Visa alla inlägg skrivna mars 2010

söndag 28 mars 2010 - 15:37

Roadtrip med pappa

Nu drar jag till Ŗsterbotten.
Där ska jag städa,
promenera,
fotografera.
Och plugga pacifism.


Sayonara!

lördag 27 mars 2010 - 16:21

Å rets pressbild


Bränd regnskog.
Så lessamt.
Så vackert.
Av Heidi Piironen.

fredag 26 mars 2010 - 23:02

Pappa tipsar

Pappa är på besök och han undervisar mig i kalkyl och visar pohjanmaan matkailus senaste satsning på online bokning. Vi tittar länge på olika bilder som alla liknar varandra, och så jämför vi små textsnuttar med varandra.
Sist men inte minst visar han sin favoritsajt på nätet:


www.marinetraffic.com

Och det är inte vilken sajt som helst; genom den hittar man information om precis varje fartyg som trafikerar alla världens hav. Alla sju.
Helt galet vad föräldrar hittar på nuförtiden.

måndag 22 mars 2010 - 12:07

Jag känner mig som en påse

Jag är inte riktigt färdig för att inleda veckan ännu, så jag mjukstartar genom att ha världens mjukaste kläder på mig. Mjukt och stort och tjockt.
Jag känner mig som en påse.

söndag 21 mars 2010 - 22:13

Mina finaste ytb-stunder I









söndag 21 mars 2010 - 20:18

Bara på TF

Jag skriver en slutrapport till en kurs i praktisk teologi
kring
hur pastor Teodora Teolog
ska gå till väga när hon förbereder ett samtal inför en begravning
och
ett griftetal.

På begravningen ska Herr Milds dotter sjunga
"Jag vill tacka livet".
Sådär som Arja Saijonmaa.


Jag citerar en präst som antagligen ville värva oss till sin yrkeskår:
"Det finns inget coolare än att begrava människor."

måndag 15 mars 2010 - 21:06

Blodsmak

Jag har aldrig haft så här mycket blodsmak i min mun tidigare. Som håller på länge dessutom. Sådär smått liksom.
Att ta ut visdomständer är inget vidare. Kritsch och kratsh när tanden bröts sönder. Oj och voj när det värker och endast mat i flytande form är tillåtet.

söndag 14 mars 2010 - 16:01

Tekken

När jag var tio ville jag ha ett gäng killkompisar som jag kunde äta godis och spela dataspel med. Det hände aldrig, eftersom a) jag bodde långt borta från alla potentiella kompisar b) jag var lite smygblyg.
Men idag.
Ska jag få hänga med killkompisar och spela detta:








Tänk vad allt kan ordna sig till det bästa. Bara man ger det tid.

lördag 13 mars 2010 - 09:18

look, no hands!

Jag har lärt mig att använda självutlösaren på kameran.


Nu är det slut på mörka bilder i vår mörka hall.
Solen och bambugardinen ska få göra sitt.


Superstor herrskjorta - SPR-loppiset i Vasa
Bälte - H&M


Nu ska jag iväg till Tammerfors på bizniz.
Ha en skön helg!

måndag 8 mars 2010 - 23:44

som bäst äter jag skinksmörgåsar

Något som utmärker mina föräldrars visiter är att vårt kylskåp alltid fylls med rejäla robusta hederliga gammaldags proteiner. Efter morgonens halvtimmes besök väller vårt skåp nu över av lax, sill, ägg, specialostar och skinka. Och då lyckades jag övertala dem att ta medwurstpaketen med sig nån annanstans.

Som vegetarian känns det här alltid lite konstigt.