Visa alla inlägg skrivna april 2016

fredag 29 april 2016 - 18:39

I'm back from Paris

54635723806e90c44

Phone pictures from Paris. 

Hej på er! Nu är jag tillbaka hemma i Finland såhär passligt när vädret har blivit varmare här. För er som inte vet har jag varit till Paris en vecka från skolan. Det blev en riktigt lyckad resa med en trevlig grupp. Ovan har ni mina telefonebilder från resan. Jag ska börja gå igenom bilder och filmer från resan nu. Jag kommer också klipppa en kortfilm om resan.

Hei kaikki! Nyt olen siis kotona Pariisista näin sopivasti, kun sää on alakanut lämpenemään täällä Suomessakin. Olen siis ollut viikon Pariisissa koulusta. Matkasta tuli oikein onnistunut kivan ryhmän kanssa. Yläpuolella näette siis minun kännykäkuviani matkalta. Ajattelin nyt kuvien ja elokuvien läpikäymisen. Aion tehdä lyhytelokuvan meidän matkasta teille ja itselleni muistoksi. 

 

iisasmeds9

onsdag 20 april 2016 - 19:00

Instagram lately

57165ace46b4e004

Find me @Iisaeeva

Hej på er! Tänkte köra med ett sånt här instagram lately inlägg, eftersom det känns att det var en bra stund sedan. Har haft lite brist på bilder så jag har delat lite arkivbilder från resor och sånt. Imorgon blir det en tidig väckning för mig, eftersom jag ska vara på flygplatsen redan 5.15 för att vänta på avfärden till Paris. Ser fram emot resan, ska bli så kul! 

Hei kaikki! Ajattelin tännän julkaista instagram lately postauksen, koska viimmeisestä oli hetki. Olen ennimäkseen jakanut kuvia matkoilta, mutta myös jotain uudempia kuvia, kuten kukkakimppu vasemmassa nurkassa. Huomenna minulla on sitten aikainen aamu, koska lentokentällä pitää lla jo kello 5.15 odottamassa lähtöä pariisiin. Ihanaa läteä matkalle! 

 

iisasmeds6

söndag 17 april 2016 - 21:54

2 ways to style culottes

1.GO WITH THE CLASSIC PIECESpastel blue detail

 

2. THINK FRENCH

Do it with style

 

Find the items by clicking on the collages :) 

 

söndag 17 april 2016 - 21:22

Sophisticated Beauty

20

Hej på er! Tillbaka vid skolbänken igen efter en skön och välbehövd helg. Som tur så behöver jag inte vara i skolan så länge denna vecka eftersom jag är.... påväg till PARIS! Är verkligen så taggad. Vi åker altså elever som läser franska från 2 skolor till Paris. Vi ska vara där en hel vecka och göra en massa roliga saker. Känner mig ganska så nervös inför att tala franska där, men det ska väl gå på något sätt.

Hei! Tänään on ollut aika tavallinen koulupäivä viikonlopun jälkeen. Koulussa minun ei tarvitse olla koko viikoa, koska.... lähden PARISIIN torstaina! On jo aikamoinen matkakuume. Me lähdemme siis kaksi ranskaaa lukevaa lukiolaisluokaa parisiin. Parisissa meillä on luvassa kaikkea kivaa ohjelmaa. Tunnen itseni vähän jännityneeksi ranskan puhumisen suhteen, mutta kyllä se varmaan ihan hyvin sujuu parin päivän jälkeen. 

21

 

iisasmeds27

 

 

söndag 17 april 2016 - 14:45

Spring Lookbook

221819

 Hej! Dags för att presentera en ny video här på bloggen. I denna video visar vi 4 olika outfits som är passande till våren. Så härligt med det varmare vädrret så man äntligen kan börja gå runt i läderjacka och ha på sig klänningar. Hoppas ni gillar videon och får inspiration av den. :) 

Hei! Nyt on taas aika esitellä uusi video täällä blogissa. Tässä videossa me näytämme teille 4 sopivaa asua kevääksi. Ihanaa kun vihdoin on lämpimämpi sää ja pystyy pitää mekkkoja ja kävellä nahkatakki päällä. Toivottavasti pidätte videosta ja saatte siitä inspiraatiota. :)

iisasmeds7

lördag 16 april 2016 - 14:18

DIY: Lace up flats

16

 Hej! Eftersom jag så längtade efter att köpa några lace up falts eller strappy heals, tänkte jag. Värför inte göra ett par själv? Jag hade ett par gammla ballerinas som då fick ett helt nytt liv efter DIY:n. Tycker själv de blev jättesnygga! Nedan är video på hur jag gjorde. 

Hei! Koska olen halunnut ostaa lace up ballerinat tai korot mutta ei oikein ole ollut niin paljon rahaa, päätin tehdä itse omat. Otin vanhat ballerinat ja lisäsin siihen narut ja ne ovat nyt saanet ihan uuden elämän. Mielestäni niistä tuli todella hienot! Alla on video, siitä kunka minä tein.

 

iisasmeds5

torsdag 14 april 2016 - 17:59

3 LOOKS FOR SPRING

3looksforspring

 

 

Hej! Jag har satt ihop 3 olika outfits för när det blir lite varmare. Just nu har temperauturen tyvärr sjunkigt ite och igår kom det till och med lite snö från himmeln!? I hopp om varmare väder publiserar jag detta inlägg med outfits som jag skulle sååå vilja kunna gå runt i redan. Rosa detaljer är något jag har lite fastnat för och tycker är supersnyggt

Hei! Olen tehnyt kollaasin, jossa on kolme eri asukokonaisuutta keväta varten. Nyt sää on taas ollut vähän kylmempi ja eilen jopa satoi vähän lunta!? Toivossa on hyvä elää, siksi julkaisen tämän postauksen näillä asuilla, joita haluaisin jo käytäää. Roosat yksityiskohdat ovat mielestäni tosiihania ja niitä näkyy myös tässä kollaasissa! 

Below you have everything linked: 

måndag 11 april 2016 - 18:01

Shades of blue

141004

Trench - Vila / Shirt - H&M  / Jeans - Gina Tricot / Shoes - Adidas 

Hej på er! Ovan har ni gårdagens outfit, Tänkte det var dags för en dagens outfit inlägg eftersom det var en bra stund sedan det förra. Lever typ i mina adidas skor nu när det blivit lite varmare. De är så otroligt sköna att gå med på. Har också hittat mina perfekta svarta jeans från Gina Tricot. Måste säga att de har varit bättre än något par svarta jeans ja nånsin ägt. 

Hei kaikki! Yläpuolella näette asuni eiliseltä. Ajatteli julkaista päivän asu postauksen, koska siitä on aika pitkä aika viimme asupostauksesta. Kuvassa näette minun ihanat adidas tennarit, jotka ovat maailman parahaat jalassa. Täytyy myös mainita mustat farkkuni Ginasta. Ne ovat parhaat mustat farkut,jotka olen ikinä ostanut. 

 

iisasmeds26

 

söndag 10 april 2016 - 12:52

Spring Feels

7568

Hejsan! Igår var det en riktigt lyckad kväll hos Amanda. Vi satt på deras glasveranda och pratade medan solen gick ner. Fick en härlig känsla av att det skulle vara sommar och det börjar äntligen kännas som att det blir varmare ute. Idag blir det tyvärr ingen vistelse där ute efetrsom matteprovet som är imorgon måste övas på... 

Hei! Eilen oli todella onnistunut ilta Amandan luona. Me istuimme lasiterassilla ja puhuimmme samalla kun aurinko laski. Sain todella ihanan tunteen, että oli kesä. Nyt sää alkaavihdoin lämpemään. Tänään en kuitenkaan ehdi nauttia hienosta säästä, koska huomenna on matikan koe, johon täytyy lukea.. 

 

iisasmeds4

fredag 8 april 2016 - 18:57

2 Vegan Desserts

4

 

Hej! Idag delar jag med mig 2 veganska efterrätter här på bloggen. Känns som att det blivit ganska mycket matinlägg på senaste tiden, men alla älskar väl mat?! Hoppas ni gillar denna videon på receptet till 2 underbara efterrätter. 

Hei! Tänän ajattelin jakaa kanssanne 2 jälkiruokaannosta blogissa. Tuntuu, että blogissa on ollut aika paljon ruokapostauksia viimme aikana, mutta kaikkihan tykkää ruuasta?! Toivottavasti pidätte reseptivideosta. :)

iisasmeds3