona on talvella kylmää, märkää ja tuulista. Talvena voi usein olla semmoinen tunne, että ei oikein ole inspiraatiota kokooamaan kouluun asuja. Me olemme siis Lumian kanssa koonneet 6 eri asua, jota voi hyvin käyttää suomessa talviaikaan. 

12

 

iisasmeds4

lördag 20 februari 2016 - 13:00

Äldstes dans

556c847a3cb00310PicMonkey Collage293

Photos by Lumia Puhakainen 

Hej på er! Igår var det dags för äldstes dans. Vi hade 14 danser att dansa som vi övat på sedan före jullovet. Alla var verkligen otroligt fina med sina vackra håruppsättningar och klänningar. Efter att vi dansat alla danser var vi på en 3 rätters middag, som spenderades i gott sällskap. En riktigt lyckad dag blev det!

Hei kaikki! Eilen oli siis vanhojen tanssit. Me olimme opetelleet 14 tanssia, jotka me esittettiin vanhemmillemme ja muulle yleisölle. Kaikki olivat todella hienosti laittautuneita.Tanssin jälkeen nautimme kolmen ruokalajin illalisesta hyvässä seurassa. Päivästä tuli oikein onnistunut! 

 

iisasmeds3

 

torsdag 18 februari 2016 - 18:00

Pizza at Mr.Bank

21

Ovan har ni några bilder på hur det såg ut inne i Mr. Bank. Deras restaurang var verkligen jättemysig, ett perfekt ställe att spendera kvällen.

0674

Vi fick altså smaka på deras olika pizzor där. Pizzorna var ju alla såå otroligt goda. Tyckte pizzorna hade så goda bottnar, de var sådär lite knapriga. Min personliga favorit var Tacopizzan och på andra plast kommer nog den veganska pizzan. 

8

Sedan blev vi cokså bjudna på efterrätt. Denna chokladkakebit var nog en av de godaste jag nånsin ätit. Efter att ha ätit efterrätten var jag nog så mätt att det var nästan svårt att stå upp. Haha, vet inte när jag senast varit så mätt. 

56c5eb4d92296197

Kvällen spenderades i gott sällskap, och det var verkligen så kul att träffa de andra autre bloggarna. Tack ännu till Mr.Bank för de otroligt goda pizzorna!

Taggar:

Kategorier:

Food

Skriv en kommentar 4

tisdag 16 februari 2016 - 15:08

Style Ripped Jeans like Gigi Hadid

Hej! Vem tycker inte att Gigi Hadid har den snyggaste stilen nånsin? Jag har samlat 4 av hennes outfits med söndriga jeans för er och satt till budgetalternativ till hennes klädesplagg. Min personliga favorit av dessa 4 looks är den första. Om någon av er har haft problem att matcha sina håliga jeans hoppas jag detta inlägg hjälpte er! Jag har gjort alla collagen på polyvore, vilket är ett super verktyg för att göra collage. Om ni inte är bekanta med det, tycker jag verkligen att ni ska gå in och kika på polyvore.com.

Hei! Kenen mielestä Gigi Hadidin tyyli ei ole ihan superhieno? Olen kerännyt teille 4 asua missä hänellä on kuluneet farkut ja myös lisännnyt kuvan viereen halvempia vaatteita, joilla voit itse koota samanlaisen asun. Toivottavasti tämä kollaasi autaa teitä ihania lukioitani. Olen tehnyt kaikki nämä kollaasit polyvorissa, polyvor on todela helppo sovellus, jossa voit tehdä omia kollaaseija. Käykää tutustumassa sivuun jos ette ole jo tuttuja sen kanssa. :)

192

LOOK 1 - Find clothes HERE.

193

LOOK 2 - Find clothes HERE

194

LOOK 3 - Find clothes HERE.

         196

LOOK 4 - Find clothes HERE.

 

 

iisasmeds17

 

 

söndag 14 februari 2016 - 12:00

Tulips for Valentine's day

190

Turkish legend may be responsible for the red tulip's symbolism. The story goes that a prince named Farhad was love struck by a maiden named Shirin. When Farhad learned that Shirin had been killed, he was so overcome with grief that he killed himself - riding his horse over the edge of a cliff. It's said that a scarlet tulip sprang up from each droplet of his blood, giving the red tulip the meaning "perfect love."

Källa: http://www.teleflora.com/meaning-of-flowers/tulip

191

           HAPPY VALENTINE'S DAY TO ALL OF YOU! 

 

iisasmeds16

fredag 12 februari 2016 - 12:00

10 Wardrobe Essentials

aaa

Hej på er! Veckan har verkligen gått otroligt fort och helgen är här. Denna veckans video är på mina och Lumias 10 must-haves i klädskåpet. Kläderna vi samlat passar verkligen med så mycket olika kläder och skapar baserna till en grym outfit. Hoppas ni gillar videon!

Hei kaikki! Viikko on mennyt todella nopeasti ja nyt on sitten viikonloppu. Ihanaa. Tämän viikon video on minun ja Lumian 10 must-have vattetta meidän vaatekaapeissa. Nämä ovat vaatteita jotka sopivat niin monen asian kanssa. Toivottavasti tykkäätte!

 

iisasmeds2

onsdag 10 februari 2016 - 12:00

Nordic Brunch Plate

184189raawkaa186187

Hej! I helgen var jag till Rawka med Ella på brunch. En lite annorlundare brunch men gott var det. Allt på tallriken passade med varandra. Efterrätten som var en blåbärs parfait som smakade gudomligt. Bra sällskap hade jag också av Ella som jag inte sett på ett tag före helgen. :)

Hei! Viikonloppuna olin Raawkassa Ellan kanssa. Kävimme brunssilla, joka oli vähän erilainen kuin tavallisesti. Kaikki lautasella oli hyvän makusta ja kakki sopi hyvin yhteen. Jälkipalaksi oli mustikkaparfait ja se oli niin ihanan makuista! Oli todella kiva brunssi, todella kivan ihmisen kanssa. :)

 

iisasmeds