Visa alla inlägg skrivna mars 2016

torsdag 31 mars 2016 - 11:31

4 Looks for School

aaa

Hej! Förra veckans video kommer lite sent upp här på bloggen, men bättre sent än aldrig eller hur? Videon är en lookbook som innehåller 4 outfits som är räddare i  nöden när man inte vet vad man ska ha på sig till skolan. Så hoppas ni alla får lite inspiration av detta!

Hei! Viime viikon video tulee nyt vähän myöhään tänne blogiin, mutta parempi myöhään kun ei koskaan? Video on lookbook, joka sisältää neljä eri asukokonaisuutta kouluun. Toivottavasti pidätte videosta! 

 

resizedimage72063 iisasmeds4

tisdag 29 mars 2016 - 16:08

Street style

00

102

56fa7e91b89d4

Source: HERE

Hej på er! Finns det nån annan som älskar street style mode? Jag tänkte att jag skulle emellanåt börja göra street style inlägg här på outfits och detaljer jag tycker är otroligt snygga. Hoppas ni gillar inlägget och iden :) 

Hei kaikki! Onko tällä joku muu joka rakastaa street style muotia? Ajattelin että alottaisin välillä aina julkaisemaan näitä street style postauksia. Toivottavasti pidätte postauksesta ja ideasta :)

 

iisasmeds6

 

söndag 27 mars 2016 - 14:00

Kari Traa training clothes

Hej! Idag tänkte jag skriva ett inlägg om Kari Traas träningskläder eftersom jag själv tyckt dom har varit så troligt bra. De är jättebra kvalitet, är sköna och sitter jättebra på. Så om du söker efter nya träningskläder vill jag tipsa om mina personliga favoriter.

Hei! Tänään ajattelin kirjoitaa postauksen Kari Traan treenivaatteista, koska olen itse pitänyt niistä niin paljon. Ne ovat todella hyvän laatusia, ihanan tuntusia ja istuvat hyvin päällä. Jos siis sinä etsit uusia treenivaatteita ajattelin kertoa minun suosikeistani. 

1800

 Toppen finns i olika färger, men ja gillar denna eftersom den går så bra tillsammans med taitsen och det blir inte för mycket färg. Jag gillar också att toppen har i på insidan av toppen där nere en gummikant som gör att toppen inte glider upp. 

Toppia on eri väreissä mutta tämä on kyllä minun suosikki, koska se sopii niin hyvin juoksutaitsien kanssa. Pidän myös siitä että topin sisäpuolella on kumireuna että se pysyy paikalla. 

000

Dessa taits är så otroligt sköna och man blir alltid superglad av att ha på dem eftersom de är så färgranna! Ett stort plus är också att de inte faller ner helatiden när man springer som många andra taits brukar göra. 

Nämä taitsit ovat niin ihanat päällä ja niitä on aina kiva pitää koska ne ovat niin värikkäät! Iso plussa on myös että ne eivät tipu alaspäin kun juoksee niinkuin monet muuut taitsit.

56ded6811ca38

Sporttoppen har också härliga färger och ja tycker om att det finns flera färger. De sitter också jättebra på. 

Urheiluliivit ovat niin ihanan väriset ja pidän siitä että siinä on monia eri värejä. Ne istuvat myös todella hyvin. 

 

iisasmeds25

 

 

fredag 25 mars 2016 - 12:00

French

French

 

Find the items by clicking on the miniature images. :) 

GLAD PÅSK till er alla! / HYVÄÄ PÄÄSIÄSTÄ teille kaikille! 

 

iisasmeds24

onsdag 23 mars 2016 - 16:49

Get the perfect red lip - tutorial

 313433

Hej på er! Idag tänkte jag dela med mig en video jag lagade förra veckan. En video på hur jag får den perfekta röda läppen. Jag delar med mig lite tips i videon som jag själv tycker är super och funkar bra för mig. Hoppas ni gillar videon!

Hei kaikki! Tänään ajattelin jakaa kanssane videon, jonka tein viimme viikolla. Video siitä kuninka saa täydelliset puaiset huulet. Jaan videossa vähän vinkkejä, jotka toimivat minun huulilleni. Toivottavasti tykkäätte videosta! 

iisasmeds5

måndag 21 mars 2016 - 14:30

Autre Bloppis bilder

IMG 3248

Hej på er! På lördagen var det altså bloppis som gällde på musikcafeaftereight. Tyckte alla hade så jättefina kläder att sälja men jag köpte själv inget eftersom jag håller på att spara pengar till paris. En lyckad blopis med bra stämmning blev det. Det kom mycket folk vilket var superkul! Nu har skolveckan börjat igen och jjag har spenderat 5h i skolans gymnastiksal och skrivit den skriftliga delen av finska studentprov. Det gick faktiskt helt braa. Nu ska jag börja läsa på franska förhör som jag har imorgon och ikväll blir det sedan zumba.Hoppas ni alla har haft en bra start på veckan!

Hei! Lauantaina oli siis aika autre kirpparille musikcafeaftereightissä. Mielestäni kaikilla oli niin hienoja vaatteita myytävänä mutta minä en itse ostanut mitään, koska säästän parhaimillaan pariisin matkaa varten. Kirpikksestä tuli todella onnistunut ja oli kiva kun niin paljon ihmisiä tuli paikalle. Takaisen nykyaikaan, olen tänään kirjoittanut suomen ylioppilaskirjoitukset. Koe oli kyllä aika vaikea mutta ihan hyvin se kuitenkin tuntui menevän. Nyt minun pitää sitten lukea ranskankuulusteluun ja illalalla on zumbaa! Toivottavasti teillä kaikilla on ollut hyvä aloitus viikkoon.

IMG 3249IMG 3247

iisasmeds4

lördag 19 mars 2016 - 15:30

Makeup evening at LABEL4

Hej på er! På Torsdag var jag på salongen Label4 på en makeupkväll. Vi välkommnades varmt och fick höra lite om produkterna de säljer och salongen. 

Hei kaikki! Torstaina olin label4 salongissa makeupillassa. Me saimme tustusta tuetteisiin, jota he myyvät ja kuulla salongin toiminasta. 

2630

Salongen såg så fräch ut och inredningen var verkligen superfin. / Salonki oli todella hienosti sisustettu. 

27

Det fanns mycket goda snacks att äta. Mumsmums! / Siellä oli myös tarjoilla pientä purtavaa. Naminami!

290002

RVB LAB sminket var mycket pigmenterade, och till mig gjordes en läppsminkning men läppstift nummer 19 som var min personliga favorit. På den första bilden ser ni när Sandra får en läppsminkning. 

RVB LAB meikit olivat todella pigmentoituja, ja minulle tehtiin huulimeikki huulipunalla numero 19. Joka oli minun henkilökohtainen suosikki. Ensimmäisessä kuvassa näette kun Sandra saa huulimeikin. 

 iisasmeds23

torsdag 17 mars 2016 - 16:00

Ordinary people

2524

 Hej på er! Tänkte dela med mig lite bilder på hur jag sett ut idag. Denna vecka har verkligen gått fort även om dagarna kännts långa i skolan. Känner mig för stunden ganska så trött på skolan så det ska verkligen bli skönt med helg. En lite roligare grej som hände i skolan var på tisdag, när det var franska elever i skolan och vi fick prata med dem under franska timmen. Otroligt nervöst till en början men braa gick det nog sedan! Idag hade jag håltimme mitt på dan och då var jag med en vän och hämtade lite suchi från favoritställer Magokoro. Gott var det! 

Hei kaikki! Tänään ajattelin jakaa kanssanne vähän kuvia miltä olen tänään näyttänyt. Viiko on tuntunut menevän nopeasti, mutta koulupäivät raskailta. Tuntu että ei oikein ole motivaatiota kouluun tällä hetkellä. Tiistaina koulussa oli kuitenin vähän kivempi tapahtuma, kun ranskalaisia oppilaita oli koulussamme. Me ranskanoppilaat saimme puhua niitten kanssa ranskan tunnilla. Aluksi kyllä jännitti hirveästi, mutta hyvin se sitten meni! Tänään oli päivässä kiva piristys myös, kun olin kaverin kanssa hyppytunnilla hakemassa sushia lounaaksi Magokorosta. Namia oli! 

0323

Top - H&M / Watch - Citizen quartz 

Psst.. om ni har missat månadens favoritlåt, hittar ni den i högra spalten här på bloggen.

Psst... jos olette unohtaneet kuunnella kuukauden lempibiisin, löydätte sen oikeassa sivussa blogia. 

 

iisasmeds22

tisdag 15 mars 2016 - 16:00

Style Steal - Shay Mitchell

Shay Mitchell - style steal

Hej på er! Eftersom mitt tidigare Get the look/ Style steal inlägg var så omtyckt, tänkte jag idag dela ett collage på hur du kan uppnå samma look som Shay Mitchell. Jag tycker hon har en såå snygg stil och hon är verkligen en inspirationskälla. Om ni inte visste har hon också en youtube kanal, som ni hittar HÄR om ni är intresserade. Hittade tyvärr inte priset på hennes orginella outfit, men alternativet brevid är nog mycket budgetvänligare. Hoppas alla ni också fått en bra start på veckan. Otroligt härligt har det varit med lite solsken idag! Våren är verkligen välkommen för mig. 

Hei kaikki! Koska monet pitivät viimme Get the look/ Style steal postauksesta, ajattelin tänään jakaa teidän kanssa samankaltaisen postauksen. Tällä kertaa julkkis on Shay Mitchell. Hänellä on todella ihana tyyli ja saan hänelta paljon inspiraatiota. Jos ette tieneet Shayllä on myös youtubekanava, jonka löydätte TÄÄLTÄ jos kiinostaa. En löytänyt Shayn alkuperäisasun hintaa, mutta luulen että minun valitsemat vatteet ovat paljon budjeettiystävällisempiä. Toivottavasti teillä kaikilla on olut hyvä alkuviiko!

iisasmeds21

söndag 13 mars 2016 - 15:00

How to: Edit instagram photos on VSCO

bsbss

Ni hittar mig på instagram @iisaeeva och @foodfantasteic och Lumia hittar ni @lumiadisa.


 

iisasmeds2