fredag 28 december 2018 - 11:15

OUTFITS 2018 (del 2)

Här kommer fortsättningen av förra inlägget. År 2018, sommar och höst i mode och stil.
Låt mig presentera Bildbomb 2:

STYLE BY SHYA DENIM SET GREECE BLOGGER

STYLE BY SHYA GREECE STREETSHOOT

Plagg i jeans och denim fortsatte att vara mina favorit go-to
STYLE BY SHYA CRETE GREECE 2018
STYLE BY SHYA PINK DRESS GREECEKreta, Maj 2018

STYLE BY SHYA SANTORINI GREECE POLKA DOTSPolka dots
blev favvo-mönstret för sommaren

STYLE BY SHYA SANTORINI HOLIDAYSantorini, Maj 2018

STYLE BY SHYA DENIM SKIRT BIKBOK

STYLE BY SHYA DENIM SKIRT

Asymmetrisk jeanskjol hemma i Finland

STYLE BY SHYA PAPERBAG CUT

STYLE BY SHYA FASHION AND STYLE

Mom jeans med "Paperbag cut" blev absoluta favoriten för året. Så bekväma.

STYLE BY SHYA NA KD FASHION SKIRT

STYLE BY SHYA NA KD FASHION

Så blev även den croppade jeansjackan

STYLE BY SHYA MARIEHAMN SUMMER

Hösten inleddes med color blocking

STYLE BY SHYA COATS FOR FALLKappan och hattarna var tillbaka igen.

STYLE BY SHYA PARISIAN LOOK FALL FASHION 1Den Parisiska-looken blev en solklar trend för hösten och jag fann även kärleken i second hand-butiker, vilket både klänningen och stövlarna är resultat av.

STYLE BY SHYA PLAYGROUND 2

STYLE BY SHYA PLAYGROUND

Rutigt var rätt för hösten 2018

STYLE BY SHYA AMARILLO VAASA FINLANDTrumpetärmar till fest.

dia de los muertos style by shyaEn annorlunda festsminkning för Halloween och Dia De Los Muertos.

style by shya street laCykelshorts i Los Angeles.



Och därmed har vi nått årets slut i mode och stil. Nu blir det frukost-date med en saknad vän som är hemma över jul och nyår. Hörs snart igen! ♥ 

 

 

torsdag 27 december 2018 - 11:15

OUTFITS 2018

God fortsättning vänner! Hoppas ni alla har njutit av en skön jul. Det är ganska exakt ett år sedan jag startade Style by Shya och jag har gått igenom min hårddisk (aka virtuella garderob) för att se hur år 2018 såg ut i outfits. Jag måste säga, det känns redan som ett helt annat liv sedan! Så mycket man växer och utvecklas på bara ett år... Här är outfits som kom, gick och några som stannade. Förbered er på en bildbomb!


En uppföljare av detta kommer i nästa inlägg.




STYLE BY SHYA DENIM LOS ANGELES THE GROVE

Året började i Los Angeles. “Denim på Denim”-looken kom att bli en av mina favoriter att leka med under året.

rain la style by shya

RAIN LA SHYA

Trench coat och hatt på en välbehövd regnig dag i Los Angeles.

STYLE BY SHYA FALL LOS ANGELESRutigt på Melrose. Kappan blev en av vårens favoriter och rutigt blev även en stilsäker trend inför hösten.

la fashion week.style by shyaLA Fashion Week

REVOLVE NIKE STYLE BY SHYAUnder NBA-Allstar Weekend öppnade Nike och Revolve en Pop-Up Shop på Melrose för att lansera Nike The 1 Reimagined Collection

style by shya nba all star

STYLE BY SHYA FILIFERA

Starka färger blev något jag experimenterade med under året.

STYLE BY SHYA MALIBU WINE TASTINGMalibu Wine Safari

STYLE BY SHYA STANLEY THE GIRAFFE
BEVERLY HILLS SHYA DRESSRodeo Drive, Los Angeles, CA 2018

BEVERLY HILLS SHYA
RODEO DRIVE SHYAExperimenterade även med hattar och olika mönster som randigt, rutigt och polka dots

IN N OUT burger stle by shya
CALIFORNIA SHYA90's vibes 

SHYA LAUDEREE THE GROVEI mars började jag blogga på Sevendays!

STYLE BY SHYA BIELEFELD GERMANYOch i April bar det av till Tyskland för att återförenas med Haris efter fyra långa månader på skilda håll av världen.



Så såg vintern och våren ut i kläder. Några hiss, nådar diss? Kommentera gärna :) I nästa inlägg kommer sommaren och hösten i bilder. 

Glad Torsdag! ♥

tisdag 9 oktober 2018 - 11:00

MODEUPPDRAG OCH GLAD MAT

STYLE BY SHYA LACE
STYLE BY SHYA BLAZER HALONEN
Förra veckan fick jag och Emmi dra ut på ett roligt modeuppdrag från Sevendays. Här kan ni läsa allt om hur vi stylar vår höst- och vintergarderob till vardag och fest. 

STYLE BY SHYA BLUE

STYLE BY SHYA GUESS BOOTS 2


Vi firade en rolig och produktiv dag med lyxlunch på Raawka. Det finns nog väldigt lite som gör mig så lycklig som god, vacker, hälsosam mat. Jag känner det liksom i hela kroppen innan jag ens tagit första tuggan, haha. 

STYLE BY SHYA RAAWKA
Trevlig tisdag till er ♥ 

tisdag 2 oktober 2018 - 11:20

VÄLKOMMEN OKTOBER!

ATHENS STREET STYLE STYLE BY SHYA
STYLE BY SHYA ATHENS STREET
Välkommen Oktober! Jag är supertaggad för denna månad, är ni det också? Det är nånting extra mysigt med Oktober, och förutom mysfaktorn så ser jag fram emot månadens olika projekt. 
Men för tillfället tänkte jag att jag skulle ta er tillbaka till förra året i Aten och dela denna hittills opublicerade serie av bilder med er.

STYLE BY SHYA ATHENS GREECE
Denna serie blev fotad i november förra året. Trots att vi befann oss i Aten så ser det lite ut som "Paris möter Havanna", håller ni med? Och inte att förglömma, den parisiska looken är en av de hetaste trenderna i höst. Allt du behöver är en basker och voilà!

STYLE BY SHYA ATHENS BALCONY 2017
När du tappar linshuven från balkongen... Detta hände faktiskt. Tack och lov så var det inte självaste linsen som låg där nere!


ACROPOLIS STYLE BY SHYA 2017Nya platser och sightseeing är alltid en bra idé för inspiration! Akropolis, november 2017.

Glad ny månad till er!


torsdag 20 september 2018 - 13:25

MODE OCH STIL FÖR MÄN

Charalampos Chantzopoulos mens fashion
HARIS STYLE BY SHYA chantzopoulosCharalampos Chantzopoulos. Bild: Sandra Sundström
style by shya details
Charalampos Chantzopoulos Trenchcoat: Turo // Polotröja: Selected // Byxor: Bugatti // Skor: Bugatti 
Pukumies


Här kommer mitt debutinlägg om mode och stil för män! Och förhoppningsvis kommer det fler i framtiden. Att styla män är verkligen helt annorlunda än att styla kvinnor, men så kul. För er som vill läsa mer om höstens hetaste mönstertrend för både män och kvinnor kan läsa dagens artikel här på Sevendays. 

 

Önskar er alla en fin torsdag! ♥

torsdag 13 september 2018 - 11:28

HELA VÄRLDEN ÄR DIN LEKPLATS

STYLE BY SHYA PLAYGROUND
STYLE BY SHYA PLAYGROUND 2

 

Hela världen är din lekplats. Gå ut och lek. Var kreativ, och du kommer hitta din plats. 

STYLE BY SHYA PLAYGROUND 1

STYLE BY SHYA SWING1

STYLE BY SHYA SWING

 

Vi besökte mitt lågstadium för denna shoot. Samma staket var fortfarande där - staketet vår klass så stolt hade målat gult med stjärnor efter vår idé hade blivit röstat som den bästa av de andra klasserna. Det var konstigt. Liksom ingenting hade förändrats under det senaste decenniet eller mer. Ändå kände jag mig som om jag hade levt minst tre liv sedan min första dag i skolan klädd i snickarbyxor.
Jag hade gett mig ut för att se världen, testat på olika jobb, flyttat flera gånger med det sista stoppet i Los Angeles. Och det fick mig att dra paraleller mellan vår lilla planet och den lekplats jag nu stod framför en kamera klädd som en flickscout med en parisisk touch. De hade faktiskt ganska mycket gemensamt:

Precis som gungorna, hade jag gungat förbi några riktigt tuffa stunder livet.
Precis som det gula staketet vi brukade sparka boll mot, - hade jag sparkat igång mig själv de stunder det hade känts så mycket lättare att bara sluta.
Och precis som sandlådan där vi hade byggt sandslott och tunnlar, har jag byggt relationer som kommer att vara för evigt och en stadig grund för vad som komma skall. Den enda skillnaden är att jag inte stannade i sandlådan. Jag fortsatte "play outside the box".

Hur mycket jag än ogillar att blicka bakåt (jag lever i nuet), bidrog vår fotoplats med en viss energi till fotograferingen. En blandning av ironi och revansch. Det var som om universum skrattade åt mig för att jag hade oroat mig i alla dessa år, när livet sist och slutligen visade sig bli ganska så jäkla bra. Och jag hoppade på en gunga i försök att skratta tillbaka och bevisa nån typ av nonchalans.
Jag är inte en sentimental person, jag tycker inte om att befinna mig i det förflutna, jag gillar inte att utforska eller göra saker två gånger (även om det kanske varit kul första gången). Jag vill alltid gå vidare och göra det snabbt. Men den här gången öppnade det förflutna mina ögon för framtiden. Jag är inte säker på var jag ska vara eller vad jag ska göra nästa år. Allt jag vet är att jag reser nästa månad och jag är glad att gå ut och leka igen.

onsdag 29 augusti 2018 - 11:20

MS. DETECTIVE

STYLE BY SHYA FALL LOS ANGELES
STYLE BY SHYA LOS ANGELES
Eftersom jag ändå är inne på temat kappor, så tänkte jag att vi kan fortsätta med den här tjusiga rocken. 
Fastän vi fotade dessa bilder på våren i Los Angeles, kunde timingen för rutiga rockar inte vara mer perfekt! Rutigt mönster är höstens hymn. Rutiga byxor, kjolar, kavajer är perfekta alternativ för dig som letar efter den lilla extra snygga fashionista-looken i höst.

När jag gick ner för Melrose Avenue i den här kappan från Topshop och stora svarta solglasögon, kunde jag inte låta bli att känna mig som en hemlig detektiv på en kaffepaus, hehe. Håller ni med ;)?

STYLE BY SHYA MELROSE AVENUE

STYLE BY SHYA MELROSE

STYLE BY SHYA COAT FALL FASHION

STYLE BY SHYA mansur gavriels los angeles

STYLE BY SHYA mansur gavriels

Mansur Gavriel.  Melrose Pl, Los Angeles

STYLE BY SHYA MELROSE LOS ANGELES

STYLE BY SHYA MARCIANO

STYLE BY SHYA GUESS MARCIANO COAT

En annan favorit: Kappa från Marciano




tisdag 28 augusti 2018 - 11:30

DAGS ATT TA FRAM KAPPAN!

STYLE BY SHYA COATS FOR FALL
STYLE BY SHYA FALL FASHION 2018 COAT BLACK AND WHITE
Hej vänner! Är ni lika taggade som mig på att hösten nu faktiskt, onekligen, är här? I mitt inlägg Höstfynd och Bloppis skriver jag om hur mycket jag verkligen gillar hösten och allt roligt som hösten kan medföra. Lite visste jag då, att inlägget skulle fungera som en självuppfyllande profetia för mig, haha. Nu ser hösten riktigt spännande ut!
Förutom de kreativa projekt som trillat in så är höstmodet en annan orsak till varför jag är så taggad. Nu är det dags att ta fram kappan!

STYLE BY SHYA FALL COAT 2018

STYLE BY SHYA FALL FASHION

 

Denna look innehåller två av höstens säkra kort: Kappor och hattar. Ni som följt mig här ett tag kanske har upptäckt mer än bara ett inlägg som antyder att jag är ett stort fan av hattar. Och hatt-trenden lär inte avta än. Sjömanskepsen med sin comeback förra året går fortfarande stark i höst. Faktum är att den kickade in en växel till och kan nu hittas i så många roliga färger. Rött, blått och grönt är färger jag hyllar. För er inte är överförtjust i Sjömanskepsen så blir ni säkert glada att höra att baskern gör en enorm comeback också. 


STYLE BY SHYA FALL FASHION 2018
Önskar er en riktigt fin och produktiv tisdag! ♥

torsdag 16 augusti 2018 - 11:18

COLOR BLOCKING

STYLE BY SHYA RED SKIRT MARIEHAMN

STYLE BY SHYA MARIEHAMN SUMMER


Medan "Color Blocking" (starka färgkontraster) kanske anses vara mer en modetrend för våren, så tycker jag inte vi nödvändigtvis bör sluta där. Varför inte fortsätta under hösten? Det gör våra outfits mer oförutsägbara och livfulla. Här är några exempel på hur jag har använt färgkontraster:


RÖTT OCH BLÅTT

 

STYLE BY SHYA SUMMER SKIRT

STYLE BY SHYA MARIEHAMN FINLAND

STYLE BY SHYA DETAILS MARIEHAMNEn av mina outfits på Influencerresan till Åland.
Foto: Silje Werner

Föreställ dig den här outfiten utan den blåa handväskan, det skulle vara en totalt annan look. Det är verkligen väskan som gör looken komplett. Det blåa får det röda att sticka ut mer och vice versa. Och med en vit skjorta behåller du outfiten någorlunda neutral, vilket leder mig till vår andra look. Det är inget neutralt med denna:




COLOR BLOCKING À LA JESSICA RABBIT 

 


När vi hör Jessica Rabbit tänker vi omedelbart röd klänning, lila handskar och Halloween ... Ja, ett år var min Halloween-kostym faktiskt Jessica Rabbit ... Men i ett försök att återskapa hennes look till en mer (ska jag säga) praktiskt outfit, var detta resultatet: Röd kostym och lila skjorta och örhängen. Det är något med den färgkombinationen som jag finner väldigt attraktiv.

VALENTINES DAY STYLE BY SHYA1
jessica rabbit halloween costume 2014Hollywood 2014: Min Halloween-kostym, Jessica Rabbit. 


 
FÄRGKLICK

STYLE BY SHYA NA KD FASHIONEn annan outfit på Influencerresan till Åland.

Denna look handlar inte lika mycket om starka färgkontraster (fastän den rosa kjolen är stark i färg så smälter färgerna bra ihop i en ljusare färgskala). Det handlar snarare mer om kontrasterna i material:  Denimjacka med en blank rosa kjol gör looken spännande och oförutsägbar. 

STYLE BY SHYA NA KD FASHION SKIRT


Det var lite om Color Blocking. Hoppas ni hittade lite inspis ;) 

Imorgon blir det sommarfest med bloggare från både Sevendays och Foodly. Ska bli så roligt att få lära känna dem utanför dataskärmen :)  

Ha en superfin Torsdag och glad helg till er! ♥

tisdag 14 augusti 2018 - 12:14

HÖSTFYND OCH BLOPPIS

 

 

Det har blivit höst, vänner. Lyckligtvis råkar jag vara en att älska hösten, det är utan tvekan den bästa årstiden för mode. Begrepp som "lager på lager" testar dig hur kreativ du kan vara med nya som gamla plagg, och höstbladen utanför utmanar dig till att prova mera dramatiska färger.
Hösten är för mig den årstid som representerar förälskelse. Nu tänker ni säker, "men är inte det våren och sommaren?". Tja, jo, men jag syftar mer på förälskelsen i ens egna kreativa sida. Jag tänker nya strategier i karriären, nya intressanta projekt, och en fylligare garderob som tillåter mer variation (lager på lager!). Hösten kan verkligen vara fantastisk!

Fastän denna outfit inte innehåller en hel del lager (hehe), och det skriker inte färg heller, så är den ändå ett kreativt höstfynd för mig.  
Jag råkade komma över den i en second hand affär på Influencerresan till Åland (läs mer om den här och här). Och simsalabim! -Med ett par knähöga stövlar, basker och accessoarer, kom den här dystra klänningen plötsligt till liv skrikandes Sty-lish! När temperaturen verkligen börjar sjunka, drar jag bara på mig en långärmad topp under, strumpbyxor och en snygg kappa.


STYLE BY SHYA PARISIAN LOOK FALL FASHION 1



BLOPPIS

På tal om second hand så vill jag tipsa er om Bloppis på Bocks som ordnas den 9 September. Här kommer en del bloggare, inklusive jag själv, att sälja det som inte hör hemma i vår garderob längre. Ni vet vad de säger "One man's trash is another man's treasure!". Denna klänning var ett ypperligt exempel för mig! 
HÄR kan ni delta i Facebook-eventet. 


FALL FASHION STYLE BY SHYA PARISIAN LOOK

STYLE BY SHYA FALL FASHION PARISIAN LOOK

 
STYLE BY SHYA PARISIAN LOOK FALL FASHION detail

FALL FASHION STYLE BY SHYA PARISIAN LOOK 2018

STYLE BY SHYA FALL FASHION PARISIAN LOOK 2

 
Ha en supervecka fina ni! ♥