header19

Tävling: Vinn skönhetsbehandling i Jeppis!

Skrivet av Jennifer 11.06.2019 | 83 Kommentarer

IMG 0042

Den här veckan har vi hälso- och skönhetsvecka på Sevendays, och i samband den har jag fått besöka salongen Aesthete Skin & Beauty i Jakobstad för att testa på två olika behandlingar. I kommentarsfältet kan ni tävla om en behandling också!


Inlägget är i samarbete med Aesthete Skin & Beauty.

IMG 0039


Känner man mig vet man att jag uppskattar en viss sorts “estetik” när det gäller inredning och detaljer, och när jag steg in på salongen i Jakobstad var det som om jag dog och kom till inredningshimmeln. Ett ord: instagramvänligt.


Den första behandlingen vi gjorde tog inte längre än tio minuter. Asta som äger salongen ville ge mig en ny form på mina ögonbryn, vilket har varit väldigt uppskattat! Jag har tidigare alltid haft väldigt raka ögonbryn eftersom jag gillar lite tjockare bryn, men Asta förklarade att hon inte skulle ändra på tjockleken, utan bara ge dem en ny form och färg. Det blev ett riktigt fint resultat som dessutom fungerade som ansiktslyft!

IMG 0040
De nya brynen har fått många fina komplimanger efteråt och min morgonrutin förkortades då jag vaknar upp med bra bryn och bara lägger på lite mascara.

IMG 0041

Två dagar senare när färgen lagt sig lite! Så här ser jag ut på jobbet: mascara och lite bryngel.


Efteråt lät Asta mig prova på gellack. Och hörni, om brynen har fått fina komplimanger så har naglarna fått minst dubbelt så många! Jag fick hjälp med att välja en färg som passar både min färgpalett klädmässigt och min hudton.

IMG 0038IMG 0043Färgen jag valde heter, mycket passande, “On Point”.


I skrivande stund är det 14 dagar sedan jag testade behandlingarna och nagellacket är fortfarande nästintill felfritt!? En liten skavank har uppstått på tummen på höger hand, vilket inte är särskilt konstigt med tanke på att jag roadat massa inspelningsmaterial på jobbet och att det suttit på i 2 VECKOR! Är så himla nöjd med att naglarna är välgjorda.

IMG 0037


Vill du också njuta av lite vardagslyx?

Nu kan du vinna en valfri behandling vid Aesthete Skin & Beauty!


Hur tävlar man?

Det enda du behöver göra är att kommentera vilken sorts behandling du vill testa på vid Aesthete Skin & Beauty under det här inlägget!


Här ser ni mer från salongen:

Aesthete Skin & Beauty

Facebook / Instagram 

Tidsbokningar Online; här

Storgatan 15

68600 Jakobstad 

Kommentarer

  • Gun-May 10/06/2019 6:23pm (4 månader sen)

    Bryn&frans

  • Ronja Strömvall 10/06/2019 6:30pm (4 månader sen)

    Åh vad snyggt allt blev!! Skulle sååå göra bryn jag också!! Har så smala, ljusa och omformade i mig själv så skulle verkligen vilja ge dem ett lyft med hjälp av ett proffs :)

  • Ellinore 10/06/2019 6:39pm (4 månader sen)

    klassisk massage :)

  • Amanda 10/06/2019 6:43pm (4 månader sen)

    Fotvård

  • Sandra 10/06/2019 6:48pm (4 månader sen)

    Bryn och fransar!

  • Isabel 10/06/2019 7:16pm (4 månader sen)

    Vill ha likadana naglar som Olga :(

  • MC 10/06/2019 7:29pm (4 månader sen)

    Så härligt med vardagslyx och vilken fin salong! Sommarnaglar med gellack skulle gör mej riktigt glad.

  • MC 10/06/2019 7:29pm (4 månader sen)

    Så härligt med vardagslyx och vilken fin salong! Sommarnaglar med gellack skulle gör mej riktigt glad.

  • Linnea 10/06/2019 7:29pm (4 månader sen)

    Klassisk massage eller ansiktsbehanling ????

  • Kristiina 10/06/2019 7:33pm (4 månader sen)

    Skulle så vilja få fixat mina franas och bryn! ☺️

  • Anna 10/06/2019 8:01pm (4 månader sen)

    Spa-fotvård :)

  • Hanna 10/06/2019 8:11pm (4 månader sen)

    Fransar å bryn skulle jag fixa, som nybliven mamma hinner man inte fixa sig så mycket????

  • Rebecca 10/06/2019 9:30pm (4 månader sen)

    Bryn och naglar!

  • Sandra Neuman 10/06/2019 9:31pm (4 månader sen)

    Jag skulle gärna testa om sockring av mina tjocka benhår funkar :) Typ inget brukar funka.

  • Asta 10/06/2019 9:43pm (4 månader sen)

    Spa och fotvård!

  • Linda 10/06/2019 9:46pm (4 månader sen)

    Vill absolut fixa till mina ögonbryn!

  • Sanna 10/06/2019 9:57pm (4 månader sen)

    Hoppas att hon kunde utföra ett "mirakel" med mina ögonbryn - tunna ljusa strån som verkligen är helt osynliga!

  • Larissa 10/06/2019 10:21pm (4 månader sen)

    Fransar och bryn till sommaren!

  • Jennie 10/06/2019 10:24pm (4 månader sen)

    Klassisk massage, tack! ????

  • Sanna 10/06/2019 10:32pm (4 månader sen)

    Sommarbehandlingen av fötter och ben låter perfekt!

  • Elin 10/06/2019 10:41pm (4 månader sen)

    Vilken vardagslyx att få gå på en behandling i en sån fin salong!
    Jag hade valt gellack för att få fina sommarnaglar då jag annars är dålig på att ta hand om och fixa mina naglar och vist gör naglar så mycket!

  • Johanna 10/06/2019 10:43pm (4 månader sen)

    Skulle definitivt välja en klassiskmassage!

  • Marika 10/06/2019 10:59pm (4 månader sen)

    Deepcleaning facial

  • Tove 10/06/2019 11:07pm (4 månader sen)

    Klassiskt massage eller fotvård... eller bryn och fransar... Eller manikyr. Vad som helst egentligen! Just fix me, please! ????

  • Marina 10/06/2019 11:49pm (4 månader sen)

    Fransar och bryn????

  • Petra 11/06/2019 5:48am (4 månader sen)

    Ansiktsbehandling!

  • Isabella 11/06/2019 6:05am (4 månader sen)

    Djuprengörande ansiktsbehandling är vad jag gärna hade valt! ????

  • Rosi 11/06/2019 7:40am (4 månader sen)

    Fotvård vore underbart inför semestern????

  • Elin 11/06/2019 8:07am (4 månader sen)

    En ansiktsbehandling skulle vara drömmen ????

  • Viktoria 11/06/2019 8:08am (4 månader sen)

    Färgning av fransar och bryn!

  • Susanna 11/06/2019 8:20am (4 månader sen)

    Fransar och bryn :)

  • Rebecca 11/06/2019 8:25am (4 månader sen)

    Ansiktsbehandling! :)

  • Johanna 11/06/2019 8:53am (4 månader sen)

    vaxning av ben, så att arbetskompisarna slutar reta en för mina hårbeklädda ben

  • Christine 11/06/2019 8:58am (4 månader sen)

    Spa pedicure

  • Ida 11/06/2019 9:02am (4 månader sen)

    Skulle gärna fixa fransar och bryn:)

  • Kira 11/06/2019 9:38am (4 månader sen)

    Sommarbehandling av ben och fötter!

  • Amanda G 11/06/2019 9:44am (4 månader sen)

    Världens bästa tävling!! Fotvård skulle vara perfekt nu till sommaren när man går så mycket barfota.

  • Felicia 11/06/2019 9:53am (4 månader sen)

    Jag skulle inte tacka nej till en ansiktsbehandling eller massage ❤️

  • Vanessa 11/06/2019 9:56am (4 månader sen)

    Fransar och ögonbryns!

  • Linn 11/06/2019 10:08am (4 månader sen)

    Ansiktsbehandling skulle vara skönt ☀️

  • Emilia 11/06/2019 10:34am (4 månader sen)

    Skulle helt klart välja bryn och naglar! ????Har så ljusa ögonbryn så dom skulle behöva lite extra färg!!

  • Tina 11/06/2019 10:39am (4 månader sen)

    Klassisk massage eller en hair removal av benen :)

  • Isabelle 11/06/2019 10:50am (4 månader sen)

    Fixa fransar + bryn! Vilken dröm att va färdit fixad då man vaknar, svårt att hinna med smink när man har en bebis????

  • Britta 11/06/2019 11:00am (4 månader sen)

    Fransar och bryn och naglar och..

  • Johanna 11/06/2019 11:14am (4 månader sen)

    Gellackning, ja tack!!

  • Camilla 11/06/2019 11:21am (4 månader sen)

    Naglar till sommarens festligheter vore toppen!! :)

  • Mia 11/06/2019 11:42am (4 månader sen)

    Jag skulle välja gellack för att få fina sommarnaglar

  • Anna 11/06/2019 11:50am (4 månader sen)

    Ååh, skulle gärna få fixat naglarna tills semestern ????????

  • Matilda 11/06/2019 12:07pm (4 månader sen)

    Deepcleaning facial

  • Rasmus 11/06/2019 12:07pm (4 månader sen)

    Ansiktsbehandling , massage

  • BmN 11/06/2019 12:13pm (4 månader sen)

    Fotvård

  • Ida Sandvik 11/06/2019 12:16pm (4 månader sen)

    Massage/fotvård/eller så lära mej grunderna att lägga en festfin makeup. (redan en enkel vardagsmakeup sku va helt najs att få ihop ???? ). 28 år & har noll koll på smink - hejja jag. Och ska dessutom agera brudtärna i augusti. #yelp ????????

  • Soffi 11/06/2019 12:27pm (4 månader sen)

    Så fina bryn och naglar du fick! Jag skulle gärna testa på en ny form på mina brokia bryn och en gel-lackning vore inte fy skam det heller.

  • Hannah Dang 11/06/2019 1:35pm (4 månader sen)

    Spa fotvård, skulle sitta fint! Har inte tidigare gett fötterna någon behandling alls :P

  • Emmi 11/06/2019 2:21pm (4 månader sen)

    Ååå så fint ju! Ögonbrynen är goals?????? skulle gärna göra ansiktsbehandling :)

  • Marianne 11/06/2019 2:29pm (4 månader sen)

    Massage o fotvård

  • Wilma 11/06/2019 3:24pm (4 månader sen)

    Ansiktsbehandling

  • Carolina 11/06/2019 3:38pm (4 månader sen)

    Ansiktsbehandling skulle vara kul att få????

  • Fanny 11/06/2019 3:48pm (4 månader sen)

    Ansiktsbehandling eller manikyr

  • Amanda 11/06/2019 4:21pm (4 månader sen)

    Fint det blev! Skulle gärna unna mig en gellackning

  • MALIN 11/06/2019 4:45pm (4 månader sen)

    Manikyr till semestern. Enda gången under året som jag kan ha lackade naglar, p.g.a. jobbet. Orkar inte göra det bara för en helg..

  • Ida-Maria 11/06/2019 5:16pm (4 månader sen)

    Jag har haft komplex för mina ögonbryn så länge jag kan minnas. Jag har försökt minska på sminkanvändningen på senare tid för att spara tid och pengar, och för att börja tycka om mitt ansikte så som det ser ut naturligt. Nu för tiden går det ganska bra att gå utan smink, men mina bryn känner jag ännu att jag måste sminka dagligen. Skulle vara så skönt att färga och forma brynen så att jag skulle känna mig bekväm också då de inte är sminkade.

  • Anna Törnqvist 11/06/2019 5:26pm (4 månader sen)

    Fotvård ????

  • Camilla 11/06/2019 6:59pm (4 månader sen)

    Sommarerbjudande: Fotvård, lack och vaxning/sockring av benen.

  • Emelie 11/06/2019 7:12pm (4 månader sen)

    Klassisk massage eller gellack! ????

  • Victoria 11/06/2019 7:20pm (4 månader sen)

    Klassisk massage :)

  • Anneli Sjöberg 11/06/2019 7:32pm (4 månader sen)

    Djuprengörande ansiktsbehandling skulle vara underbart ❤️

  • Nicolina björklund 11/06/2019 8:09pm (4 månader sen)

    Sommarerbjudande: Fotvård, lack och vaxning/sockring av benen.????

  • Jennie L. 11/06/2019 8:09pm (4 månader sen)

    Om jag har tur och vinner vill jag unna mej ögonbrynsfärgning och formning.

  • Tanja 11/06/2019 8:49pm (4 månader sen)

    Deepcleansing facial eller längsta massage????????

  • NIKLAS 11/06/2019 8:53pm (4 månader sen)

    Portömning

  • Pamela 11/06/2019 10:19pm (4 månader sen)

    Ansiktsbehandling!

  • Cia Björkskog 11/06/2019 11:10pm (4 månader sen)

    Fotvård! Det behöver jag!

  • Jonna 12/06/2019 9:26am (4 månader sen)

    Tror faktiskt att jag skulle välja sommarerbjudandet hon har. Fotvård, lack och sockring av benen.

    Eller så sockring av benen och armhålor ????

  • Stephanie 12/06/2019 10:19am (4 månader sen)

    Deepcleansong facial ☺️

  • Lotta 12/06/2019 3:57pm (4 månader sen)

    Gellack, när man äntligen har lov från vårdarbetet och får pimpa upp naglarna. Fotvård vore heller inte dåligt, skulle pigga upp mina döda fötter.

  • Camilla 12/06/2019 8:37pm (4 månader sen)

    Ansiktsbehandling :)

  • Matilda 13/06/2019 9:17am (4 månader sen)

    En ansiktsbehandling :)

  • Emelie 13/06/2019 8:11pm (4 månader sen)

    Skulle vilja få fixat mina bryn! ????

  • Helen 14/06/2019 8:04am (4 månader sen)

    Fotvård vore skönt och behövligt.

  • Lizette Krooks 14/06/2019 1:21pm (4 månader sen)

    Gellack till sommarens bröllop! :)

  • Madde 14/06/2019 3:17pm (4 månader sen)

    En djuprengörande ansiktsbehandling skulle mitt ansikte inte tacka nej till. ????

  • Daniela 16/06/2019 10:38pm (4 månader sen)

    En deepcleansing facial ????