måndag 31 december 2018 - 09:22

Mammamagen 2018

 

(Hej! Om du lätt blir provocerad av att se och läsa om viktnedgång och träning så läs inte vidare)

 

 

2018 för mig var trots allt ett ganska lugnt år. Inga jättestora förändringar skedde på det personliga planet vill jag påstå. Mycket vardag, rutiner och familjeliv. Ska jag nämna en grej så kommer jag inte ens på någon (Förutom Alvar men han föddes ju 2017) Men den största fysiska förändringen är däremot lätt, det är mammamagen. Det tycks ta längre och längre tid att komma tillbaks i form för varje barn man producerar. Efter Elsie så var jag deprimerad en ganska lång tid efter förlossningen, och glömde helt att äta eller så hade jag ingen matlust, så därför kanske det gick fortare då. När jag var gravid med Alvar, fr.o.m. kanske vecka 6, så åt jag något gott VARJE kväll och den kvällsrutinen består. Har hela tiden tänkt att äh, han föddes ju just, jag hinner nog ändra på det. Men nu är han ju faktiskt ett helt år redan och fortfarande äter jag godis/chips/glass/popcorn varje kväll och har inga planer på att sluta med det hehe. Så det här resultatet är nog 90% träning och 10% kost. Let's take a look...

 

Januari 2018 / December 2018

 201812310851307871

201812310852448359

 

Det är alltså nästan ett år mellan bilderna. Jag själv blir inte provocerad utan mer motiverad och imponerad av andras resultat. Och framför allt tycker jag det är otroligt intressant. Jag menar, mitt utgångsläge var ju väldigt dåligt. Två småbarn, en sambo som ibland jobbar 12 timmars dagar och snittad för andra gången. Jag är verkligen inte en av dem som är så genetiskt lyckligt lottad att magen försvinner av sig själv några veckor efter förlossningen. Men jag tycker det är roligt att röra på mig och jag tror det är en stor fördel. Det är säkert mycket tyngre att komma i form om man verkligen avskyr all form av motion. 

 

Augusti 2018 / April 2018 /

 

201812310859581537

201812310859211336

 

 

Jag är ju verkligen inget proffs ska ni veta men mina tre amatörtips är:

 

- Något som funkar för nån annan funkar nödvändigtvis inte för dig. För mig funkar det exempelvis inte att mest styrketräna utan jag får bäst resultat av cardio. Har i princip sprungit mig till den här formen. Men jag älskar att springa! (är säkert en bidragande faktor till resultatet)

- Har du ens litelitelitelite motivation att åka till gymmet/motionera, alltså ens den minsta mikroskopiska, do it! 

- Träna på måndag! Det höjer motivationen genast från veckans start. Du har redan tränat en gång, ifall du tränar igen först på fredag så har du ändå redan tränat två gånger den veckan! Och ifall du inte kommer dig iväg igen på hela veckan så har du i alla fall tränat en gång.