Tips: Intervallupplägg

onsdag 5 april 2017 - 15:40 | 0 Kommentarer

Igår körde jag egen träning på kvällen och hade ett  underbart bra pass. Faktist så bra att det är en skam att jag håller upplägget för mig själv. Söker du efter något nytt upplägg är detta perfekt. Jättetugnt, väldigt effektivt och hanterbart. Går att löpa både på matta (som jag gjorde) eller utomhus:

 

13950578 10154435511542767 1678864704 oEn gammal feelisbild efter intervallträningar!

 

• Börja med 2 km uppvärmning, alternativt 10 minuter lätt jogg.

• Starta sedan med intervallerna. Upplägget är 90s (90s vila), 60s (60s vila) och 30s (30s vila). Spring så hårt du kan under intervallerna och kör 90-60-30 fyra varv.

• Vila 2 minuter

• Fortsätt med 60s (60s vila), 45s (45s vila), 30s (30s vila). Kör upplägget 60-45-30 också fyra gånger. Sammanlagt ska du nu ha sprungit tjugofyra stycken pulshöjare.

• Varva ner med 2 km nedjogg alternativ 10 minuter.

 

 

Det här är alltså så otroligt svettigt och tugnt, men det bästa med intervaller är att du kan ta det i egen takt. Hela träningen tar mellan femtio minuter till en timme och när jag sprang blev det ca 10 km. Lycka till ♥

 

 

Taggar:

Kategorier:

Tips, rencensioner

0

Kommentarer

Ingen har kommenterat denna sida ännu.

Skriv kommentar

Observera att kommentarsfunktionen inte stöder användningen av emojis.