Visa alla inlägg skrivna oktober 2013

tisdag 29 oktober 2013 - 17:21

Lite allt möjligt



Hejsansvejsan! Skoldagen har bestått av modda, engelska, samhällslära & gymnastik som varje tisdag. Har varit konstigt trött de senaste dagarna... Undrar om jag haft för mycket program kanske? I alla fall så var dagens planer att bara ta det lugnt på eftermiddagen o kvällen. Det lyckades jag med. Var ute för en stund sedan för att få lite mer energi o känna att jag åtminstone gjort något vettigt idag. Lite friskluft kan ju aldrig skada. Nu sitter jag här nyduschad med morroccan oil  smörjt i mitt hår (som förövrigt doftar himmelskt o verkligen vårdar åtminstone mitt hår) Många hade det o verkligen rekommenderade det, så nu har jag också införskaffat mig det! Men nej, nu ska jag sluta skriva o istället se några avsnitt GG. Imorgon är det tidig väckning eftersom morgonträning står på agendan! Take Care


lördag 26 oktober 2013 - 11:57

Öppethus o Kvällsplaner


Hejhopp Lördag! Så ledsen över att Miriam, min favorit i Idol åkte ut igår kväll! Hon var så duktig och skulle ha förtjänat att hänga kvar mycket längre.. Men allting blir ju inte alltid som man vill!;)

BodyBalance + BodyCombat tillsammans med fina Matilda stod idag på agendan! Jätte roligt o speciellt då det var helt gratis eftersom SportsGym hade öppethus idag.  Det ledde ju även till att det var massa folk på de två timmarna! Men det gjorde inget. Nu ska jag slappa o fortsätta kolla GossipGirl avsnitt, tills det så småningom blir dags för att bege sig in till stan, för att möta upp mina cheyer o gå ut o äta någonstans. 
Hoppas ni får en underbar Lördag


onsdag 23 oktober 2013 - 13:41

Det där lilla extra


Moronfotisträning, kickade jag igång denna dag med! Det är skönt att träna på morgonen, eftersom man då har det undan o kan göra vad man vill efter skolan. Har börjat bli klar med en kjol jag håller på med i textilen samt fått ut matte provet i skolan idag. Jag tog bussen hem o gick sista biten i duggande regn. Ibland är till och med det lite mysigt. Har just ätit upp x antal mandariner o plommon medan jag tittat på 2 avsnitt av GG. Ska ägna några timmar åt provläsning, eftersom jag imoron skriver periodens sista prov, nämligen finska. Ikväll har mamma meddelat att det blir tortilla med hela familjen, passar perfekt som det där lilla extra mitt i vardagen. Kram på er!


måndag 21 oktober 2013 - 17:13

Höstlovet allt i ett

Hejsan hoppsan alla fina! Jag är väl medveten om att bloggningen varit usel. Har haft så mycket annat för mig, så tiden har helt enkelt inte räckt till.. Hoppas verkligen det kommer bli ändring på det så fort som möjligt! Nu håller höstlovet på att lida mot sitt slut o jag kommer bjuda på några höstlovsbilder via min Iphone.


Vi har varit ute och ätit med familjen, eftersom pappa fyllde år förra veckan men vi fick aldrig tillfälle att fira det då, så nu var det dags!


En eftermiddag mötte jag upp Titti & vi bestämde oss för att ta en promenad i det fina vädret!


Lite senare landade vi hemma hos mig, o då kom även Jennie med. Vi fixade ihop världens godaste plättar, o skrattade så tårarna rann! Tack flickor


Jag har gymmat en hel del, eftersom vi knappt har någon fotbollsträning at the moment.


Jag o Jennie har varit effektiva i köket & fixat ihop tortilla!


Vi har sovit över o "firat min födelsedag" typ, trots att det var 2 månader sedan. Fick en söt liten present av henne❤.


Madicken har varit på besök, o hon o jag tog en riktigt lång lenkki!


Och sist men inte minst har jag varit till frissan idag, fick håret slingat o topparna klippta. Det var minsann på tiden!


Kan också tillägga att jag körde mopo till och hem från stan idag, trots att det snöade o var ruskigt halt. På hemvägen hände det. Jag bromsade, bakhjulet låste sig o jag föll omkull o gled på marken. Jag skadade mig tack ock lov inte, mina kläder gick inte heller sönder. Men min mopo tog stryk. Båda speglarna lossnade, den fick massa skråmor o en stor spricka där bak... Aijaa men pappa lovade att föra den på reparation ;)

Hoppas ni mår fint, o att ni njutit ordentligt av ett härligt höstlov


torsdag 17 oktober 2013 - 19:23

Första snön


Gokväll vänner! Idag har första snöflingorna dinglat ner från himlen. Redan liksom, vad jag kan minnas har snön aldrig kommit så här tidigt till våran stad! Men tycker dock det är bättre om snön kommer tidigt och smälter tidigt, än tvärtom! Åkte på förmiddagen en sväng via mommo & moffa o myste sedan en del av dagen för mig själv. Det blev även ett kvällsbesök till gymmet med mamsen! Men nu ska jag lägga punkt här. 

Hoppas ni har det fint

torsdag 17 oktober 2013 - 19:03

Höstbuketten


Du betyder massor för mig Jennie!


onsdag 16 oktober 2013 - 12:00

Allt Möjligt Från De Senaste Dagarna


Hej på er! Länge sedan sist. Har haft fullt upp de senaste dagarna, så bloggen har lämnat lite emellan. I lördags var det bl.a solf. Hade det riktigt roligt, trots att musiken inte var den bästa. Dansade långt in på natten, o sov sedan över hos Jennie med Felicia!

På tisdagen skrev jag mitt näst sista prov för den här perioden. Bara finska kvar. Skönt. 
Har gymmat en hel del, passligt nu på hösten då de blir en liten fotispaus!

Idag har Övis elevkår, samt KH:s elevkår kommit på besök till våran skola, där vi bollade lite idéer om vårat BÖK samarbete o evenemang som vi tillsammans skulle kunna ordna! Tror & hoppas detta kommer bli riktigt bra.

Men nu ska jag stänga ner här eftersom Jennie är på väg hit! 
Skönt med höstlov trots att det bara är 3 extra dagar!

Take Care

lördag 12 oktober 2013 - 10:32

Tack för igår


Hejhej! Igår hade jag en mysig kväll tillsammans med fina vänner. Började med ett pass BodyAttack tillsammans Rebecca på gymmet, jag tog ut mig totalt o kände verkligen att jag gav mitt allt! När timmen var slut satte vi oss i bastun o slappnade av. Hur skönt som helst! På kvällen gjorde Jennie o Wilma oss sällskap! Vi hade en väldigt välbehövlig pratstund, och sedan kollade vi såklart Idol! Tusen tack flickor för att ni gjorde min fredag!


torsdag 10 oktober 2013 - 12:07

Humörsvängning


Helåo! Mitt humör svängde totalt från att jag hade varit ganska trött, till att jag blev pigg o super glad då jag fick samhällslära provet framför mig! Just det jag läst extra noga på kom i provet! Tror faktiskt det här är det prov jag kommer få bäst vitsord i under hela den här perioden. I eftermiddag ska jag hinna med att framkalla Mallorca bilderna samt göra läxor, innan jag ikväll åker över till Jennie! Jess, här har ni min Torsdag. Kram


måndag 7 oktober 2013 - 09:30

Mallorca Dag 7

Tidigt på söndagmoron drog vi igen kappsäckarna, steg på bussen mot flygplatsen & sa hejdå åt värmen!


Flyget lyfte o jag saknade redan Mallis!


När vi landade i Finland åkte vi in till stan, hämtade snabbt takeaway från mäkken o små sprang till tågstationen så vi skulle hinna med tåget!


En himla lyckad resa! Kopplade av till 1000% o laddade batterierna! Denna resa lever jag länge på!