IMG 1423

Skrivet av Iisa Smeds 13.08.2018 | 0 Kommentarer

Kategorier:
Taggar:

Hej! Här kommer den första staden på vår resa, Nice. Vi flög dit under torsdag eftermiddag och var där i två dagar. Som nån kanske minns har jag tidigare också besökt Nice med min familj. Om ni är intresserade av att kolla igenom inläggen från då hittar ni dem HÄR.

Vi kom altså ti Nice runt åtta tiden i lokal tid där. Vi sökte oss till vår airbnb och lämnade våra väskor där. Vi gick sedan in till gamla stan var vi åt (väldigt sen) middag. Vi hade inte sökt upp någon restaurang i förhand utan det blev ett ställe som såg mysigt ut och med priser inom vår budget. Jag kan inte beskriva hur god pastan vi åt var. Den var helt himmelsk och absolut den bästa pastan jag någonsin ätit. Alla smaker passade så perfekt ihop och man njöt av varje tugga.Restaurangen hette altså le bar des oiseaux. Gå och ät hit om du någonsin befinner dig i Nice!

IMG 9400

IMG 9396

Efter maten bestämde vi oss för att gå ner till stranden och där satt vi en bra stund och diskuterade olika ämnen.

IMG 9415

IMG 9402

Vi hade en fin vy från vår franska balkong i vårt airbnb rum. Nästa dag åkte vi då iväg med tåg för att ta oss till botaniska trädgården i Nice.

IMG 9420

IMG 9441

Botaniska var väldigt fint och lungnande som det oftast är.

IMG 9447

IMG 9467

IMG 9445

Kvällen var vi sedan och åt igen, denna gång blev det tapas och några goda drinkar.

IMG 9485

IMG 9483

Nästa dag blev det sedan en sväng för att se på hamnen och ligga en stund på stranden samt simma. Det var en lite mindre strand längre bort som inte var lika full med människor som den vid strandpromenaden.

IMG 9498IMG 9504

IMG 9492IMG 9501

Vi hade riktigt trevligt med de två dagrna (eller egentligen en kväll, en hel dag och en förmiddag) i nice och njöt av solen, den goda maten samt såg fram emot resan vi planerat tillsammans. Efter att vi då varit på stranden på förmiddagen åkte vi till vår airbnb packade grejorna och hoppade på tåget till Marseille, vilket nästa inlägg kommer handla om!