header4

10 ways to boost your mood

Skrivet av Sara Storbäck 02.02.2018 | 0 Kommentarer

 

resizedimage8001200 IMG 9275

 

10 saker

1. Lyssna på din favoritmusik.

2. Gå en promenad. Motion kombinerat med frisk luft brukar vara den allra bästa humörhöjaren för mig.

3. Skriv en lista på 50 saker du uppskattar och är tacksam för.

4. Prata med någon du tycker om eller lyssna på en riktigt bra podcast.

5. Gör något snällt för någon annan.

6. Träna. Om du inte har gymkort, eller i stunden ingen möjlighet att ta dig till gymmet finns det massor av styrkeövningar på internet, som går att göra hemma hur lätt som helst. En liten stunds träning kan höja humöret mycket.

7. Städa, eller rensa till exempel din garderob eller dina skrivbordslådor.

8.Ägna dig åt en hobby som du tycker om och som ger dig energi. Oavsett om det är att skriva, spela ett instrument, måla eller återigen- träning.

9. Om du är arg eller irriterad över någonting, skriv ner ditt problem på ett papper samt hur du tänker och känner angående situationen. Riv sedan pappret i små, små bitar och släng bort. En gång när jag var väldigt irriterad över en situation sa min mamma åt mig att göra detta. Ärligt talat tyckte jag till en början att det lät löjligt, men jag gjorde det i alla fall. Och allting kändes genast mindre problematiskt. 

10. Försök att alltid tänka snälla tankar om dig själv. Du är värdefull och du duger precis som du är!

 

 

10 things

 

1. Listen to your favourite music.

2. Take a walk. Fresh air and some exercise use to be my best mood booster.

3. Write a list with 50 things that you like and feel thankful for.

4. Talk to someone you like or listen to a great podcast.

5. Do something kind to someone else. 

6. Exercise. If you don't have a gym membership or can't go to the gym at the moment, there are a lot of exercise that you can find online and do at home.

7. Clean you home, your wardrobe or your desk. 

8. Do something you like that gives you positive energy. Write, play a instrument, paint or once again-  exercise.

9. If you feel angry or annoyed, write down your problem. Write also down how you feel about the situation, then tear the paper into small pieces and throw it in the trash can. Once, when I was very upset about a situation, my mother told me to do this. To be honest, I thought it felt a bit ridiculous at first, but I did it anyway. And it immediately made me feel better.

10. Try to always think positive about yourself. You are amazing just the way you are!

Kommentarer

Ingen har kommenterat ännu

Skriv en kommentar