unnamed 4

Såhär äcklig är jag

Skrivet av Paulina Peltomaa 21.03.2019 | 12 Kommentarer

 

Tydligen har jag inget annat att göra en torsdag klockan 21:06, så här kommer lite confessions om exakt hur nasty jag är. Haha, alltså... får se om ni rundar mig med 1 meter nu ifall vi råkar ses nånstans. Eller kanske har jag några fellow näspetare bland mina läsare? Anyway...

 

 

Jag borstar inte alltid tänderna på morgonen.
Har alltid varit superdålig på det! Kommer helt enkelt inte ihåg. (OBS! OBS! Borstar dock aaaalltid på kvällen, utan undantag)

 

 

Och på tal om tänder, så har jag inte varit till tandläkaren på snart 5 år...
Eller, i maj 2017 var jag det, men då kollade tandläkaren bara på en visdomstand som var inflammerad och drogs ut. Borde boka en tid, har faktiskt en ganska likgiltig inställning till att gå till tandläkaren. Är inte rädd, men ser inte heller det som något skönt. Och herregud, när ska jag ha tid?! Önskar än en gång att man kunde boka tid via nätet...

 

 

Som kvinna ska man torka sig framifrån bak efter att man har kissat, men det lärde jag mig först år 2014.
Jag hade fan ingen aning om det här innan det, fattar inte hur men jag hade totalt missat det 

 

 

unnamed 3

 Min älskade dotter har dokumenterat ett vessabesök

 

Jag äger en parfym, och det är min favorit. Jag har haft den sedan år 2013, alltså i 6 år.
Ingen stor parfymkonsument med andra ord. Litar på min natural scent, haha. Kanske därför jag inte har så många kompisar

 

 

Ända till år 2014 stod jag hela tiden i duschen när jag duschade.
2014 tycks ha varit ett major år för mig sådär hygien-wise. Alltså, jag steg inte ur duschen när jag schamponerade eller tvättade kroppen, utan gjorde allt under rinnande vatten. Tydligen är det ganska WTF för Misha undrade nog vad fan jag höll på med. Sedan dess har jag börjat stiga ur duschen, applicera tvålen och sedan skölja ur. Så som normalt folk gör, apparently. Men usch vad kallt det är, gillar nog mitt bekväma sätt bättre.

 

 

Jag hatar att bada bastu! Gör det max en gång i året. 
Vem vill sitta och svettas? Har dessutom obehag för att ha för varmt. Nej, bastu är inget för mig.

 

 

Jag är inte uppvuxen med att man använder handdusch varje gång man har skitit.
Min sambo däremot använder den fler gånger om dagen (karar ni vet...) och har typ stämplat mig som äcklig när jag bara använder wc-papper?

 

 

 

unnamed 1

 Boyfriendgoals eller

 

Ni vet bilister man möter som sitter och gräver sig i näsan som att ingen skulle se dem?
Här har ni en sådan.

 

 

Kommentarer

  • Danielas Dagbok 21/03/2019 9:48pm (4 månader sen)

    Okej, ja ha haft ett inlägg me bekännelser sparat i utkast länge nu men int våga publicera pga osäker om ja faktist kan öppna mig om mina äckliga sidor så pass, men nu blev ja faktist ganska motiverad ????????????

    • Paulina Peltomaa 21/03/2019 9:58pm (4 månader sen)

      Men jaa! Glad att kunna motivera dig haha! Mera äckligheter to the people! :D

  • Cindy 21/03/2019 10:20pm (4 månader sen)

    Omg. Läste handduken på sista punkten ???????????????? "min sambo använder den flera ggr per dag" höll på dö ????????????

  • Julia 22/03/2019 2:04am (4 månader sen)

    Hahah! Jag dör så roliga ???? Tror nog du int är den enda med dessa punkter!! Jag gör allt möjligt äckligt i bilen när ingen ser, petar näsan, klämmer finnar !

  • Emma 22/03/2019 7:02am (4 månader sen)

    Alltså haha, kan skriva under på varenda punkt! Har aldrig använt handduschen och kommer aldrig göra de heller och står nog i duschen å schamponerar, tänker inte sluta med de heller. Glömmer ibland borsta tänderna absolut, inte varit ti tandläkaren sen 2014... hehe. Och jag känner mig inte det minsta äcklig för de ????

  • Kristina 22/03/2019 10:14am (4 månader sen)

    använder inte heller handduschen. förutom enstaka tillfällen vid mens. (har kommit på den är ganska bra ändå) och petar mig i näsan ständigt när jag tror ingen ser. Borsta tänder morgon o käll gör jag dock alltid, som liten svängde jag hem om jag inte hunnit mer än 500m och jag kom på att jag glömt att borsta tänderna på morgonen. ;)

  • Karolinas kaos 22/03/2019 3:03pm (4 månader sen)

    Alltså va, stiger folk ut ur duschen när de tvålar in sig? Jag brukar bara (ibland) stänga av vattnet hehhh.

  • Linn 23/03/2019 12:46am (4 månader sen)

    Alltså det där med att bara borsta tänderna på kvällen... Mitt ex var(är säkert fortfarande) likadan. Brukade påminna honom ibland då vi bodde ihop, men oftast fick jag höra:"Kyllähän se riittää jos mä aamulla käytän purkkaa". Usch ????????

  • Linn 23/03/2019 12:47am (4 månader sen)

    Alltså det där med att bara borsta tänderna på kvällen... Mitt ex var(är säkert fortfarande) likadan. Brukade påminna honom ibland då vi bodde ihop, men oftast fick jag höra:"Kyllähän se riittää jos mä aamulla käytän purkkaa". Usch ????????

  • Cecilia 23/03/2019 7:12pm (4 månader sen)

    Att du inte använder parfym är bra, för det är i 99% av fallen bara äckligt med folk som luktar parfym! Lika äckligt som folk som luktar svett eller matos. Tycker jag :-) är man ren luktar man ingenting.

    Jag har faktiskt på senaste åren alltid börjat tvätta rumpan efter bajs och gör samma på mina barn ;-) känns mycket fräschare!

    Peta näsan är nice. Och jag provsmakar maten jag lagar direkt från sleven som sen går ner i kastrullen igen. Skulle jag se någon annan göra det skulle jag tycka det var äckligt...

  • Lisa 23/03/2019 7:48pm (4 månader sen)

    Hahaha, skulle kunna vara jag som skrivit denna lista ????

  • Linn 23/03/2019 9:01pm (4 månader sen)

    Såklart kom min kommentar två gånger. Sorry! *emoji med apan som håller för ögonen*

  • Pauliina Milla 24/03/2019 3:26pm (4 månader sen)

    Haha paras postaus! ???? Mulla on toi hampaitten pesu just toistepäin ???? enkä myöskään oo ikuisuuteen käyny hammaslääkärissä.... Ja wtf, mäkään en kyllä oo koskaan oppinu käyttämään mitään käsisuihkua?????