Urkig (men ändå torr) måndag.

måndag 11 september 2017 - 11:30 | 11 Kommentarer

Efter en riktigt huttrig och regnig (men likväl superspännande!) fotbollshelg på Norrvalla Cup är det härligt att vara hemma (varm och torr!) denna måndag. Fick börja dagen med att gå till Sale, märkväl i långkalsonger och flipflops, för att köpa kaffe. Finns faktiskt ingenting mer irriterande än att ligga i sängen och drömma om kaffe - och så går man till köket och kaffet är sluuuut! Blev så frustrerad att jag inte ens orkade borsta håret, utan gick raka vägen ut i hallen och stack barfotafötterna i skorna och tog nycklarna. Ajöss!

Har en sån där taskig känsla i bröstet i dag. Ni vet, sjuhundra saker att göra, men ingenting känns riktigt lockande. Det är hem som borde städas, mejl som borde skickas och människor som behöver duschas (jag). Men här sitter jag och känner mig anti-life.

Men tänker att man kanske får unna sig dagar när man bara skjuter fram allting. Att prokrastinera på en måndag har väl aldrig haft ihjäl någon?

Här vilar en mamma, sover en My och torkar ett lakan:

 

2017 09 11 11.19.33 1

11

Kommentarer

  • linnea p.

    11.09.2017 14:32 (2 månader sen)

    Vet så den där känslan. Ibland kan vissa saker, eller bara EN enda viss grej, sätta en spärr på en hel dag. För mig brukar det vara så att det finns något måste/borde någonstans som jag bara inte hittar rätt ~fiilis~ för att få gjort och då ligger det bara i nåt hörn av existensen och stinker som en rutten banan, och allt känns liksom lite kvalmigt den dagen. Men lär jag mig att bara ta itu med saker fast de känns motiga? HAHA som en vuxen? Eller rent av bara ett förståndigt barn? Nej. Nejgu. Och angående något annat: Lakanet!! Blev lite kär i det.

    • Linn Jung

      11.09.2017 19:01 (2 månader sen)

      JA, precis så där är det nu. Vet exakt var skon klämmer, men orkar inte göra det för att få ur proppen. Aaaahhhgg. Lakanet är ett tyg från Tammerfors (märket kanske hette Tampella?) som någon sytt till lakan. Loppis, åfkårs.


  • Paula

    11.09.2017 18:48 (2 månader sen)

    Efter en nollapäivä kommer alltid en bra dag!

    • Linn Jung

      11.09.2017 19:02 (2 månader sen)

      Ja, säg att det är så!!


  • Anna

    11.09.2017 23:12 (2 månader sen)

    Jag uppskattar att du också torkar lakan på dörren. Jag tänker alltid att jag är en opräktig och lat människa som inte orkar gå till torkrummet - men kanske jag bara är en vanlig människa!

    • Linn Jung

      12.09.2017 10:09 (2 månader sen)

      Vad är ens ett torkrum? Existerade ej på 1930-talet när detta hus byggdes. Här är det dörrar som gäller.


  • Pia

    13.09.2017 06:40 (2 månader sen)

    En fråga om Been: Vi ska på resa till en nordisk huvudstad i november. Har införskaffat en Bee som resevagn men funderar nu om vi borde ha en liggdel till vagnen, hon är ju ändå bara 4 månader när vi reser. Vad tror du, är en riktig liggdel (Bee bassinetten) bäst eller tror du det räcker med åkpåsen (cocoonen) som har stöd för huvudet? Funderat också på om vi bara kan ta vår åkpåse och ha henne fast med selen och eventuellt ha en sån där nalledyna som stöd för huvudet. Min trötta småbarnsförälderhjärna har liksom int räckt till att tänka ut den här saken. Känns ju som att liggdelen sku ge mest skydd från kyla och blåst.. men ja, då får man punga ut med 200-ish euro även som begagnad. Känns lite onödigt för EN resa och med två månader tills hon säkert börjar använda sittdelen ändå, men så klart kommer saft first!

    • Heidi

      18.09.2017 22:49 (2 månader sen)

      Hej! Den här vagnnörden kan inte låta bli att svara ;) Skulle säga att det beror mycket på er bebis ifall hen trivs jättebra och sover bra i vagn med plant läge så kan det vara ett bra köp. Basinetten har ju jättebra återförsäljningsvärde, och/eller så kan man köp begagnat. Har även sett på Kinspiring för uthyrning. Ett annat alternativ är baby cocoon eller inovis sittdyna. Hoppas ni hittar rätt! :)

      • Pia

        25.09.2017 23:07 (2 månader sen)

        Tack för kiva svar! Det blev nu så att vi köpte en basinett när vi kom över en begagnad för 60€(!!) och nästan oanvänd. Så har vi en liggdel. Tror nog att lill-tjejen gillar det bäst i den när det e novemberväder :)

        • Heidi

          28.09.2017 21:44 (2 månader sen)

          Vilket fynd - wow!!! Och när ni inte längre behöver det så får ni garanterat sålt för (minst!) samma pris! Trevlig resa! :)


  • Pia

    13.09.2017 08:34 (2 månader sen)

    Haha! Saft!? Safety såklart =D