#jagärmed
För alla som bor i Norden borde det vara känt att bröstcancer uppmärksammas varje år i oktober. Under hela månaden noteras sjukdomen av affärskedjor, föreningar och företag på många fina sätt.
I år skapade vår regionala tidning, Vasabladet, en kampanj till förmån för cancervården i Österbotten genom att ta fram en specialkollektion tröjor i rosa. Intäkterna från tröjförsäljningen har gått oavkortat till stöd för cancervården i Österbotten. På sociala medier har kampanjen gått under hashtagen #ärdumed och #jagärmed. Genast när jag hörde talas om kampanjen visste jag att jag ville delta. I Finland drabbas årligen 5000 kvinnor av bröstcancer. Därför känns det mycket angeläget att sjukdomen får publicitet. Jag hoppas att man genom att uppmärksamma bröstcancer på detta sätt kan bidra till att vi blir mer måna om vår hälsa.
Everyone who's living in Scandinavia, might know that breast cancer is observed every year in October here. During the whole month, different entrepreneurs, companies and coalitions pay attention to breast cancer in many different ways.
This year, our regional newspaper, Vasabladet, created a campaign in favor of cancer care here in Ostrobothnia. On social media the campaign has been under the hashtag #ärdumed and #jagärmed, which means something like do you take part, I do. (My translation). Immidiately when I heard of the campaign, I knew that I wanted to take part in it. In Finland about 5000 women suffer from breast cancer every year. Therefore, it feels very urgently that the disease is observed. I really hope that paying attention to breast cancer in these kinds of ways can make us care more for our health.
Kommentarer
Ingen har kommenterat ännu
Skriv en kommentar