Snabba meningen med livet-gallupen.

tisdag 5 september 2017 - 13:00 | 21 Kommentarer

resizedimage800534 Tallinn2

resizedimage800533 Tallinn4

resizedimage800534 13161603 1197240773643193 2129152380 o

 

Trots att man inte längre bor i samma stad som alla sina bästa vänner, så har ju ändå mobilen gjort att avstånden inte känns lika hopplösa som förr. Whatsapp-grupper är Guds gåva till den dagliga vänskapen (alla kaveris finns några knapptryck i från). Ibland är det tyst någon dag och ibland går man på toaletten och när man kommer tillbaka har man 47 olästa mess. Högt och lågt går diskussionerna. 

Igår slängdes en liten, skitbra fråga ut i gruppen. Som jag tänkte vi skulle leka här i min blogg i dag. Medan jag drar till rådgivningen och annat vuxet kan ni svara kort och snabbt på denna fråga. Man får inte tänka och analysera för länge. Bara säg!

"Vad är meningen med livet och hur lycklig är du just nu på en skala 1-10?".

 

(Eftersom jag satt och ammade när frågan ställdes fanns inte tid för reflektion och eftertanke. Svaret blev: "Stark 9:a. Meningen med livet är att ha möjlighet att göra det som i stunden känns lustfyllt").

Kommentarer

  • Anna

    05.09.2017 13:05 (3 månader sen)

    Livet har ingen mening, livet är mening. 9+


  • Eva

    05.09.2017 13:16 (3 månader sen)

    Meningen med livet är att leva, älska, äta och springa. Just nu är jag nog på 9.


  • S

    05.09.2017 13:24 (3 månader sen)

    9+, familjen


  • Ann-Sofi

    05.09.2017 14:00 (3 månader sen)

    Meningen med livet är att leva livet. Och 9,5!


  • Mikaela

    05.09.2017 14:29 (3 månader sen)

    Meningen med livet är att tänka positivt. Nöjd 9


  • Jill

    05.09.2017 14:39 (3 månader sen)

    9, kansek tom 10, är en mycket lycklig person. Meningen med livet är att göra mer av det som känns bra i magen.


  • Jenny

    05.09.2017 14:55 (3 månader sen)

    Meningen med livet på jorden är kärlek. Kanske 7 på lyckoskalan. Och det är jätteok :)


  • Mia

    05.09.2017 15:23 (3 månader sen)

    Meningen med livet är att älska och bli älskad. 9- på lyckoskalan. Sku va högre om jag inte låg i soffan höstförkyld.


  • M

    05.09.2017 15:56 (3 månader sen)

    Ja, vad är meningen då döden knackat på dörren. Då tänker man på det mera än förr och på ett annat sätt. Att ha något att göra, någon att älska? Att föra livet vidare? 5:a


  • Hopihopi

    05.09.2017 16:15 (3 månader sen)

    Meningen med livet är att resa och äta. Lyckoskalan är för tillfället på en åtta


  • Ida

    05.09.2017 20:11 (3 månader sen)

    Meningen med livet är kärleken till en själv. Att verkligen tycka om sig själv, rakt uppifrån och ner. Själen och kroppen. Feelisen är kanske en stark 8. Riktigt bra.


  • Christina

    05.09.2017 20:51 (3 månader sen)

    Meningen med livet i dagens läge är kärlek från fyrfotad vän. Känslan, en 7:a.. Så ofantligt trött bara.


  • malin/en gul apelsin

    05.09.2017 22:12 (3 månader sen)

    Meningen med livet är att hitta ett läge där man är nöjd och känner sig trygg. Då tror jag man har lyckan på 10. (Just nu är min lycka kanske på 6 eller så, för jag är sjuk och trött. Blä.)


  • Johanna

    06.09.2017 08:45 (2 månader sen)

    Att leva! Inte skjuta upp allt till senare utan leva NU! Lyckoskala 8 ½ ! :)


  • Mikaela

    06.09.2017 09:35 (2 månader sen)

    8,5 på skalan. Meningen med livet är att känna sig tillfreds med sig själv och kunna vara sig själv, då är det lätt att se vad som är viktigt i ens liv.


  • Catzo

    06.09.2017 11:04 (2 månader sen)

    Jag vet inte? Att dricka mangosmoothies utan ångest. Fyra. (Åh guu skäms över min neggighet.)


  • E

    06.09.2017 13:43 (2 månader sen)

    Efter att jag flyttade utomlands för att studera för en tid sedan insåg jag att meningen med livet är att göra något man älskar (jobb, utbildning, meningsfullt livsprojekt eller 'purpose' som det så fint heter på engelska) och att man har någon att älska (vitsi, vad familjen och ens närmaste sociala nätverk betyder mycket ändå!). Lyckonivån idag är en medelmåttig 7:a.


  • Bitta

    06.09.2017 14:15 (2 månader sen)

    Att älska o vara älskad. 3


  • Anonym

    06.09.2017 20:41 (2 månader sen)

    Meningen med livet är att ha en familj att älska och ha gemenskap med. Lyckokänsla nu när hösten står för dörren en åtta.


  • Annika

    08.09.2017 22:53 (2 månader sen)

    För mig betyder tron väldigt mycket och blir meningen med livet. Sedan tycker jag också livet får mening av att hjälpa andra och få utvecklas i sina gåvor. Och vad skulle livet vara utan vänner och familj? Min lyckokänsla är på 8-är inte så särdeles förtjust i att vara föräldraledig trots att det har sina fördelar.


  • Danielas Dagbok

    09.09.2017 16:57 (2 månader sen)

    Ah, vilken spännande fråga! Skulle säga att meningen med livet är att vara så lycklig som möjligt så ofta som möjligt? Gällande skalan ligger jag nog på en 6:a just nu, dock kanske lite dålig dag att svara på den frågan idag eftersom jag just lämnat Helsingfors.